درمان فشار خون و کاهش کلسترول از خواص فوق العاده این میوه پاییزی است

درمان فشار خون و کاهش کلسترول از خواص فوق العاده این میوه پاییزی است

انار از میوه های پاییزی است که به دلیل خواص فراوانی که دارد تضمینی برای حفظ سلامتی بدن است.

میوه انار فواید دارویی و درمانی بسیاری دارد. بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله Advanced Biomedical Research، برای پیشگیری یا درمان بسیاری از بیماری ها مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، استرس اکسیداتیو که باعث پیری سلولی و سرطان می شود، قند خون بالا، به فعالیت های التهابی و… کمک می کند.

فواید انار در درمان سرطان و جلوگیری از پیری

برخی از ترکیبات انار مانند پلی فنل ها اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی دارند و آب انار رادیکال های آزاد را که باعث پیری سلولی و سرطان می شوند، کاهش می دهد. علاوه بر این، عصاره آن از رشد سلولی جلوگیری می کند و مرگ سلولی را افزایش می دهد که نشان دهنده اثرات ضد سرطانی آن است.

درمان فشار خون و بیماری های قلبی با انار

انار غذایی غنی از آنتی اکسیدان های قوی و بسیاری از مواد تقویت کننده سلامتی مانند فلاونوئیدها، آنتوسیانین ها، اسید پونیک، الاژیتانین ها و سایر موادی است که خواص ضد ویروسی، ضد التهابی و ضد التهابی دارند.

همچنین از انار می توان برای پیشگیری و درمان بسیاری از انواع سرطان، بیماری های قلبی، بیماری عروق خونی، پوکی استخوان، آرتریت، بهبود زخم، بیماری های دستگاه تناسلی و غیره استفاده کرد.

خواص انار

از درمان دیابت و گرفتگی عروق تا سلامت کبد با انار

طبق مطالعه منتشر شده در Oncology Reviews، پلی فنول موجود در انار اثر ضد سرطانی بسیار قوی دارد، به ویژه در سرطان سینه، ریه و دهانه رحم. بر اساس داده ها، انار برای التهاب، لخته شدن خون، دیابت، کبد و محافظت از اکسیداتیو نیز مفید است.

خواص انار در فصل پاییز

از کاهش کلسترول تا درمان افسردگی با انار

انار همچنین سطح کلسترول خون را کاهش می دهد و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. از آنجایی که انار حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از تجمع پلاکت ها و فشار خون کمک می کند، انار همچنین درد التهاب مفاصل را که افراد مسن از آن رنج می برند، کاهش می دهد.

فواید انار به سلامت جسمی محدود نمی شود، بلکه برای سلامت روان نیز مفید است. خواص ضد افسردگی دارد و بر عملکرد مغز و احساس ناامیدی تأثیر مثبت دارد.

تاثیر انار بر بیماری ها

تاثیر آب انار بر زنان باردار

اگرچه غذاهای مفیدی برای بارداری وجود دارد، اما انار میوه ای است که خواص استثنایی برای این دوران دارد. به گونه ای که هم برای مادر و هم برای جنین بسیار مفید است و بر اساس مطالعه ای که توسط محققان بیمارستان بریگام انجام شده است، اگر یک زن باردار روزی یک لیوان آب انار بنوشد، به روند رشد مغز جنین و پیوند آن کمک می کند. شبکه های بین سلول های مغز کودک البته انار درمان هیچ بیماری و جایگزینی برای تجویز پزشک نیست و فقط برای درمان بیماری ها مفید و مفید است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید