گزینه احتمالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری چیست؟ / آهنگر تربیت علمی او چیست؟


ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: 1389/03/14
کد خبر: 1843372

این روزها پس از گذشت حدود یک سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم، زمزمه هایی مبنی بر جایگزینی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به گوش می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با گذشت حدود یک سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم، این روزها خبر برکناری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در رسانه ها منتشر شد.

این معاونت تا پیش از این بر عهده سورنا ستاری بود اما این روزها زمزمه هایی مبنی بر استعفای وی از سمت معاونت شنیده می شود.

در این میان محمدرضا حسنی آهنگر یکی از گزینه های احتمالی معاونت فناوری ریاست جمهوری است. وی تجربه روشنی در زمینه های آموزشی، پژوهشی و اداری دارد و توانسته در برخی زمینه های علمی مدیر اجرایی موثری داشته باشد.

وی دارای مدرک لیسانس مهندسی الکترونیک و دو مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کامپیوتر در نرم افزار و سخت افزار است.

او همچنین دارای دکترای مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی و رباتیک – یکی دیگر از دانش های علمی اوست.


فعالیت پژوهشی

در حوزه پژوهشی، مدیر اجرایی، کاردانی و ناظر سی و دو پروژه طراحی، پیاده سازی و تولید سامانه های معتبر در پژوهشگاه قدر، مرکز دانش و هوش ادراکی و شرکت عمران اندیشه که در جشنواره های مختلف رتبه بندی شده است.

ثبت اختراع سه طرح نوآورانه به عنوان همکار نیز از دیگر فعالیت های تحقیقاتی وی است.

ارائه بیش از بیست و پنج مقاله علمی و پژوهشی و نمایه شده در پایگاه های استنادی بین المللی (ISI) و جهان اسلام (ISC) و مجلات علمی، کنفرانس های ملی و بین المللی فناوری و اطلاعات، شبکه های کامپیوتری و سیستم های مقاوم به خطا و هوش مصنوعی، محاسبات نرم، شبکه عصبی، کنترل کننده فازی و الگوریتم ژنتیک و نگارش و ترجمه پنج کتاب مبانی هوش مصنوعی، هوش محاسباتی، رمزنگاری و امنیت شبکه از دیگر سوابق پژوهشی سردار آهنگر است.


برخی سوابق اجرایی

وی مدتی ریاست دانشگاه امام حسین (ع) را بر عهده داشته است. عضو شورای عالی فکری سازمان بسیج مستضعفین؛ وی عضویت در هیئت امنای پژوهشکده امام صادق (ع) و همچنین رئیس هیئت ممیزی دانشگاه و عضویت در کمیته تخصصی گروه فنی و مهندسی دانشگاه را بر عهده داشت.

این ممکن است به عهده موسسه تحقیقات هوافضا نیز باشد. مسئولیت مرکز تحقیقات آیرودینامیک قدر؛ وی مسئولیت های کمیته سیستم ها و اندازه گیری های برق – مرکز مطالعات آیرودینامیک قدر و همچنین مسئولیت مرکز نخبگان و استعدادهای برتر دانشگاه را از سوابق اجرایی آن برشمرد.


برخی سوابق تحصیلی

سردار آهنگر در حوزه آموزش نیز تجربه روشنی دارد.

تدریس در گروه مهندسی کامپیوتر دانشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات، تدریس در دوره های آموزشی ویژه حوزه های بعثت قدس، کمک به شورای مشورتی فرهنگی نیروهای مسلح و ارائه الگوی هوشمند، پیچیده و ترکیبی از جنگ نرم. و راهکارهای مقابله با آن دکتری هوش مصنوعی یکی دیگر از آموزش های سردار آهنگر است.


به تمایزات آموزشی و پژوهشی توجه کنید

برگزیده برگزیده طراح، پژوهشگر و الگوی برتر جشنواره سلمان فارسی ستاد کل نیروهای مسلح در سه سال متوالی. معلم نمونه بسیجی سال 91; مدیر عالی نمونه در سال 1396، برگزیده بهترین طراح جشنواره سلمان فارسی ستاد کل نیروهای مسلح در سال 1388، منتخب جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی در سال 87; دانشجوی نمونه کشوری 1384، 1387، عضو بنیاد ملی نخبگان در سال 1364; برگزیده بیست و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی در سال 86، جزو جوایز محمدرضا آهنگر به عنوان گزینه احتمالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید