کپی بیرانوند از دست ستاره معروف استقلالی!

در آن روز خاص، بازی بدون گل بود که سیروس دین محمدی در میانه میدان توپ را دریافت کرد و با پاس عالی علیرضا اکبرپور توانست دروازه داود فنایی را باز کند. این گل برای هواداران بسیار مهم بود و علیرضا اکبرپور را فراتر از تصور به شهرت رساند و محبوبیت فوق العاده ای پیدا کرد. علیرضا اکبرپور که قراردادش با استقلال کمتر از بقیه بود، از علی فتح الله زاده مدیرعامل این باشگاه پول بیشتری طلب کرد! درخواستی که با مقاومت اولیه مدیرعامل آبی ها مواجه شد.

علیرضا اکبرپور در این باره می گوید: «از پرسپولیس پیشنهاد داشتم و نمی خواستم به این تیم بروم. یکی از باشگاه استقلال که نمی‌خواهم نامش را ببرم، به من گفت که نمی‌توانی پرسپولیسی شوی. به علی پروین می گویم تو را بیرون بیاندازد. با شنیدن این حرف ها با پرسپولیس قرارداد داخلی بستم و حتی چک هم گرفتم. علی فتح الله زاده در آلمان است، منتظر ماندم تا به ایران بیاید و رفتم و به او گفتم که این حرف ها را شنیدم و قرارداد بستم، اما منتظر شدم تا به ایران برگردی. سپس چک را به او پس دادم و دوباره آن را به استقلال سفید امضا کردم!»

کپی بیرانوند از دست ستاره معروف استقلالی!

اما این تمام ماجرا نبود. علیرضا اکبرپور در جریان مذاکره با پرسپولیس و امضای قرارداد داخلی (در آن زمان چنین قراردادی معتبر نبود) و رسانه ای شدن آن، موفق شد رقمی باورنکردنی از استقلال و فتح الله زاده بگیرد و در استقلال بماند. حالا به نظر می رسد که داستان علیرضا بیرانوند بیشتر شبیه داستان علیرضا اکبرپور است تا مهدی هاشمی نسب!

بعد از جدال با پرسپولیس و علی پروین، مهدی هاشمی نسب با استقلال مذاکره کرد و آبی پوش شد. حشمینسب که در دربی ها 4 گل برای استقلال به ثمر رساند، در انتقالی بسیار جنجالی از پرسپولیس راهی استقلال شد. تابستان 1358 علی فتح الله زاده مهدی را خرید و در گفت و گو با خبروشی گفت: نسب هاشمی را خریدم تا دیگر نشانی از استقلال نداشته باشد!

دیدگاهتان را بنویسید