گزارش ویژه فدراسیون بین المللی هندبال از پیشرفت چشمگیر هندبال ایران


ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886308

فدراسیون جهانی هندبال (IHF) در گزارشی ویژه و مفصل به رشد و پیشرفت چشمگیر هندبال ایران در سال های اخیر پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سایت رسمی فدراسیون بین المللی هندبال در گزارشی اختصاصی به رشد و پیشرفت چشمگیر هندبال ایران در سال های اخیر پرداخته و در گفت و گوی اختصاصی با رئیس فدراسیون هندبال به بررسی تحولات هندبال در این سال ها پرداخته است.


در متن گزارش فدراسیون جهانی هندبال آمده است:

هندبال ایران در سال‌های اخیر در دو بخش آقایان و بانوان رشد و پیشرفت کرده است و گام‌های جدی و برنامه‌های مهمی برای شکوفایی و پرورش استعدادها در ظرفیت‌های گسترده برداشته است و این قطعاً می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

در بخش مردان نیز این استعدادها از کشور خود فراتر رفتند و در خارج از ایران و در باشگاه های اروپایی شناخته شدند و چندین بازیکن به سطوح بالاتری نیز رسیدند.

در این میان برادران استاکی (سجاد و الله کرم) پیشگام بودند و سجاد حتی در بین 10 گلزن برتر لیگ قهرمانان هندبال مردان اروپا (EHF) قرار داشت.

پس از اولین حضور تیم ملی ایران در جام جهانی مردان در سال 2015، تا دومین حضور ایران در جام جهانی 8 سال فاصله بود اما ایران در نهایت با کسب مقام چهارم آسیایی به جام جهانی 2023 راه یافت. قهرمانی سوئد/لهستان قهرمان شد.

تیم ملی بانوان بزرگسال ایران نیز اولین حضور خود را در مسابقات قهرمانی جهان آذرماه سال گذشته در اسپانیا انجام داد و البته تیم های ملی نوجوانان و جوانان ایران نیز تابستان امسال اولین حضور خود را در عرصه جهانی داشتند و این اتفاق یک بار دیگر پیشرفت کرد و این نشان داد. آرزوی فدراسیون هندبال ایران

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال گفت: یکی از مهم ترین برنامه های فدراسیون هندبال تربیت نسلی از هندبالیست ها در رده سنی پایین است که از این طریق پیشرفت هندبال ایران دنبال می شود. که در آینده شاهد یک تیم ملی بزرگ خواهیم بود.

فدراسیون هندبال با برنامه ریزی های ویژه در سراسر ایران در صدد است تا کودکان را بیشتر به هندبال علاقمند کند.

هدف ما این است که بچه‌ها هندبال را به عنوان یک فعالیت مفرح درک کنند و در این زمینه تشویق شوند و همچنین می‌خواهیم با ایجاد فضای مناسب برای خانواده‌های این خردسالان، هندبال را ارتقا دهیم.»

در این طرح کودکانی که از سنین پایین به فوتبال دستی علاقه مند هستند شناسایی شده و تلاش می شود تا مهارت های آنها تقویت شود. در ادامه تلاش خواهد شد تا این استعدادها به مدارس و آکادمی های هندبال کشور وارد شود. در مراحل بعدی با حضور تیمی و شرکت در مسابقات منطقه ای و کشوری در نهایت شانس عضویت در تیم ملی نوجوانان را پیدا می کنند.

تیم ایران در جام جهانی 2022 بهای کم تجربه خود را پرداخت و با برد مقابل مکزیک و تساوی مقابل گینه و شکست یک گل مقابل هند که روزگار سختی برای این نماینده آسیا بود در نهایت به جواز صعود کرد. در جایگاه 30 این مسابقات قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید