کری کاپیتان سابق پرسپولیس برای حریفان قرمزها

کری کاپیتان سابق پرسپولیس برای حریفان قرمزها

حسین ماهینی بازیکن باتجربه تیم فوتبال سایپا که سابقه حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را هم با این تیم و هم با ذوب آهن در کارنامه دارد، در روزهای اخیر کار خود را در پرسپولیس آغاز کرده است: «در زمان ما چه می شود. و بعد از آن عامل موفقیت و قهرمانی پرسپولیس اتحاد و همدلی بچه ها بود.

حسین ماشینی دیدگاه جالبی برای تیم سابقش پرسپولیس دارد. این مدافع باتجربه هم اکنون در لیگ دسته اول و سایپا بازی می کند. گفتگو را با حسین ماهینی از تیم سایپا آغاز کردیم و در ادامه به پرسپولیس و تیم ملی رسیدیم. این گفتگو را در ادامه بخوانید.

* ابتدا می خواهیم وضعیت فعلی تیم سایپا را جویا شویم. چرا به آرمان گهر باختی؟
– واقعیت این است که پیشرفت تیم از حضور امید روانخواه مشخص است. بازیکنان نیز پیشرفت کرده اند، اما باید حرفه ای فکر کنند و حرفه ای تر بازی کنند! ما نمی توانیم در دیدارمان از میزبان سبقت بگیریم، موقعیت های زیادی ایجاد کنیم و گل بچه ها را بزنیم! باور کنید در چند بازی اخیر 70 به 30 یا 75 تا 25 بازی داشتیم. کارکنان سایپا هر روز در تمرینات کار می کنند و زحمت می کشند اما با اشتباهات بچه ها این زحمات به هدر می رود.

* در خبرها آمده بود که دروازه بان سایپا مقابل آرمان گهر سیرجان گل های بد و عجیبی زد؟
“نه، منظورم فقط گلر نیست.” با این حال، هر بازیکنی می تواند یک روز خوب یا بد داشته باشد. به استقلال ملاثانی یا شاهین بوشهر هم برخلاف روند بازی گل خوردیم.

* خودتان در سیرجان بازی می کردید؟
– نه، چون به تازگی از مصدومیت خلاص شده بودم بیرون روی نیمکت نشسته بودم و بازی را از نزدیک تماشا می کردم. خیلی ناراحت شدم و با خودم دعوا کردم، چطور می شود مسابقه ای که 70 تا 30 توپ داریم با دو گل بچه ها با شکست 2 بر 1 تمام شود؟ پرونده و سابقه سایپا مشخص است. سایپا تیم بزرگی است که سابقه قهرمانی در لیگ برتر و حضور در آسیا را دارد. برخی از بازیکنان باید بدانند که چه تیم بزرگی به تن دارند.

* در حال حاضر سایپا در رده دوازدهم رده بندی لیگ دسته اول قرار دارد. فکر نمی کنی صعودت به لیگ برتر به یک عملیات غیرممکن تبدیل شده است؟
– نه من این حرف را قبول ندارم. در این چند هفته گل های بدی خوردیم، بدشانسی زیادی داشتیم اما هنوز 19 هفته به مسابقات دسته اول باقی مانده است. 19 هفته یعنی 57 امتیاز و ما باید با این فکر به مسابقه ادامه دهیم.

سوال اما آیا ملوان انزلی و مس کرمان فاصله زیادی در بالای جدول ایجاد کردند؟
– هر دو تیم صادق هستند و خاطرات خوبی از بازی در ملوان دارم اما نباید امید را از دست داد. خدای نکرده در نیم فصل و با تقویت تیم با نظر آقای روانخواه و دستیارانش، سایپا بهتر از نیم فصل اول کار خواهد کرد.

* نمی شود با حسین ماشینی مصاحبه کرد و از پرسپولیس نپرسید. موافقید؟
– من همیشه پرسپولیسی بودم، در این تیم با افتخار بازی کردم و جام های خاطره انگیزی هم کسب کردم. من همچنان طرفدار و طرفدار این تیم هستم.

* این روزها اخبار زیادی از مشکلات مالی این تیم به گوش می رسد. پنجره پرسپولیس دوباره بسته شد و هواداران این تیم نگران ادامه قهرمانی هستند. به عنوان فردی که 7 جام (3 قهرمانی لیگ برتر، 3 سوپرجام و یک قهرمانی حذفی) با پرسپولیس کسب کرده اید، فکر می کنید مشکلات این فصل جلوی قهرمانی های بعدی این تیم را بگیرد؟
– مشکلات پرسپولیس همیشه بوده و نیست. در زمان خودمان هم با کاشیما با پنجره بسته و تنها 12 بازیکن در فینال آسیا بازی می کردیم. چیزی که باعث قهرمانی ما شد اتحاد تیم و آمادگی ما برای این مسابقات بود. خیلی ها می پرسند با این شرایط چطور پرسپولیس قهرمان ایران شد؟ دلیلش هم این است که پرسپولیس برای این کار یعنی قهرمانی ساخته شده است. شرایط ما همیشه خوب نبود اما با صبر و آرامش توانستیم به هدف خود برسیم. در همان زمان مشکلات زیادی داشتیم اما در نهایت پاداش صبر خود را گرفتیم. ما همیشه تا پایان بازی معتقد بودیم که می توانیم برنده شویم. قهرمانی در جام حذفی هرگز آسان نیست و رقبای پرسپولیس این را در این سال ها بهتر می دانستند.

* اما رقبای پرسپولیس اغلب از کمک سلطانی فر یا خارج از زمین فوتبال صحبت می کنند…
– در تمام این سال هایی که قهرمان شدیم، یک دست هم به نفع ما نبردند. من به همه دوستانم احترام می گذارم، اما کسانی که در فضای شخصی خود چنین حرف های بی اساس می زنند همیشه پرسپولیس را تحسین می کنند و تعریف می کنند. شک نکن!

* آخرین سوال تیم ملی نتیجه دراگان اسکوچیچ و بازی ایران و عراق است. نظری دارید؟
– نمی گویم با برانکو ایوانکوویچ کار کردم اما مربیان کروات فوتبال ایران را بیشتر دوست دارند. البته کارلوس کی روش هم استثنا و مربی نویسنده در فوتبال ایران بود. الان هم دراگان اسکوچیچ بهترین نتایج را دارد و دیگر بحثی باقی نمانده است. تیم ایران تا اینجای کار عالی عمل کرده و خدای نکرده با پیروزی مقابل عراق زودتر از همیشه به جام جهانی راه پیدا می کند. من و همه مردم ایران برای تیممان بهترین آرزوها را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید