کنایه پیشکسوت استقلال: اگر مجیدی را دیدید به او هم سلام برسانید.

کنایه پیشکسوت استقلال: اگر مجیدی را دیدید به او هم سلام برسانید.

مهدی فنی زاده بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه استقلال درباره آخرین نتایج تیم فوتبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و حذف شاگردان مهدی مهدوی کیا و آینده استقلال می گوید:

از وضعیت باشگاه استقلال خبر دارید؟

در حال حاضر موضوع حذف تیم فوتبال امید ایران مهمتر از وضعیت باشگاه استقلال است. واقعا خجالت آور است که با این همه استعداد و این همه بازیکن به ترکمنستان برویم و دنبال ازبکستان و قطر نرویم! با چه تیم های دیگری بازی خواهیم کرد که از آنها راضی باشیم؟ تیم فوتبال امید ما می تواند در آسیا قهرمان شود!

دلیل این شکست و حذف چیست؟

اول اینکه نتیجه استفاده از مربیان پرسپولیس است. وقتی مربیان پرسپولیس در لیگ برتر شانسی ندارند و مدیران باشگاه آنها را قضاوت نمی کنند، فدراسیون و رفقای برتر پرسپولیس که نمی خواهند مربیان پرسپولیس بیکار شوند آنها را در رده های مختلف ملی منصوب می کنند تا نسل کشی عجیبی ایجاد کنند.

قتل عام؟

بله نسل کشی! چرا که اگر این پسران زیر نظر یک مربی حسابی مناسب بودند نه تنها ترکمنستان بلکه قطر و ازبکستان را هم می بردند. تیمی که تاکتیک نداشته باشد نمی تواند چند پاس در عرض و طول بدهد، سرعت سفرهای دو طرفه یکسان نیست و تیم با بدنسازی مشکل دارد، همه چیز مشخص است. مثل این است که ماشین را به یک مکانیک نالایق بسپاریم و او یا تمام پیچ ها را ببندد یا نبندد. این زمانی اتفاق می افتد که اصول کار در تیم فوتبال بر اساس مسائل فنی و تاکتیکی نباشد.

می توانید در مورد آن بیشتر توضیح دهید؟

شما نگاه می کنید؛ بیش از نیمی از تیم های لیگ برتری مربی مستقل دارند. نمی خواهم با تعصب نسبت به تیم استقلال صحبت کنم اما چرا وقتی هیچکس در لیگ برتر با سرمربی استقلال نتایج خوبی کسب نمی کند، هیچکس سراغ این مربیان نمی رود. هیچکس سراغ این افراد نمی رود که تیم های ملی ایران را تحویل دهد. مهدوی کیا کجا کار می کرد؟ او در کجا سابقه مربیگری را داشت که تیم فوتبال امید ایران را به او سپردید؟ مهدی خودش پسر خیلی خوبی است و من به عنوان یک شخص با او کاری ندارم اما از نظر فوتبالی کافی نبود که تیم آینده فوتبال و امیدهای ایران را به دست او بسپارم. نام این تیم امید ناسالم است اما این تیم امید همه ملت ایران و فوتبالیست های ایران را ناامید کرد. هرکی از کی روش انتقاد میکنه و ایراد میگیره باید تو عرصه مربیگری حرفی برای گفتن داشته باشه نه اینکه به ترکمنستان ببازه! از قطر و ازبکستان هم خبری نیست. این وضعیت نشان می دهد که ما هیچ توجهی به مربیان خونه به خونه نداریم بلکه تنها بر اساس روابط و دوستی ها تیم های ملی ایران را بین خود تقسیم می کنیم. سرمربی تیم امید پست پایینی نیست. تربیت تیم ایرانی زیر 23 سال یعنی مربیگری تیم یک پله پایین تر از بزرگسالان ایرانی.

حالا چیکار میشه کرد؟

اما در سال های گذشته چه کارهایی انجام شده که الان می خواهد انجام دهد؟ باز هم یک دور باطل و یک نقطه عطف! از این به بعد دوباره می رویم و می خوابیم تا مسابقات بعدی و باز هم چند روز مانده به مسابقات یک مربی دیگر پرسپولیس از چرخه حذف می شود و تیم 85 میلیونی فوتبال شکست می خورد و حذف می شود. این کار نکرد.

پس شما معتقدید که باید به استقلالی ها بها داد؟

الان می بینید که رضا عنایتی تیم هوادار را به لیگ برتر آورد و آن تیم را در لیگ برتر نگه داشت. رحمتی از زمانی که به آلومینیوم رفت تیمش را تغییر داد. مسابقات لیگ برتر شهرهدی را با مربیگری سید عباسی تماشا کنید. نکونام ببین منصوریان ببین فرهاد مجیدی…! این همه مربی استقلالی در لیگ چه می کنند؟ چرا کسی آنها را نمی بیند؟ نه یک نیرو، مربیان پرسپولیس توانایی های زیادی در مربیگری ندارند. چه اشکالی دارد که در مشاغل دیگر فوتبال کار کنند و کاردان را رها کنند؟

در مورد استقلال صحبت نمی کنی؟

همه منتظریم ببینیم چی میشه. امیدواریم همه بیایند و نتایج خوب فصل قبل را تکرار کنند.

از وضعیت سرمربی استقلال در فصل گذشته خبر داشتید؟

اگر مجیدی را دیدی سلام ما را هم برسان. امیدوارم در هر جایی موفق شود و دیگر این کارها را خودش انجام ندهد.

دیدگاهتان را بنویسید