کهنه سرباز کری استگل برای حریفان

کهنه سرباز کری استگل برای حریفان

رضا رجبی درباره صعود تیم ملی ایران به جام جهانی و شرایط استقلال در آستانه بازی برگشت لیگ برتر صحبت می کند که در ادامه می خوانید:

وضعیت استقلال دوباره به دایره برگشته است و آیا بازیکنانش می توانند در حالی که تاج کرون را کسب کرده اند عملکرد خوبی داشته باشند؟

ابتدا باید بگویم که شرایط استقلال خیلی بهتر از آن زمان خواهد بود. استقلال در شروع لیگ به اندازه یک تیم 11 نفره بازیکن جدید جذب کرد و نیمی از تیم را از دست داد. چنین شرایطی می تواند هر تیمی را تحت تاثیر قرار دهد اما استقلال با این مشکل خیلی خوب عمل کرد.

یعنی نمک و امثال آنها، درسته؟

من نگفتم اما می گویم شرایط استقلال در ابتدای بازی برگشت بهتر از ابتدای نیم فصل است. در آن زمان بازیکنان به تازگی جمع شده بودند و شناخت خوبی از هم نداشتند. از طرفی فرهاد مجیدی هنوز استقلالی نشده است اما در همین شرایط استقلال توانست نتایج خوبی کسب کند و سه پیروزی متوالی را با پیروزی های اقتصادی به ارمغان بیاورد و جایگاه خود را در بالای جدول تثبیت کند. خیلی مهم بود که استقلال سه هفته متوالی برد. البته رقبای او هم نتایج خوبی کسب نکردند اما الان شرایط با آن زمان خیلی فرق کرده و این است که این 11 بازیکنی که به استقلال آمده بودند از هر لحاظ با شرایط این تیم آشنا شدند و مجیدی او. آنها را از هر نظر می شناخت.

با این توضیحات، پیش بینی شما برای بازی با یک هوادار چیست؟

قطعا بازی آسانی نخواهد بود. این تیم هوادار اگرچه اولین حضور خود در لیگ برتر را تجربه کرد اما مقاومت خوبی از خود نشان داد. شکست یک بر صفر تیم تازه منتخب لیگ برتر از مدعی قهرمانی نشان می دهد که تیم رضا عنایتی تیم قدرتمندی است. با این شرایط بعد از استقلال 14 بازی دیگر انجام دادند و حالا با نفراتی که در نیم فصل به ثمر رساندند، قطعا تیم بهتری را به زمین خواهند فرستاد. این بار هواداران آمدند تا باخت دور رفت را جبران کنند اما استقلال هم شرایط بهتری نسبت به دور رفت پیدا کرد. همانطور که گفتم استقلال تیم بیشتر شده است. از هفته نهم به بعد شاهد بودیم استقلال تنها یک تساوی مقابل آلومینیوم اراک و 6 برد داشت. بنابراین قطعا می تواند هواداران را شکست دهد، فقط تمرکز و شرایط بدنی خوب می خواهد.

تاج چقدر روی تیم تاثیر می گذارد؟

نمی دونم تاثیرش تا جمعه ادامه داره یا نه. هر چه بود در چند روز گذشته تمام شد. این بچه ها حرفه ای هستند و بدنشان با افراد عادی متفاوت است. اگر می خواهید به اندازه یک فرد عادی وزن کم کنید، شاید دیگران 120 دقیقه فوتبال بازی کنند و اخم نکنند. وضعیت بدنی یک بازیکن حرفه ای نیز با یک فرد معمولی متفاوت است. کادر پزشکی استقلال با برنامه ریزی غذایی برای این تیم قطعا تا روز بازی هواداری به شرایط بازی مسجد سلیمان بازخواهد گشت.

دیدگاهتان را بنویسید