کنسرت «شب اُپرا» و «فلامنکو»در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود

در آن کنسرت رشید وطن دوست، محمدرضا کارا تپه، حمید خسروشاهی، علی دانش و محسن آرامبن به عنوان خوانندگان اپرا و مهدی موسوی نطنزی به عنوان نوازنده پیانو حضور خواهند داشت.

رشید وداندوست که خواننده اصلی این کنسرت است یکی از مهمترین خوانندگان اپرا در ایران است. وطن دوست متولد 1324 در تبریز، خوانندگی را از هفت سالگی آغاز کرد و فنون آواز کلاسیک را نزد استاد آواز ایتالیایی میکل کاساتو آموخت.

وطن دوست در حدود 36 اپرا اجرا کرده و حدود 20 سال با ارکستر سمفونیک تهران به رهبری حشمت سنجری و حدود 10 سال با ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فحردینی سولیست بوده است.

اجرای کنسرت فلامنکو

کنسرت فلامنکو به کارگردانی رمیک خوانسیان یکم آذرماه، جمعه ساعت 20:00 روی صحنه فرهنگسرای ارسباران خواهد بود.

در این کنسرت رمیک هوانسیان نوازنده گیتار، آهنگساز و تنظیم کننده و پارسا هخیت زاد و امیر بختیاری نوازندگان گیتار، آرشام زکی زاده گیتار باس و گیتار الکتریک، پوریا بابایی نوازنده ویولن و آریل بوغوزیان نوازنده سازهای کوبه ای هستند.

فلامنکو سبکی از آواز و موسیقی اسپانیایی است. این نوع موسیقی متاثر از سبک ها و فرهنگ های مختلف است و می توان گفت که بیشتر از کولی های اسپانیا تاثیر پذیرفته است. در شکل گیری و تکامل این سبک نمی توان تاثیر موسیقی موری و مسلمان شمال آفریقا، موسیقی عربی و حتی موسیقی لاتین را نادیده گرفت.

فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع شده است.