کمیته برگزاری مسابقات پومسه قهرمانی آسیا بر خلاف قوانین رفتار کرد/ رفتارهای عجیبی را شاهد بودیم


ساعت: 17:54
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878229

برگزارکنندگان به اشتباه خود پی بردند، اما از اصلاح آن خودداری کردند

رئیس فدراسیون تکواندو با بیان اینکه رفتارهای عجیب کمیته برگزاری اختتامیه مسابقات پومسه را شاهد بوده ایم، تاکید کرد: معرفی تیم های برتر طبق بخشنامه ارسال شده به طرفین انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، هادی ساعی با اشاره به اتفاقات رخ داده در مسابقات پومسه قهرمانی آسیا گفت: طبق رسم تمامی مسابقات معتبر دنیا؛ قبل از مسابقه، قوانین مسابقه طی بخشنامه ای برای شرکت کنندگان ارسال خواهد شد. بازی های آسیایی کره جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نبود. ضمناً قبل از شروع مسابقات اعلام شده بود که در برخی بخش ها تعداد ثبت نام کنندگان کمتر از 6 تکواندوکار است. در این موارد مسابقه ای برگزار می شود اما مدال و نتیجه آن در رده بندی نهایی تیم ها محاسبه نمی شود. بر همین اساس تعدادی از تکواندوکارانی را که مدت زیادی در اردو تمرین کرده بودند اعزام نکردیم اما کمیته برگزاری بر خلاف گفته آنها عمل کرد.

وی افزود: مسئولان برگزارکننده بر خلاف بخشنامه های ارسالی، هم مدال و هم نتیجه یکی از بخش ها را با یک شرکت کننده محاسبه کردند و در این زمینه تیم ملی ایران متضرر شد. اگر کمیته برگزاری باید چنین تصمیمی می گرفت، باید قبل از اعزام تیم ها به کشورهای شرکت کننده آن را اعلام می کرد که در این صورت تکواندوکاران کشورمان را به مسابقات خواهیم آورد.

رئیس فدراسیون تکواندو ادامه داد: در رده سنی بانوان بالای 60 سال تنها یک شرکت کننده از چین تایپه حضور داشت که موفق به کسب مدال طلا شد. بحث ما این است که این تکواندوکار با چه کسانی مسابقه می دهد و قهرمان می شود، آیا ارزیابی برای این مدال در هیئت قانونی است؟ همین یک طلا باعث شد چین تایپه به دلیل رنگ بهتر مدال از سوی کمیته برگزاری در شرایط مساوی با تیم ملی ایران به عنوان نایب قهرمانی معرفی شود. در دور قبل مسابقات قهرمانی آسیا هم همین اتفاق افتاد اما ناظر فدراسیون جهانی محمد پولادگر رئیس فدراسیون کشورمان بود که اجازه محاسبه امتیازات زیر 6 نفر را نداد.

ساعی با اشاره به اعتراض مسئولان برگزاری مسابقات به این تصمیم گفت: در پاسخ به اعتراض ما اعلام شد که در این مدت امتیاز و مدال های این گونه موارد محاسبه می شود. با این حال، اگر چنین تصمیمی گرفته می شد، آنها باید قبل از اعزام تیم ها، به کشورهای عضو اطلاع می دادند. در آن صورت ما مردم خود را به کره می آوریم. سپس گفتند در جلسه فنی قبل از شروع مسابقه اعلام شد که چنین مشکلی وجود ندارد. این مسابقات قهرمانی آسیاست و از اسمش معلوم است مردی که مدال طلا گرفت با کدام حریف مسابقه داد و قهرمان شد و طلا گرفت که شما این مدال را هم محاسبه می کنید؟ آنها برای حضور در این مسابقات باید تنها یک امتیاز به او می دادند، در حالی که امتیاز حضور در مسابقات، امتیاز کسب مدال طلا برای او بود و این موضوع باعث رنجش تیم ملی ایران شد.

وی ادامه داد: برگزارکنندگان به اشتباه خود پی بردند اما از اصلاح آن خودداری کردند و با اهدای گل از ما عذرخواهی کردند. اما فایده ای نداشت، چون عنوان نایب قهرمانی ما از دست رفت و روی سکو نرفتیم و کاپ کناری را نگرفتیم.

رئیس فدراسیون تکواندو در پایان گفت: لحظه جالب و عجیبی را در مراسم اختتامیه شاهد بودیم. پس از اعتراض ما به این موضوع و رد سکوی قهرمانی، کمیته برگزاری از تیم های کره و چین از تایپه دعوت کرد و هر دو بدون برگزاری سرود و مراسم، لباس هایی را که در جعبه و کیف مخصوص بود به سکوی اول بردند. پرچم ها پس از تحویل نماینده تیم ها به سرعت جمع شدند و رفتند. قطعا این شرایط را به فدراسیون جهانی منعکس خواهیم کرد.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید