کنایه شدید فرهاد مجیدی پیشکسوت استقلال

کنایه شدید فرهاد مجیدی پیشکسوت استقلال

عباس سرهاب بازیکن سابق استقلال درباره اتفاقاتی که برای فرهاد مجیدی و وریا گفوری در تمرین آبی پوشان رخ داد، صحبت هایی کرد.
نگاه شما به اتفاقات تمرینی استقلال چیست؟

وقتی مربی تیمی را بر عهده می گیرد نه تنها مسئول مشکلات فنی است بلکه باید تیمش را از نظر روحی کنترل کند و این برای یک مربی بسیار مهم است. معمولاً در چنین مواقعی که یک اتفاق غیرمنتظره رخ می دهد، حفظ وضعیت روانی بسیار مهم است. مجیدی چندی پیش اعلام کرد که دوست دارد وریا گفوری قهرمان شود. یعنی رابطه نزدیکی بین سرمربی استقلال و کاپیتان تیمش وجود داشت اما در عین حال می بینیم که استقلال در ابتدای فصل در حال جذب بازیکن خارجی در پست وریا گفوری و بازیکنی از … تیم فولاد در نیم فصل . این دو چیز است. یکی؛ آینده نگری برای داشتن یک جایگزین خوب برای کاپیتان تیم و دو; اختلافات خانوادگی که ما از آنها خبر نداریم.

شما خودتان مربیگری در تیم های مختلف داخلی و خارجی داشته اید، با توجه به درگیری هایی که در تمرینات به وجود آمد، چگونه می توان آن را بهتر مدیریت کرد؟

چنین برخوردهایی در تمرینات یک تیم فوتبال زیاد اتفاق می افتد. یکی چنگ می زند، دیگری پیراهن دیگری را می کشد و تنش به وجود می آید. برای کادر فنی دیدن این صحنه و انتقال آن به مربی یا خود مربی برای دیدن آن بسیار مهم است. من در هر تیمی بودم و از مربیان خواستم که چنین چیزهایی را به من نگویند. مگر اینکه خودم چیزی دیدم چون شنیدن با دیدن فرق دارد. اما این که یک مربی عجولانه تصمیم بگیرد کاملا اشتباه است.

تو چی میگفتی

وریا گفوری کاپیتان و سرپرست تیم استقلال است. با این حال هرگونه تقابل با او، تیم بزرگتر را در موقعیت ضعیفی در مقابل مردم، هم تیمی هایش و دیگر فوتبال دوستان در سطح ملی قرار می دهد. شاید رفتار کاپیتان استقلال اشتباه بود، اما برخورد سرمربی استقلال اوضاع را بدتر کرد.

مجیدی قرار بود چه کار کند؟

باید وریا را کنار می کشیدی، به حرف دلش گوش می دادی یا منتظر می ماندی تا ورا از این حالت عصبانی در رختکن بیرون بیاید و شاید خود کاپیتان برگردد و از بازیکنی که سرش فریاد زده عذرخواهی کند. در چنین مواقعی مربی می تواند کاپیتان خود را بسیار دوستانه تنبیه یا تنبیه کند تا به شخصیت او لطمه ای وارد نشود.

از چه طریقی؟

به عنوان مثال، بسیاری از مربیان باتجربه به جای عذرخواهی و حفظ آبروی کاپیتان در عمل، از کاپیتان یا بزرگسالی که مرتکب اشتباه شده است، می خواهند به جای عذرخواهی و حفظ آبروی کاپیتان، به همه اعضای تیم بستنی بدهد یا شیرینی بخرد تا به جلسه بعدی بیاورد. . چنین تصمیماتی نه تنها صمیمیت بین بازیکنان را افزایش می دهد، بلکه باعث ایجاد اتحاد در تیم می شود.

حالا که این اتفاق افتاده، این چه تاثیری روی کل تیم دارد؟

دیکتاتوری اصلا درست نیست. به فرهاد مجیدی تبریک می گویم که می گوید بازیکنانم در زمین کاری انجام داده اند یا این پیروزی توسط بازیکنانم به دست آمده است. این بهترین رفتار اوست اما نباید در تنبیه بازیکنانش اینگونه آنها را تحقیر کند. مجیدی باید با مدیریت خودش تلاش می کرد تا نظم تیمش را حفظ کند و غرور کاپیتانش را از بین نبرد. چرا ورا گفوری بعد از ترک تمرین صحبت کرد چون غرورش جریحه دار شد. کاپیتان هر تیم دست راست سرمربی تیم است و در بین تمامی بازیکنان نزدیک ترین فرد به سرمربی است. مجیدی وریا را تنبیه نکرد بلکه کل تیمش را تنبیه کرد. گفوری بازیکن کوچکی نیست و در هر شرایطی برای تیم استقلال مفید است. متاسفانه کادر فنی آن جوان است و در چنین مواقعی تجربه لازم را ندارد. شاید اگر یک مرد باتجربه در کنار مجیدی بود جلوی این رفتار را می گرفت.

حالا که مسابقات به اوج حساسیت خود رسیده است، چه کسی باید از این بحران عبور کند؟

قطعا سردار ایرلو اما متاسفانه این روزها می شنویم که مدیرعامل باشگاه استقلال هم برای بازدید از فدراسیون فوتبال مشغول کار است که البته امیدواریم اینطور نباشد. چون استقلال در این لحظه بیش از هر چیزی به آرامش مدیریتی نیاز دارد. حالا نقش کمیته انضباطی بسیار مهم است، هرچند اگر همه این اتفاقات هم بیفتد، رفتار عجولانه مجیدی باعث شد که رابطه او و کاپیتان تیم دیگر مثل قبل نباشد. این اتصال مانند چینی شکسته شده است و هر چه ظریف باشد دیگر مثل روز اولش نخواهد بود. موفق باشی با این شرایط و این فاصله کم با پرسپولیس. البته هر اتفاقی هم بیفتد دود در چشمان هوادارانی بلند می شود که از نتایج این تیم راضی بودند و امیدوار بودند که استقلال نزدیک به ده سال دیگر قهرمان جام شود. با این حال، ما می خواهیم این اتفاق بیفتد و این وضعیت به زودی پایان یابد.

دیدگاهتان را بنویسید