گسترش تعاملات بین‌المللی اتاق بازرگانی اصفهان / همکاری‌های اقتصادی اصفهان و ازمیر افزایش می‌یابد

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه نقاط مشترک زیادی بین اصفهان و ازمیر وجود دارد و با توجه به ظرفیت های موجود بستر مناسبی برای افزایش تعاملات بین این شهرها وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

امیر کشانی در دیدار با «سلامی اوزپویراز» رئیس اتاق بازرگانی ازمیر ترکیه گفت: در تلاش هستیم تا حجم مبادلات تجاری دو شهر بزرگ اصفهان و ازمیر که دو قطب اقتصادی تاثیرگذار هستند و نتایج درخشانی دارند را افزایش دهیم. چرا که حجم مبادلات اقتصادی فعلی با توجه به ظرفیت و توانمندی کشورها به هیچ وجه برای این دو شهر زیبا نیست.

وی افزود: به منظور گسترش همکاری ها آمادگی داریم تا در اصفهان میزبان هیات اقتصادی ازمیر باشیم تا فرصت های تجاری دو شهر را بررسی و در جهت تقویت همکاری ها گام برداریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ازمیر می تواند دروازه ورود به بازارهای ترکیه و اروپا برای فعالان اقتصادی اصفهان باشد، تصریح کرد: این شهر دسترسی خوبی به بنادر و مناطق آزاد تجاری دارد و می تواند فرصت های تجاری بسیار خوبی را در اختیار فعالان اقتصادی ایران قرار دهد به ویژه اصفهان.put.

کشانی گسترش تعاملات اقتصادی این دو شهر را فرصت مناسبی برای افزایش همکاری های اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه دانست و تصریح کرد: قطعا از گسترش تعاملات و همکاری ها استقبال می کنیم و تلاش می کنیم روابط سازنده بین المللی را افزایش دهیم، در این راستا توسط مسئولان اتاق بازرگانی از ازمیر دعوت می کنیم در نشست ACD که به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان در آینده نزدیک برگزار می شود شرکت کند تا فرصت های همکاری در فضایی مناسب بررسی شود.

وی افزود: اصفهان دارای فرصت های تجاری و ظرفیت های اقتصادی مهمی از جمله صنایع شیمیایی، فولاد، محصولات کشاورزی و … است که می تواند برای فعالان اقتصادی ترکیه جذاب باشد و از واحدهای صنعتی و تولیدی پیشرو استان، فرصت های تجاری بین این دو وجود دارد. کشورها باید مورد بررسی قرار گیرند و منجر به همکاری دوجانبه شوند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان وی تاکید کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که حجم مبادلات تجاری اصفهان و ازمیر سالانه به دو برابر میزان فعلی افزایش یابد و پس از چهار سال حجم مبادلات تجاری دو کشور گسترش چشمگیری پیدا کند.

در ادامه این نشست «سلامی اوزپویراز» رئیس اتاق بازرگانی ازمیر ترکیه گفت: اصفهان یکی از قطب های بزرگ اقتصادی ایران است و از گسترش همکاری ها با این شهر استقبال می کنیم.

وی گفت: نماینده اتاق بازرگانی ازمیر برای گسترش مبادلات و تعاملات در اختیار شما معرفی می شود و امیدواریم هر چه سریعتر تفاهم نامه ای تهیه و به تصویب دو طرف برسد تا بتوانیم از مزایای ظرفیت اقتصادی دیگری امیدواریم در آینده نزدیک در سفر به اصفهان بتوانیم از امکانات فراوان این شهر بازدید کرده و از نزدیک با فعالان اقتصادی این شهر گفتگو و تعامل داشته باشیم.

اتاق بازرگانی اصفهان



آیا این خبر مفید بود؟