جنایت آهنگر و مجازات آهنگر


ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854658

شکی نیست که پس انداز باید در دل هر مسلمان و شهروندی با یک حرکت فرهنگی و تمدنی باشد، اما اگر آهنگری در بلخ اسراف کرد، آهنگر را نباید در شوشتر مجازات کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ در فرهنگ و آموزه های ملت های مترقی و متمدن، احساس مسئولیت، تعهداتی را بر دوش افراد جامعه تحمیل می کند تا آرامش و سلامت زندگی را بدون موانع جدی برای عموم مردم تضمین کنند. با رعایت کلیه هنجارها و مقررات، سطح تحصیلات جامعه ضامن یک زندگی متعادل و بدون دغدغه های مهلک خواهد بود.

یکی از معیارهای فرهنگ سازی صرفه جویی و مصرف صحیح در تمامی عرصه های زندگی فردی و اجتماعی است و امروزه انرژی و برق مصداق بارز لزوم رعایت کامل صرفه جویی و بسته به منافع ملی است. در مقایسه ساده، مصرف انرژی ما چندین برابر جهان است و برای کارشناسان، کارنامه ایرانیان اطراف به ویژه در حوزه انرژی کاملاً شناخته شده است و این واقعیت تلخ هیچ ربطی به سطح ملی ناسیونالیسم ایرانی ندارد. به سرعت در حال اصلاح است و این تغییر جز با همت جمعی هموطنان و تعامل آنها با دولت رخ نخواهد داد.

نکته مهمی که باید به آن توجه جدی شود این است که صرفه جویی به معنای خودداری از مصرف و عدم مصرف نیست، بلکه درست و ارزش مصرف دارد و دولت حداقل برای اکثر حامل های انرژی استانداردهایی را تعیین کرده است که مبنای منطقی بودن آن است. تعرفه ها و حتی این استانداردها از هزینه ها معاف هستند.
آنچه قابل قبول به نظر می رسد پرداخت هزینه های انرژی توسط کسانی است که خارج از این استانداردها مصرف می کنند.

در بیانیه شرکت توانیر وزارت نیرو آمده است: وزارتخانه ها و سازمان های دولتی و غیردولتی با مصرف زیاد و بیهوده برق پس از اخطار تعطیل خواهند شد و تاکنون ده ها مرکز خدماتی تعطیل شده اند. به همین دلیل خاموش شده و برق گرفته و قطعی برق در این مراکز ادامه دارد.

در اقدام وزارت نیرو که با تذکر وزیر همراه بود، نکته ای که نیاز به برنامه ریزی جدی داشت سردرگمی افراد در این مراکز و تعلل و سردرگمی ارباب رجوع بود که ممکن است توسط متخلف به این مراکز مراجعه کند. . آنها با قطع برق و در واقع با قطع خدمات مواجه می شوند.

مشکل جدی در این زمینه وضعیت و تکلیف مردم سرگردان است که باید با تنبیه مراکز پرمصرف برق مجازات شوند، این افراد هستند که باید هزینه قطعی برق را بپردازند و البته این دور از انصاف است. و عادل.و مصداق این عبارت است: آهنگر کرد در بلخ آهنگر

محمدعلی شیخ – کارشناس مسائل اجتماعی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید