خواص معجزه آسای این “میوه” در درمان بیماری های مختلف

خواص معجزه آسای این “میوه” در درمان بیماری های مختلف

خواص معجزه آسای این «میوه» در درمان بیماری های مختلف برنا نوشت: لیمو خواص شگفت انگیزی برای سلامتی دارد. بنابراین اگر تصمیم دارید در صورت بروز بیماری از پزشک خود نسخه بگیرید، این بار می توانید این نسخه ها را با آب گرم با لیمو جایگزین کنید.

لیمو منبع شگفت انگیز ویتامین B6، آهن، پتاسیم و فیبر است. مصرف تنها یک لیمو می تواند 178 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین کند.

روز خود را با نوشیدن آب لیمو گرم برای درمان 13 مشکل رایج سلامتی بدون مصرف قرص شروع کنید:

سرماخوردگی: لیمو به دلیل داشتن ویتامین C زیاد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، بنابراین نوشیدن یک لیوان آب لیمو در روز می تواند بدن را از سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت کند. ویتامین C یک ماده مغذی و نوعی آنتی اکسیدان برای محافظت از سیستم ایمنی بدن است.

گلودرد: حتی اگر سرماخوردگی از بین رفته باشد، آب لیمو می تواند به تسریع بهبودی کامل و تسکین گلودرد کمک کند.

ناخن های ضعیف: آب لیمو برای ناخن های شما عالی است. ویتامین C موجود در آن به تقویت و استحکام ناخن ها کمک می کند.

افزایش وزن: نوشیدن آب لیمو در صبح قبل از صبحانه باعث آبرسانی به بدن می شود و از کم آبی بدن جلوگیری می کند و به کاهش وزن کمک می کند. نقش ویتامین C در پیشگیری و مبارزه با چاقی به اثبات رسیده است.

آسیب عضلانی: یکی از عوارض ورزش، درد شدید عضلانی است. خبر خوب این است که آب لیمو به کاهش آسیب عضلانی ناشی از ورزش کمک می کند.

درد مفاصل: نوشیدن آب لیمو یک راه عالی برای کاهش درد مفاصل است و به کاهش علائم آرتریت و آرتروز کمک می کند. این نوشیدنی التهاب مفاصل را از بین می برد.

رفلاکس اسید: بیماری ریفلاکس زمانی رخ می دهد که اسید معده به مری برگشته و باعث سوزش در گلو و قفسه سینه شود. آب لیمو اگرچه اسیدی است، اما خاصیت قلیایی دارد و می تواند رفلاکس را درمان کند.

فیبرومیالژیا: این بیماری مزمن باعث حساسیت و درد در سراسر بدن می شود. اگر از این بیماری رنج می برید، آب لیمو یک راه عالی برای درمان درد بدون عوارض جانبی است.

التهاب: لیمو دارای خواص ضد التهابی است. نوشیدن یک لیوان آب گرم با لیمو، التهاب را در بدن کاملا از بین می برد.

فشار خون بالا: اگر فشار خون بالا دارید، آب لیمو بنوشید. اگر در حال حاضر داروهای فشار خون مصرف می کنید، مصرف آنها را به یکباره قطع نکنید و به طور خاص با پزشک خود در مورد جایگزینی آنها با آب لیمو صحبت کنید.

بیماری کیسه صفرا: بیماری کیسه صفرا معمولاً در اثر التهاب و تحریک کیسه صفرا ایجاد می شود. نشان داده شده است که کمبود ویتامین C در بدن شما را در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار می دهد. از آنجایی که لیمو دارای خواص ضد التهابی است و منبع ویتامین C است، مصرف آن می تواند به پیشگیری از بیماری کیسه صفرا کمک کند.

آکنه: آب لیمو می تواند به تقویت پوست و محافظت در برابر استرس های محیطی و جلوگیری از آکنه کمک کند.

سنگ کلیه: پتاسیم و اسید سیتریک موجود در لیمو، اشباع ادرار را کاهش داده و از رشد سنگ‌ها و کریستال‌های کلیه جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید