کمپین بزرگ سبک زندگی اربعین در ایام اربعین 1444 آغاز شد


ساعت: 16:29
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895908

خانه سبک زندگی اسلامی خلاق و ابتکاری ایلسا در ایام اربعین 1444 کمپین سبک زندگی گسترده ای را در اربعین راه اندازی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اربعین فرصتی تاریخی و بی نظیر برای ارائه نهضت حماسی، جهادی و وحشیانه امام حسین علیه السلام با اجتماع مسلمین جهان و احرار جهان است. دنیایی غرق در مکر استکبار و مستضعفانش در انتظار بارقه های بیداری هستند. پرچم مصباح الهادی را به وسیله اجتماع عظیم اربعین در جهان برافراشته و مردم بر کشتی نجات او بنشینند و عرصه را تنگ و تنگتر کنند و در انتظار و مبارزه با ظالمان و ستمگران باشند.. پس از تجربه چندین دهه راهپیمایی اربعین و اجتماع خیل عظیم مسلمانان بر سر پرچم امام حسین (ع)، وقت آن رسیده است که آموخته های خود را به زندگی روزمره خود وارد کنیم.

در همین راستا خانه سبک زندگی اسلامی خلاق و مبتکر ایلسا بررسی گسترده ای از سبک زندگی اربعین را در ایام اربعین 1444 آغاز کرد. طراحی اولیه این کمپین برگرفته از پروژه بزرگ «رحمت وسه» است که در سال 2019 توسط گروه پژوهشی گروه حیات طیبه فعال در حوزه سبک زندگی اسلامی. ساختار اجرایی این کمپین شامل گروه های سفیران سبک زندگی اسلامی، تیم رسانه ای، تیم کودک و نوجوان، تیم نوآوری، سلامت، فناوری اطلاعات، محتوا و بانوان است. هدف از این کمپین ترویج سبک زندگی اربعین، پیوند جوانان اربعین، ترویج گفتمان اربعین به جهان، گسترش خدمات اربعین قبل و بعد از اربعین و جهانی سازی عناصر فعال شبکه های سبک زندگی فعال است.

پروفسور حسین رئیس هیئت مدیره خانه خلاق ایلسا و دبیر کمپین بین المللی سبک زندگی اربعینی از رونمایی از سامانه سه زبانه (فارسی، انگلیسی و عربی) برای ارتباط با زائران سایر کشورها و ایجاد شبکه حیات طیبه خبر داد و افزود. ، که افراد می توانند وارد سایت شوند arbaeenlifestyle.com و برای عضویت در این شبکه فرم عضویت را پر کنید. علاوه بر این، راهنمای جستجو به 5 زبان در سایت موجود است.

وی افزود: شبکه حیات طیبه شبکه ای از مسلمانان متحد در سراسر جهان است که با یک مقصد وارد جاده نجف به کربلا شده و در این جاده خاکی شاهد اخلاق ملکوتی مردم و سبک زندگی اصیل اسلامی بوده اند و اکنون آنها مصمم هستند که این شیوه زندگی را ادامه دهند. در همه زمینه ها و زمان ها گسترش یافته است.

وی در تشریح پارامترهای سبک زندگی اربعینی می گوید:

استکبارستیزی، انسجام درونی با تاکید بر انسجام دینی، اخلاق اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، جهت گیری و بصیرت افزایی، تفکر جهانی، خودسازی، کرامت انسانی و حقوق بشر، خانواده محوری، تجلی همبستگی و وحدت، عدالت، مهمان نوازی، مهربانی. و دلسوزی، اطعام نیازمندان، وفاداری، صداقت، ایثار، گذشت، تواضع، سخاوت، عدالت و بسیاری از شاخص‌های دیگر، الگویی از زندگی ایجاد می‌کند که ما آن را زندگی اربعین می‌نامیم و امیدواریم بعد از آن بتوانیم آن را در زندگی روزمره مردم مشاهده کنیم. اربعین. بدین ترتیب با الگوبرداری از الگوی مطلوب سبک زندگی، امیدواریم جامعه برای حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی و ظهور حضرت مهدی (عج) آماده شود.

دبیر پویش همچنین از برپایی موکب در مرز شلمچه و استقرار اکیپ های ترجمه و رسانه ای برای مصاحبه با بازدیدکنندگان خارجی خبر داد و در ادامه با مراجعه به سایت پویش یا صفحه اینستاگرام آن از گروه های داوطلب متخصص برای همکاری در این حرکت فرهنگی دعوت کرد. جمعی از فعالان شبکه همچنین 10 تیم رسانه ای در قالب مصاحبه کننده، فیلمبردار و عکاس، دیدگاه های زائران مسیر پیاده روی نجف – کربلا را ضبط می کنند.

علاقمندان می توانند با انجام مراحل زیر در این کمپین شرکت کنند.

  1. ضبط عکس و فیلم مربوط به معیارهای سبک زندگی اربعینی
  2. آن را به صفحه اینستاگرام پویش به نشانی ارسال کنید :@arbaeenlifestyle

  1. تصاویری با هشتگ #سبک_زندگی_اربعینی در فضای مجازی دست به دست می شود
  2. طوفان توییتری با عنوان سبک زندگی اربعینی
  3. پر کردن فرم ویژه در سایت



دیدگاهتان را بنویسید