گفت‌وگوی تلفنی روسای‌جمهوری ایران و ترکیه برای توقف حملات رژیم صهیونیستی

وی آنچه در غزه و علیه مردم مظلوم این منطقه می‌گذرد «نسل‌کشی» و «جنایت علیه بشریت» توصیف و بر ضرورت نقش‌آفرینی جهان اسلام برای خاتمه این حملات، رفع محاصره غزه و دسترسی مردم این منطقه به اقلام و مایحتاج اساسی تأکید کرد.

 رئیسی تلاش برای بازگشایی گذرگاه‌ها جهت ارسال کمک‌های مردمی و بشردوستانه به غزه را بسیار با اهمیت دانست و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت و همکاری با ترکیه و سایر کشورهای اسلامی در این زمینه و به‌منظور پایان دادن به این تراژدی انسانی و ضدبشری تاکید کرد.

️رئیس‌جمهور در ادامه ضمن هشدار نسبت به توسعه دامنه تحولات به دیگر نقاط منطقه در صورت عدم‌توقف حملات جنایتکارانه صهیونیست‌ها در غزه، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بار دیگر ثابت کرد رژیمی نژادپرست و ضدبشر است که برای رسیدن به اهداف خود از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کند.

 اردوغان نیز با ابراز تاسف و نگرانی از تحولات غزه و بمباران بی‌امان مناطق مسکونی و غیرنظامیان ساکن این منطقه که تاکنون منجر به جان‌باختن بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر و مجروحیت بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تن دیگر شده، اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت‌: آنچه امروز در غزه می‌گذرد، همه مسلمانان جهان را داغدار کرده است. ما برای کمک‌رسانی به مردم غزه در تلاش هستیم و به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه خواهیم داد.

️رئیس‌جمهور ترکیه اقداماتی همچون حضور ناو آمریکایی در منطقه و بمباران فرودگاه‌های حلب و دمشق را موجب توسعه درگیری به دیگر نقاط منطقه دانست و ضمن محکومیت این اقدامات، ایجاد آتش‌بس، توقف حملات و برداشته شدن محاصره از غزه را سه اولویت مهم و اساسی برای کنترل شرایط در این برهه حساس منطقه خواند.

دیدگاهتان را بنویسید