2 روش معجزه آسای خانگی برای ته نشین شدن شیر توالت!

ساعت: 20:19
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792492

ته نشین شدن داخل شیر توالت، مانند هواکش یا دسته اهرمی، ممکن است باعث اختلال در عملکرد شود. رسوب گیری شیرهای اهرمی و رسوب زدایی داخل شیرآلات اهرمی علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری، در حفظ فشار آب و عملکرد صحیح شیر نیز موثر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شیر پاک کننده یکی از انواع شیرآلات بیشتر از بقیه استفاده می شود شیرآلات بهداشتی خانه در برابر لکه ها و رسوبات مستعدتر است. از طرفی تمیزی و براق بودن شیر توالت باعث تمیزی به نظر می رسد توالت تاثیر زیادی دارد. علاوه بر این، نشستن در داخل دریچه توالت، مانند هواکش یا دسته اهرمی، می تواند باعث اختلال در عملکرد شود. رسوب دریچه اهرمی و رسوب را در شیرهای اهرمی داخلی بردارید علاوه بر حفظ زیبایی ظاهر، در حفظ فشار آب و عملکرد صحیح شیرها نیز موثر است. البته مقیاس سوپاپ نباید به قیمت آسیب رساندن به پوشش و ایجاد آن باشد لکه های سیاه اسیدی در توالت باشید! در این مقاله 2 روش خانگی بی ضرر لجن سوپاپ را بردارید مرحله به مرحله داده می شود.

بدترین ماده برای از بین بردن لجن توالت چیست؟

رسوب دریچه این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که هنگام تمیز کردن شیرها با آن مواجه می شود. همچنین می توانید از مواد طبیعی برای حذف رسوبات دریچه استفاده کنید سرکه و جوش شیرین استفاده از هر دو مواد صنعتی مانند پاک کننده های شیر. اگر لجن حاصل از شیرها برای مدت طولانی روی سطح شیر توالت نمی ماند، می توانید از مواد طبیعی برای برق رسانی به شیر توالت خود استفاده کنید. اگر این روش رسوب دریچه اهرمی موفقیت آمیز نباشد چاره ای جز استفاده از مواد صنعتی نخواهید داشت.

اما نامناسب ترین مواد برای بارش، شیرهای وایتکس و مواد شیمیایی قوی و اسیدی هستند. این نوع شوینده به لایه پوششی شیرها آسیب می رساند و باعث تشکیل آنها می شود لکه های سیاه اسیدی آنها روی دریچه شسته می شوند که بدون پوشش مجدد قابل برداشتن نیستند. فرآیند پوشش مجدد شامل برداشتن پوشش قبلی شیر توالت و پوشش مجدد آن است که برای یک یا هر دو شیر مقرون به صرفه نیست. بنابراین بهتر است از روش های صحیح رسوب زدایی شیرها که به صورت مرحله به مرحله ارائه می شود استفاده شود.

لکه های سیاه اسیدی روی دریچه ها را از بین ببرید

بهترین درمان های خانگی برای رسوب دریچه اهرمی چیست؟

همانطور که در بالا بحث شد رسوب دریچه اهرمی در حفظ ظاهر و عملکرد صحیح شیرها بسیار موثر است. استفاده از مواد مناسب و یک پارچه نرم یا پارچه نخی به موقع مهم است لجن سوپاپ را بردارید که باعث ایجاد خط و خش روی سطح شیر توالت نمی شود. در اینجا بهترین روش ها وجود دارد رسوب را در شیرهای اهرمی داخلی بردارید و رسوبات آب را از دریچه ها جدا کنید آورده شده است.

لجن سوپاپ را بردارید، مهمترین عامل در حفظ روشنایی و زیبایی شیرآلات می باشد. مقیاس سوپاپ و رسوب زدایی دریچه ها با روش های خانگی آسان و با کمک موادی مانند سرکه سفید، مایع ظرفشویی و جوش شیرین انجام شود. خب بهتره رسوب دریچه اهرمیبسته به سختی آب، این کار باید در فواصل زمانی معین انجام شود تا از انجماد بیش از حد لجن روی دریچه ها یا گرفتگی شیرها جلوگیری شود. به رسوب دریچه ها هرگز سطح آنها را با نوار چسب درشت یا سیم ماشین ظرفشویی خراش ندهید، زیرا این کار به پوشش سوپاپ آسیب می رساند.

