کمیته نظارت به زودی صلاحیت های انتخابات وزنه برداری را بررسی می کند


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918840

سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری گفت: کمیته نظارت به زودی صلاحیت ها را بررسی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری ; حسین مغی سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری که در هفته های اخیر مدیریت و نظارت بر روند ثبت نام کاندیداها و برگزاری انتخابات کمیته های سه گانه ورزشکاران، مربیان و داوران را بر عهده داشته است، گفت: کمیته نظارت به زودی صلاحیت ها را بررسی می کند. متقاضیان عضویت و افراد واجد شرایط رای دادن باید جلسه ای را تشکیل دهند. مهلت هفت روزه ارسال اسامی افراد واجد شرایط در انتخابات به کمیسیون های سه گانه فوق الذکر عصر روز یکشنبه ششم آذرماه به پایان رسید و در صورت عدم پاسخگویی مناسب از سوی هیأت های استانی، قرار شد. 48 ساعت در مکاتبه دیگری داده شد که وضعیت را کتبا اعلام کنید.

وی همچنین گفت: در آخرین مهلت ثبت نام داوطلبان سه کمیسیون ورزشکاران، مربیان و داوران، 15 نفر برای عضویت در کمیسیون داوران، 15 نفر برای کمیسیون مربیگری و 16 نفر برای کمیسیون مسابقات ثبت نام کردند. هفت نفر از اعضای اصلی و دو نفر علی البدل کمیته داوران، هفت نفر از اعضای اصلی و دو نفر علی البدل کمیته مربیان و نه نفر از اعضای اصلی به اضافه دو نفر علی البدل کمیته ورزشکاران با رای اعضای واجد شرایط از سراسر کشور انتخاب می شوند. چهار زن و هفت مرد در کمیسیون ورزشکاران و سه زن و شش مرد در کمیسیون داوران و مربیان مورد نیاز هستند.

یک مقام مسئول در خصوص حضور نمایندگان در مجمع گفت: از استان ها خواستیم که دارای حق رأی باشند اما متاسفانه استان ها همکاری لازم را انجام ندادند. برخی استان‌ها اصلاً افراد را ارسال نکرده‌اند، برخی استان‌ها فهرست کامل و برخی به‌صورت تصادفی اسامی داده‌اند که آمار صحیحی نیست و نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگان شانسی نداشته یا به درستی تشویق نشده‌اند. از این رو تصمیم گرفتیم نامه ای به هیئت ها ارسال کنیم تا همه رای دهندگان معرفی شده را به صورت کتبی تایید کنند یا اعلام کنیم که کسی را برای معرفی ندارند تا در صورت ادعای رای دادن در آینده، مسئولیت فدراسیون برداشته شود.

وی درباره نحوه رای گیری در انتخابات تاکید می کند: رای گیری به دو صورت حضوری در محلی در فدراسیون یا حضوری (از طریق نرم افزار) انجام می شود. بدین منظور کد ملی واجدین رای اخذ می شود و برای آنها نام کاربری و رمز عبور ارسال می شود تا ضمن خواندن اسامی کاندیداها وارد حساب مربوطه شده و رای دهند. کمیسیون نظارت بر انجام انتخابات کمیسیون ها مرکب از دبیر فدراسیون، نماینده سرویس تعاون فدراسیون ها، بازرس فدراسیون و نماینده قانونی فدراسیون پس از تعیین تکلیف فهرست از رای دهندگان تشکیل جلسه داده و صلاحیت نامزدهای ثبت نام شده را مشخص کرده و صاحبان حق رای بررسی خواهند شد پس از بررسی صلاحیت ها، این کمیته در مورد تاریخ برگزاری انتخابات کمیته تصمیم گیری خواهد کرد.

سرپرست دبیری فدراسیون در پایان گفت: پیش از این نمایندگانی از ورزشکاران، داوران و مربیان توسط رئیس یا رئیس فدراسیون برای حضور در جلسات انتخاباتی حضور می یافتند، اما برای اینکه جلسه کاملاً دموکراتیک باشد، لازم است یک جلسه برگزار شود. نماینده هر یک از کمیته های منتخب واقعی این شرکت که می تواند از بین اعضای کمیته یا به انتخاب خود از خارج معرفی شود. 12 نفر از این سه کمیته وارد مجمع انتخابی فدراسیون خواهند شد و از آنجایی که این رای تاثیرگذار است، وزارتخانه تاکید کرد که باید در این زمینه انصاف کاملا رعایت شود. در سال های آینده که تاثیر کمیته ها در انتخابات قابل مشاهده است، قطعا شاهد حضور پرشور بیشتری خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید