گرد و غبار مدارس و ادارات را در پایتخت و شش استان تعطیل کرد

آخرین پیشرفت ها و راه حل ها به شرح زیر است:


تهران; مراکز و دفاتر آموزشی روز سه شنبه تعطیل هستند

عابد ملکی معاون استاندار تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تعطیلی مدارس کلیه مقاطع، دانشگاه ها و ادارات پایتخت در روز سه شنبه خبر داد.

وی افزود: کمیسیون اضطرار آلودگی هوا به تازگی تشکیل جلسه داده و به دلیل شرایط بسیار ناسالم (شاخص 238) برای تمامی گروه های سنی، تمامی مقاطع مدارس، ادارات و دانشگاه ها در روز سه شنبه تعطیل است.

وی گفت: آلودگی هوا از روز سه‌شنبه تشدید می‌شود، بنابراین تصمیم گرفته شد تمامی ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس تهران تعطیل شوند.


کرمانشاه؛ ادارات و مدارس غرب استان تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: تمامی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و ادارات و بانک های غرب کرمانشاه به دلیل گرد و غبار و آلودگی هوا فردا سه شنبه تعطیل است.

گلمرضا شهبازی افزود: با توجه به نفوذ ریزگردها به جو استان و تصمیم کارگروه فوریت های آلودگی هوا، کلیه مهدکودک ها، پیش دبستانی ها، مدارس و دانشگاه های استان صبح روز سه شنبه 27 اردیبهشت تعطیل است. بانک‌های کسرشیرین، گیلانحرب، دالاهو، اسلام‌آباد گرب، طلاس باباجانی و سرپلذهاب نیز تعطیل هستند.

وی گفت: بیماران ریوی و قلبی، سالمندان و کودکان حتی الامکان از منزل خارج نشوند و فعالیت در فضای باز را به حداقل برسانند و در صورت آلودگی و در صورت داشتن زمینه تنفسی و خفگی، شیشه اتومبیل را بالا نگه دارند. و سرفه از بین نمی رود، با پزشک خود مشورت کنید.


خوزستان؛ تعطیلی دانشگاه ها و لغو امتحانات مدارس

محمدجواد اشرفی، دبیر ستاد اورژانس آلودگی هوای خوزستان، با اعلام تعطیلی تمامی مدارس و دانشگاه های استان در روز سه شنبه گفت: آزمون در تمامی مدارس خوزستان در روز سه شنبه برگزار نمی شود.

وی تصریح کرد: در تشریح تصمیمات کارگروه آلودگی اضطراری استان پس از ورود توده های گرد و غبار با منشاء سوری و عراقی گفت: بر اساس تصمیمات این کارگروه تمامی امتحانات در مدارس خوزستان برگزار نمی شود. (سه شنبه) اعلام خواهد شد.

وی افزود: تمامی دانشگاه های استان برای روز سه شنبه تعطیل است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: تمامی ادارات استان به جز مراکز خدمات رسان از روز سه شنبه با 2 ساعت تاخیر شروع به کار می کنند و بر اساس شرایط جوی تصمیمات لازم برای ادامه کار اتخاذ می شود. از ادارات فردا


بندرام 58 برابر حد مجاز

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان میزان گرد و غبار ساعت 22 امروز (دوشنبه) در شهرستان های بندرام هشت هزار و 357، شادگان هفت هزار و 419، ماهشهر هفت هزار و 377، اهواز پنج هزار و 529، شوشتر پنج هزار و 521، 7583 ، شوش 2660، امیدیه 2615، گتوند 2234، اندیمشک 1858، بهبهان 168، حمیدیه 1590، هواپیمای آزادگان 1192، هندیجان هزار و گزارش 764 میکروگرم ایذه در 34cu. حداکثر گرد و غبار مجاز در هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است.

گرد و غبار مرکز عراق از امشب وارد خوزستان شده و به تدریج در حال افزایش است. این پدیده در اکثر شهرها به بیش از 20 برابر حد مجاز رسیده است که بیشترین آن در حمیدیه 67 برابر بالاتر از حد مجاز بوده است. در حال حاضر شدت گرد و غبار در برخی شهرها مانند حمیدیه، دشت آزادگان و اهواز کاهش و در برخی دیگر افزایش یافته است.

اداره کل هواشناسی خوزستان و اداره کل مدیریت بحران استان با صدور هشدار نارنجی نسبت به گرد و غبار با منشاء عراقی ابتدا در نیمه غربی، سپس در مرکز و سایر نقاط استان هشدار دادند. بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود پدیده گرد و غبار تا اوایل روز چهارشنبه، کاهش دید افقی و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده ها و احتمال آسیب به تجهیزات حساس به گرد و غبار ادامه داشته باشد. توصیه می شود بیماران مجاری تنفسی، سالمندان و کودکان از قاچاق غیر ضروری خودداری کنند.

پدیده گرد و غباری که از مراکز عراقی نشات می‌گیرد، ادارات و مراکز آموزشی خوزستان را در 22 اردیبهشت تعطیل کرد.


ایلام; مدارس تعطیل هستند / دفاتر دیر باز می شوند

مجید بیگلریان مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان ایلام گفت: فعالیت مدارس و مراکز آموزشی استان در تمامی مقاطع تحصیلی روز سه شنبه به دلیل پایداری توده گرد و غبار تعطیل است و ادارات با تأخیر بازگشایی می شوند.

وی گفت: در مصوبه عصر امروز جلسه فوق العاده ستاد بحران استان، مدارس و مراکز آموزشی سراسر استان در دو نوبت صبح و عصر تعطیل شد.

وی افزود: فعالیت دستگاه های اجرایی با 2 ساعت تاخیر همراه خواهد بود که شامل دستگاه های خدماتی و کمکی نمی شود.

روز گذشته به دلیل غلظت بالای گرد و غبار، مدارس استان در نوبت عصر تعطیل، ادارات شهرستان مهران از ساعت 12 تعطیل، پرواز هواپیمایی ماهان لغو شد و پرواز شرکت هواپیمایی آسمان در کرمانشاه به زمین نشست.

در ساعات دیروز غلظت گرد و غبار در شهر مهران به 67 برابر بیش از حد مجاز و دید افقی به پنج متر کاهش یافت.

بر اساس پیش بینی هواشناسی این توده امروز در استان ایلام ادامه دارد و در عصر به تدریج از غلظت آن کاسته می شود.

از ابتدای امسال تاکنون 18 روز آلودگی گرد و غبار در استان ایلام ثبت شده است.

سطح استاندارد غلظت آلودگی هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب و دید افقی استاندارد 10 کیلومتر است.


لرستان; ادارات و مدارس تعطیل شد

با تصمیم کارگروه اورژانس آلودگی هوا تمامی ادارات استان به استثنای مراکز درمانی و خدماتی و نیروهای نظامی و انتظامی تعطیل شدند.

بر اساس این گزارش، کلیه فعالیت های آموزشی در مدارس و مراکز آموزش عالی استان در کلیه مقاطع تحصیلی به صورت غیرحضوری انجام می شود.

همدان; مدارس ابتدایی در نوبت صبح تعطیل شد

مهدی جلیلی رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل افزایش آلودگی هوا تمامی مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی استان در نوبت صبح روز 27 اردیبهشت تعطیل است.

وی افزود: با توجه به وضعیت آلودگی هوا در استان همدان که در مرز خطرناک قرار دارد و بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا، مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و دبستان ها در تمام شهرستان ها در استان بسته شد «فعالیت صبحگاهی و ورزشی دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه نیز در فضاهای باز ممنوع است.

جلیلی تصریح کرد: در خصوص تعطیلی دوره های ابتدایی و پیش دبستانی تصمیم گیری می شود و بعدازظهر سه شنبه اطلاع رسانی می شود.

کارگروه اضطراری آلودگی هوا دوشنبه شب به دلیل افزایش چشمگیر غلظت آلاینده های هوا تشکیل شد. در این جلسه علاوه بر تعطیلی مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و دبستان ها در نوبت صبح استان، بر آب پاشی مسیرهای آفرود و محورهای اصلی و کمربندی شهری، توقف فعالیت های عمرانی در استان و آمادگی در شرایط اضطراری تاکید شد.

کردستان; مدارس برخی شهرها صبح سه شنبه تعطیل است
علیرضا منتشلو، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ادامه آلودگی هوا در این استان موجب تعطیلی مدارس نوبت صبح در شش شهرستان استان در روز سه شنبه (27 اردیبهشت) شده است.

وی گفت: پس از هشدار هواشناسی کردستان مبنی بر نارنجی بودن و ادامه آلودگی هوا، تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان های مریوان، بانه، ساکز، سنندج، سروآباد و کامران در نوبت صبح روز سه شنبه تعطیل است.

وی افزود: پدیده گرد و غبار همچنین مدارس شهرهای مریوان، بانه، ساکز، سنندج، سروآباد و کامیاران را بعدازظهر دوشنبه تعطیل کرد.

معاون محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان بعدازظهر دیروز گفت: شرایط جوی شهرهای سکز، سنندج و مریوان، ناسالم و بانه در شرایط خطرناک است.

دیدگاهتان را بنویسید