رسوب را در شیرهای اهرمی داخلی با سرکه سفید بردارید

در صورت رسوب آب بر روی قسمت های داخلی شیرها مانند هواکش و توری کارتریج می توانید از این روش استفاده کنید. رسوب را در شیرهای داخلی بردارید استفاده کنید:

  1. قبل از هر کاری، جریان آب را با بستن منبع اصلی آب ساختمان قطع کنید. اگر دریچه های پساری زیر سینک محکم هستند، می توانید از آنها به جای درپوش اصلی برای جلوگیری از جریان آب استفاده کنید.
  2. در صورت امکان، توالت را با دست و در غیر این صورت با استفاده از آچار یا آبفشان باز کنید.
  3. برای دسترسی به صفحه دسته اهرمی جواهرات سرد و گرم را بردارید.
  4. با استفاده از کلید شش گوش، دسته اهرم را شل کرده و دسته اهرم را بردارید.
  5. درپوش را بردارید و مهره کاست را بردارید تا به کاست دسترسی پیدا کنید.
  6. کارتریج را بردارید.
  7. قسمت های جدا شده را به مدت 1 تا 2 ساعت در محلول آب و سرکه قرار دهید.
  8. سپس از یک مسواک برای تمیز کردن رسوبات روی هواکش و توری کارتریج استفاده کنید.
  9. یک حوله آغشته به محلول آب و سرکه را داخل کارتریج قرار دهید و پس از آبکشی حتما خوب خشک شود.
  10. تمام اجزای داخلی را به ترتیب معکوس ببندید.
  11. رسوب دریچه اهرمی

لجن دریچه را با جوش شیرین پاک کنید

جوش شیرین یکی از موثرترین موادی است که می توان از آن برای زدودن رسوب از دریچه استفاده کرد. این ماده طبیعی در همه خانه ها موجود است و به روکش شیر آسیبی نمی رساند. برای رسوب شیر روی اهرم با جوش شیرین مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. کمی جوش شیرین را در 2 قاشق غذاخوری آب گرم حل کنید تا خمیر به دست آید.
  2. خمیر را با یک مسواک نرم یا اسفنج روی سطح توالت پخش کنید.
  3. بعد از 5 تا 10 دقیقه شیر را با آب سرد بشویید و با یک حوله نخی خشک کنید.

لجن را از شیرهای توالت با جوش شیرین پاک کنید

آیا فرآیند تمیز کردن انواع شیرهای توالت فرنگی متفاوت است؟

روند حذف شستشوی توالت معمولاً یکسان است و می تواند ساده باشد قطعات توالت فرنگی کمی متفاوت از یکدیگر باشید. به عنوان مثال، یک شیر توالت کلاسیک به جای کارتریج، قسمتی به نام مغز دارد که از راه دسترسی کمی به آن می توان رسید. کارتریج با شیر اهرمی به طور کلی جدا کردن رسوب از سطح بیرونی و برداشتن رسوب از داخل شیرهای اهرمی در مدل های با پایه بلند، توکار و سنسوری تفاوت چندانی ندارد و با استفاده از دستورالعمل فوق می توانید بدون آسیب رساندن به لایه پوشش، شیر پاک کننده برق مورد نظر خود را روشن کنید.

شیر پاک کننده بسته به برند، مدل و نوع (سرویس بهداشتی پایه بلند، توکار، سنسور و …) قیمت متفاوتی دارد.. قیمت شیر ​​توالت از رنج قیمت شیر ​​توالت ارزان تا لوکس. معمولا دلیل بیشتر است قیمت شیر ​​توالت لوکسعلاوه بر وزن بیشتر، طراحی خاص و ارگونومی بهتری دارد. مراحل تولید از این نوع دریچه های توالت همچنین سخت تر از شیر توالت معمولی است.

لجن سوپاپ را بردارید نقش مهمی در نگهداری و تعمیر شیرآلات ایناهاش. رسوب دریچه اهرمی ظاهر زیبای خود را حفظ می کند و رسوب را در شیرهای اهرمی داخلی بردارید عملکرد بهینه آن را تضمین می کند. هر نوع شیر اهرمی به هر قیمتی که بخرید اگر آب محل نصب املاح داشته باشد دیر یا زود لازم است رسوب زدایی دریچه ها من پیدا خواهم کرد. شرکت شیرآلات مصنوعی کاویانیکی از تولیدکنندگان شیرآلات ایرانی در قسمت وبلاگ سایت خود به صورت تخصصی و عملی به موضوع نظافت و نگهداری شیرآلات پرداخته است.

دیدگاهتان را بنویسید