کنایه سنگین ستاره سابق آبی ها به سرمربی استقلال

مهاجم سابق استقلال در ادامه به عملکرد استقلال در فصل گذشته گفت: فلسفه کاری ساپینتو با فرهاد مجیدی کاملا متفاوت بود. سبک و فلسفه فرهاد مجیدی بر نتیجه‌گرایی با کمترین آمار مالکیت و خلق موقعیت‌های گلزنی متمرکز بود. تیمی که در زمان حمله هافبک ها کمترین نقش را داشت و مدافعان توپ را از خط دفاعی بلند به مهاجمان تیم می فرستادند اما در زمان دفاع هافبک ها عملکرد خوبی داشت. در مقابل، ساپینتو فلسفه خاص خود را داشت، اما مشکلی وجود داشت. استقلالی ها علیرغم اینکه در اکثر دیدارها مالکیت توپ و زمین را در اختیار داشتند، موقعیت های گلزنی کمی ایجاد کردند و گل های زیادی ندیدیم. استقلال ساپینتو در نیم فصل اول در فاز هجومی و همچنین دفاعی دچار مشکل شد و این نقص در نیم فصل دوم و قبل از دربی تا حد زیادی برطرف شد اما استقلال در دربی خوب بازی نکرد و بعد از باخت در دربی، استقلال کاملا شکست خورد. در همان زمان گفتم تیمی که در دربی برنده می شود، عنوان قهرمانی را می گیرد و تیم بازنده از نظر روحی و روانی دچار سردرگمی می شود.

وی ادامه داد: البته داور هم روی نتیجه برای داربی تاثیر داشت چون حداقل می توانستند برای استقلال پنالتی بگیرند. بعد از داربی اوج ضعف استقلال در بازی با نفت آبادان بود که یک قهرمانی دیگر از دست رفت. علاوه بر این مشکلات مدیریتی باشگاه و کمبود منابع مالی که باعث عدم پرداخت به موقع پول بازیکنان شده بود بر مشکلات این تیم افزود و باعث عقب افتادن استقلال از کورس قهرمانی شد.

لطیفی با بیان اینکه در این شرایط بهتر است استقلال روی رسیدن به جام خولا تمرکز کند، گفت: بهترین کار این بود که استقلال در این بازی به بازیکنان جوان میدان بدهد و روی بازی جام خولا تمرکز کند. من معتقدم استقلال با بازی های خوبی که در این فصل انجام داد، شایسته کسب حداقل یک جام است. اگر مدیریت بهتری در باشگاه اعمال می شد و استقلال کمی شانس داشت می توانست به جای پرسپولیس قهرمان لیگ شود.

پیشکسوت استقلال درباره صحبت های ساپینتو مقابل پرسپولیس بعد از قهرمانی آن تیم در لیگ برتر گفت: ساپینتو اغراق کرد. معتقدم استقلال مستحق قهرمانی در لیگ بود و ناداوری های زیادی در حق استقلال شد. نه تنها در دربی بلکه در اکثر دیدارها هیچ پنالتی برای استقلالی ها اعلام نشد و استقلال بیشترین ضرر را از این ناداوری دید. من نمی گویم این اشتباهات داوری عمدی است، اما این اشتباهات مهلک هر تیمی را نابود می کند.

وی ادامه داد: قهرمانی پرسپولیس 2 دلیل عمده داشت که به گل محمدی برمی گردد. یکی اینکه مشکلات یحیی در مسابقات امسال باعث شده تا بازیکنان پرسپولیس در کنار او بایستند تا نشان دهند یحیی تنها نیست. هر کدام 2 نفر را در زمین امتحان می کنند تا یحیی و تیمش موفق شوند. از طرفی وقتی چند بازیکن در یک تیم کنار سرمربی نباشند قطعا آن تیم متضرر می شود. استقلال، سپاهان و پرسپولیس شایسته قهرمانی بودند اما ابر، باد، مه، خورشید و آسمان دست به دست هم دادند تا پرسپولیس قهرمان شود. البته نمی توان از شایستگی های این تیم چشم پوشی کرد اما داوران بیشتر به نفع پرسپولیس بودند.

لطیفی افزود: از سوی دیگر بازیکنان با تجربه پرسپولیس نیز در شرایط سخت دست یحیی و پرسپولیس را گرفتند. وقتی آقای عیارلو تیم استقلال را بست، یک کار خوبی که کرد این بود که از استقلال پیشکسوتانی آورد و در استقلال استفاده کرد که این هم خوب بود اما وقتی قرار بود از سرمربی خارجی در تیم استفاده کنند باید. از مربی محلی استفاده کرده اند که تجربه زیادی دارد. از او در کنارش استفاده کردند تا بتواند در لحظات سخت و بحران به تیم کمک کند تا آرامش خود را حفظ کند و بتواند مانند نقش کریم باقری در پرسپولیس از نظر روحی و روانی با بازیکنان ارتباط برقرار کند. هیچکس از مسائل فنی در مورد کریم باقری صحبت نمی کند، اما وقتی پرسپولیس بی پول می شود و صحبت از اعتصاب می شود یا دعوای تیمی می شود، کریم باقری به عنوان بزرگتر تیم وارد می شود و کار را جمع می کند.

وی تصریح کرد: قطعا حق خسرو حیدری حضور در استقلال است و آجارلو برای آوردن او کار خوبی انجام داد اما خسرو حیدری حتی تجربه تیم جوانان را هم نداشت. او می تواند با مربی ایرانی کار کند اما وقتی سرمربی تیم خارجی است باید از یک مربی باتجربه ایرانی در کنار او استفاده کنند تا در شرایط سخت به تیم کمک کند. همین چیزهای کوچک باعث شد استقلال در برخی بازی ها به حق خود برسد و قهرمان لیگ شود.

لطیفی در پاسخ به این سوال که با توجه به غیبت های زیاد سرمربی استقلال در این فصل، بهتر است ساپینتو در استقلال بماند، گفت: من از جمله کسانی هستم که در کنار زمین به عنوان سرمربی هیجان زیادی دارم. بخشی از این هیجان ذاتی است اما بخشی دیگر عمدی است که به زبان بدن معروف است تا مربی بتواند بازیکنان خود را برای تلاش بیشتر یا حتی تاثیرگذاری بر بازیکن حریف و داور تشویق کند. اما ساپینتو در طول فصل زیاده روی کرد و به تیمش آسیب زد. باید منتظر بمانیم تا جام حذفی به پایان برسد تا بمانیم یا برویم.

پیشکسوت استقلال گفت: وقتی ساپینتو نتواند در جام حذفی قهرمان شود، بسیاری از هوادارانش مخالف ماندن او خواهند بود. اگر قرار است او را نگه دارند باید در قراردادش نوشته شود که حواشی جمع آوری شود یا جنایاتش مثل کل اروپا محترم شمرده شود.

دیدگاهتان را بنویسید