گرانی گوشت مردم ایران را خوک خوار کرد!

گرانی گوشت مردم ایران را خوک خوار کرد!

روز جدید خبرگزاری ایرنا که یک خبرگزاری دولتی است گزارشی از افزایش مصرف گوشت گراز وحشی به دلیل گرانی گوشت قرمز و ناتوانی مردم در خرید آن منتشر کرد! جایزه ویژه ای به دولت و مسئولین محترم برای اینگونه اتفاقات داده شود!

جالب اینجاست که این خبرگزاری برای عادی سازی خوردن گوشت خوک (مثل همه مقایسه های عجیب و غریب دیگر) اعلام کرد که مردم چین و آمریکا هم گوشت خوک می خورند! اما نگفت که این مردم از فقر نیست که گوشت خوک می خورند، بلکه فرهنگشان مخالف خوردن گوشت خوک نیست. آیا در کشور ما که همه قوانین اسلامی است و یک زن به دلیل بی حجابی به 15 سال زندان محکوم می شود، آیا ممنوعیت خوردن و مصرف گوشت خوک و خوک (که جزو شرع اسلام است) باید عادی شود؟ آیا مردم ایران همان چیزی را می خورند که مردم چین و آمریکا می خورند، بنابراین شما بلافاصله خوردن گوشت خوک را به آمریکایی ها نسبت دادید؟

احتمالا تا چند روز دیگر این خبرگزاری گزارشی از بحران کم آبی در شهرهای کشور منتشر خواهد کرد و اعلام می کند که به دلیل تغییرات اقلیمی بسیاری از کشورها از جمله … آب لوله کشی ندارند!

به گزارش ایرنا، «حسن» شکارچی است و گفت: گوشت گراز را چند روز در یخچال چرخ می کنیم تا میکروب آن از بین برود. از گوشت گوسفند هم خوشمزه تره گراز را شکار می کنیم و گوشتش را یک ماه مصرف می کنیم، آیا با این قیمت می توان گوشت گوسفند خورد؟» «محمود» یکی دیگر از شکارچیان است که می گوید هر گراز بیش از 20 کیلوگرم گوشت دارد. هر کیلو معمولا بالای 60 هزار تومان به فروش می رسد. بهتر از کارگر است بر اساس مصوبه خرداد 1393 شورای عالی محیط زیست مبنی بر تعیین قیمت شکار حیوانات وحشی، قیمت یک گراز هشت میلیون ریال تعیین شده است.

شکار و خوردن گوشت گراز یا خوک از آنجایی که این حیوان همه چیزخوار است به عنوان انگل مضرات زیادی برای بدن انسان دارد. به همین دلیل مصرف گوشت خوک یا خوک در اسلام حرام است. انگلی به نام Trichinella spiralis وجود دارد که بسیار کوچک و میکروسکوپی است و با چشم غیر مسلح دیده نمی شود. اگر این کرم بلعیده شود مشکلات زیادی برای افراد ایجاد می شود و کرم انگلی وارد ماهیچه ها و بافت های مختلف بدن انسان می شود. این انگل را می توان در گوشت خوک و حتی در تمام گوشت های نیمه پخته یا خام حیوانات یافت که درصد آن در خوک بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید