کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از فارس مشترک است

زمان: 14:40
منتشر شده در: 1400/07/30
کد خبر: 1778210

آنچه در خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد ذکر شد

امام یاسوج روز جمعه با اشاره به حدود تعیین شده در رابطه با سد تنگ سور ، گفت: سد تنگ سور از همان ابتدا یک سد مشترک بین استان فارس و استان ما است. درصدی که استان ما از سد استفاده می کند بیشتر از فارس است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، جمعه ، امام یاسوج در اولین خطبه نماز عبادت سیاسی این هفته ضمن دعوت به تقوای الهی و دوری از گناه ، گفت: «افرادی که تقوی دارند به بهشت ​​می روند. بهترین نعمت های خداوند برای آنها در بهشت ​​است. آنها در این جهان قانونی هستند. “و آنها حرام را نگاه داشتند ، و خداوند به آنها پاداش داد.

آیت الله حسینی گفت: بهشت ​​بزرگترین و بهترین مکان برای انسان است. انسانهای بی خدا ، بی شرمانه ، افشا شده و فاسد به بهشت ​​و خدا نمی رسند و به شدت تحت تأثیر قرار می گیرند. شخص باید از گناهان خود توبه کند تا زمان بیشتری داشته باشد. بیا برگردیم.

نماینده ولی فقیه در کوگیلویه و بویراحمد در دومین خطبه نماز عبادت سیاسی این هفته نیز تقاضای تقوای الهی و ترک حرام ها را مطرح کرد و گفت: «ما با ولادت باسعادت حضرت محمد (ص) روبرو هستیم. و درود خدا بر او باد.) و من صادق دور دارم. تبریک به جهان.

وی گفت: “ما نسبت به انسانها بیشتر از پیامبران دلسوز نیستیم. شفقت پیامبران بر اساس حکمت و دانش است ، آنها دانش خود را از خدا دریافت می کنند. دانش ما در مورد آنها مانند شمعی برای خورشید است.”

آیت الله حسینی گفت: گاهی اوقات می بینیم که والدین نسبت به فرزندان خود دلسوزی می کنند ، اما شفقت ائمه اطهار (ع) بسیار متفاوت است. اگر پیامبران و ائمه اطهار انسانها را ترک کردند ، شفقت حکمت است ، افرادی که آموزه های دین را مسخره می کنند ، خیانت به بشریت است. ما بدترین و نفرت انگیزترین رفتار را با خود داشتیم.

وی گفت: در شبه جزیره عربستان ، مردی بچه خود را زنده با دستان خود دفن کرد. هر کجا که از آموزه های پیامبران فاصله بگیریم ، در این دنیا رنج خواهیم برد.

یاسوج روز جمعه در سالگرد اعتراض امام خمینی (ره) به تسلیم شدن گفت: «این توافق بر ایران تحمیل شده است و برای خارجی های داخل کشور مصونیت دارد. مستشاران آمریکایی در ایران مصونیت داشتند و ایران حق محاکمه را ندارد. واکنش تند امام در سخنرانی در سال 1943 با او مواجه شد و امام تبعید شد. ایران سزاوار تحقیر نیست و نخواهد بود.

وی گفت: ایران دارای فرهنگ غنی اسلامی است ، کشوری با علمای جهان ، کشوری با افراد عرفانی مانند حافظ ، سعدی ، مولودی و فردوسی ، شایسته تحقیر نبود و امروز می بینیم که به برکت انقلاب اسلامی خورشید طلوع کرده است و مدیریت فقه ..

امام یاسوج روز جمعه با اشاره به حواشی ایجاد شده برای سد تنگ سور گفت: سد تنگ سور از همان ابتدا یک سد مشترک بین استان فارس و استان ما است. درصدی که استان ما از سد استفاده می کند بیشتر از استان فارس است. مجوزها و مشکلی ندارند.

وی به وعده رئیس جمهور در استان اشاره کرد و گفت: راه اندازی جهاد سازندگی در استان یک ضرورت است. برخی از پروژه ها را می توان با کار جهادی راه اندازی کرد ، برخی از پروژه های توسعه ای در روستاها با مشکل روبرو هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج با اشاره به مشکلات مربوط به طرح ها و پروژه های عمرانی به تعداد زیادی از این پروژه های نیمه تمام در سطح کشور و استانهای کوگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و یادآوری کرد : و باید اتفاق بیفتد ، بسیاری از پروژه ها با روحیه جهاد در قالب جهاد سازندگی ، که در ابتدای انقلاب بود ، راه اندازی می شود.

وی با بیان برخی مشکلات مربوط به رکود پروژه های عمرانی و الزامات عجیبی که باقی مانده است ، گفت: فردی تعریف کرده که می خواهد 200 میلیون تن قرارداد داشته باشد اما با عدم پرداخت آن ، تقاضا اکنون به 14 میلیارد تن رسیده است که شکل عجیبی است “طراحی با چنین رویکرد و پیاده سازی هرگز انجام نمی شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید