خواص معجزه آسای انگور برای سلامتی

مصرف انگور باعث تعدیل میکروبیوم در بدن و درمان بیماری های صعب العلاج مانند سرطان می شود.

در مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان دانشگاه وسترن نیوانگلند انجام شد، دکتر ناتالی اندرسون پتانسیل انگور را برای تعدیل میکروبیوم انسان و در نتیجه بر سلامت انسان بررسی کرد.

پروفسور جان پزوتو از دانشگاه وسترن نیوانگلند و همکارانش گفت: تأثیر بالقوه میکروبیوم انسانی، متشکل از 3 میلیون ژن و 1014 میکروارگانیسم، بر سلامت و رفاه ما عمیق است. در طول دو دهه گذشته، گام های مهمی در جهت مطالعه میکروبیوم برداشته شده است که امکان مطالعه تأثیر آن بر سلامت و بیماری انسان را فراهم می کند.

بر اساس آزمایش‌های بالینی انسانی و مطالعات مدل حیوانی، مصرف انگور اثرات مثبت یا درمانی بر تصلب شرایین، التهاب، سرطان، سلامت دستگاه گوارش، CNS یا سیستم عصبی مرکزی، آرتریت، عملکرد ادراری مثانه و بینایی دارد.

در یک مطالعه هشت هفته ای، 29 مرد سالم (24-55 ساله) و زن سالم (53-29 ساله) به عنوان داوطلب شرکت کردند. نویسندگان ترکیب میکروبیوم و همچنین متابولیت‌های موجود در ادرار و پلاسمای شرکت‌کنندگان را در زمانی که انگور برای مدت معینی مصرف کردند و در دوره‌ای که انگور مصرف نکردند، تجزیه و تحلیل کردند. در طول مرحله مصرف انگور، افراد مورد مطالعه یک چهارم فنجان انگور در روز می خوردند.

بر اساس این مطالعه، تغییراتی در میزان باکتری های یافت شده و در سطح آنزیم ها و مسیرهای بیولوژیکی آنها وجود دارد و نشان می دهد که انگور به طور فعال بر میکروبیوم روده تأثیر می گذارد و باعث ایجاد تغییراتی در شبکه های تعاملی پیچیده می شود که در نتیجه میکروبیوم روده و مواد شیمیایی آن به طرز ماهرانه ای تغییر می کند.

مصرف انگور این پتانسیل را دارد که با بهبود سلامت قلب، روده بزرگ، مغز و پوست، مجموعه ای باورنکردنی از فواید سلامتی را ارائه دهد.

در واقع، انگور می تواند مواد شیمیایی موجود در میکروبیوم را تغییر دهد و از آنجایی که این مواد شیمیایی به هر قسمت از بدن ما دسترسی دارند، منطقی است که نتیجه بگیریم که این منجر به برخی از مزایای سلامتی می شود که قبلاً توسط دانشمندان ثابت شده است. مقاله ای در مورد این یافته ها در مجله Scientific Reports منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید