کنایه شدید بازیکنان فرهاد مجیدی پیشکسوت استقلال

کنایه شدید بازیکنان فرهاد مجیدی پیشکسوت استقلال

ادموند اختر مهاجم و پیشکسوت استقلال درباره دلایل از دست دادن بازیکنان جوان استقلال در دیدار مقابل نساجی می گوید:

بازی استقلال و نساجی چطور بود؟

ابتدا باید گفت که این دیدار در جام حذفی که همان جام عجایب است برگزار شد. هر تیمی می توانست از موقعیت های خود بهتر استفاده کند، استرس کمتری داشته باشد و فرصت های پیروزی را از دست ندهد که در نهایت نساجی با ضربات پنالتی به آن دست یافت.

شرایط مسابقه را در طول مسابقه چطور دیدی؟

در کل استقلال خوب بازی می کرد و موقعیت های زیادی داشت اما به دلیل کم تجربگی بازیکنان جوانش آنها را یکی پس از دیگری از دست داد. مشخص شد که استقلال تیمی نیست که بتواند مقابل هواداران بازی کند.

تو چی میگفتی

حسین زاده که او را یکی از بازیکنان خوب این تیم می دانستیم سابقه بازی مقابل تماشاگران را نداشت. او در موقعیتی قرار نگرفت که با یک پاس از آن، آن را به یک شانس 100 درصدی برای ضربه زدن و نمایش جلوی هواداران خودش تبدیل کند! اینجا می گوییم استقلال جایی برای کسب تجربه نیست. این اتفاق برای امیرحسین حسین زاده تجربه بسیار خوبی بود اما باعث شد استقلال جام را از دست بدهد. باز هم می گویم استقلال جای این تجربه ها نیست. اینها نکات مهمی است که کادرفنی و مربیان تیم های بزرگی مانند استقلال باید به آن توجه کنند.

نساجی را چطور دیدید؟

نساجی یکی از تیم های میانه جدولی است که در این سال ها نشان داده نه کاندیدای پاییزی است و نه قهرمانی. خوبی این تیم این است که فوتبال بازی می کند و استقلال می تواند در 90 دقیقه به راحتی پیروز شود و اصلاً پنالتی را از دست ندهد. در چنین مسابقاتی همیشه دفاع از اتوبوس و خراب کردن بازی حریف مورد انتقاد بوده است اما نساجی فوتبال بازی می کرد. استقلال برای خودش باخت نه برای نساجی. نساجی تمام تلاش خود را کرد تا بازی را به وقت اضافه بکشاند و در ضربات پنالتی شانس 50-50 را به او بدهد. حتی اگر بازی برزیل و مالدیو به ضربات پنالتی برود، نمی توانید با اطمینان برنده را تعیین کنید.

با این تفاسیر به نظر شما بدون هوادار بازی برای استقلال سود بیشتری دارد؟

استقلال با این بازیکنان کم تجربه و جوان باید بدون هوادار بازی کند. چون برخی از بازیکنانی که تازه به استقلال آمده اند و سنشان بالاست هنوز نمی فهمند او کجاست. تماشاگران استقلال سه سال است که منتظر دیدن استقلال در ورزشگاه هستند. هواداران استقلال سه سال است که منتظر نتیجه گرفتن این تیم هستند. مهمانی بعد از مسابقه به خانه می آید، عکس او را در اینستاگرام می گذارد، سایت هایش زنگ می زند، باشگاهش پول می دهد و بالاخره این شب بزرگ و این شب حساس را فراموش می کند، اما این وضعیت هر از گاهی برای هواداران سروصدا می کند. سوت پایان بازی و حذف استقلال تلخ ترین اتفاق زندگی اوست.

منظورت واضح تره؟

می خواهم بگویم روز قبل از بازی با استقلال کادر فنی استقلال شاهد حذف آلومینیوم پرسپولیس از سوی آلومینیوم بود. کی فکرش را می کرد آلومینیوم با سه گل پرسپولیس را شکست دهد! شاید در این دیدار اگر رنگ پیراهن دو تیم را عوض کنیم و آلومینیوم قرمز بپوشیم، همه فکر کنند این تیم پرسپولیس است. آنقدر که پرسپولیس را با قدرت شکست داد. به همین دلیل کادر فنی استقلال باید این را می دید و با تمام وجود به میدان می رفت. البته ظاهرا فرهاد مجیدی هم سعی کرده بهترین نفراتش را به زمین بفرستد.

با این شکست وضعیت استقلال را در لیگ برتر چگونه می بینید؟

این 6 امتیاز تضمین کافی برای قهرمانی نیست، هرچند شانسی که استقلال به لیگ برتر آورد این است که پرسپولیس اصلا شرایط خوبی ندارد. با این حال، چیزی نباید به اما اگر.

آیا مدیران و مسئولان استقلال فکر می کنند که استقلال در حضور تماشاگرانش خیلی بهتر بازی می کند؟

اتفاقا استقلال با تماشاگر خیلی بدتر بود. هواداران در طول مسابقه تیم را تشویق می کنند و بازیکنان جوانی که تازه استقلالی شده اند دوست دارند خودنمایی کنند. اینجاست که تجربه یک فوتبالیست با یک فوتبالیست بی تجربه متفاوت است. فشار روانی روی بازیکنان جوان ثابت کرد که جوانان استقلالی بدون تماشاگر ستاره هستند و مقابل تماشاگر یک بازیکن معمولی هستند. در غیر این صورت در آن صحنه در دقیقه هشتم بازی، پاس گسترده یامگا می توانست او را در موقعیتی قرار دهد که با بند کفشش توپ را به ثمر برساند اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

دیدگاهتان را بنویسید