گفتگوی غیررسمی استاندار قزوین با دانشجویان دانشگاه امام (ره)

استاندار قزوین در این نشست که در سالن اجتماعات علامه دهدا دانشکده علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد، با تاکید بر تقویت فرهنگ گفتگو در جامعه، دانشگاه را مایه تحول و پیشرفت در عرصه های مختلف معرفی کرد. حوزه های علمیه و تصریح کرد: امروز دانشگاه می تواند با حضور در محوطه دانشگاه، خلاء موجود را برای شنیدن اعتراضات بجا پر کند و مسئولان نیز به عنوان قشر بیدار جامعه به مطالبات مردم از زبان دانشجویان گوش فرا دهند.

استاندار قزوین اضافه کرد: وقتی فضای گفت و گو در جامعه ایجاد شود و در فضای منطقی مانند دانشگاه نقطه نظرات و نظرات مختلفی شنیده شود به راحتی می توان معترض را از یاغی تشخیص داد چرا که در فضای امنیت. و اضطراب اولین چیزی است که قربانی می شود و حق معترض مظلوم نادیده گرفته می شود.

دکتر کاظمی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص مشکلات اقتصادی و وضعیت معیشتی گفت: دولت سیزدهم ابتدا نوید زندگی را به مردم داد و با تلاش مجاهدین تا کنون بیش از 700 نفر در کرونا جان باخته اند. امروز به حداقل ممکن کاهش یافت، دومین وعده مهم دولت احیای شاخص های اقتصادی بود که با وجود کسری بودجه و مشکلات بزرگی مانند خشکسالی و بدهی های سنگین ایجاد شده برای دولت جدید، امروز همه شاخص های اقتصادی نشان می دهد که کلان حرکت دولت در حال پیشرفت است و محیط به نفع مردم تغییر کرده است. البته ما مشکلات زیادی داریم و همیشه مدیون مردم هستیم، اما تمام تلاشمان این است که بتوانیم در کمترین زمان ممکن تاثیر اقدامات انجام شده را بر معیشت آنها ببینیم.

وی در همین زمینه افزود: نرخ رشد نقدینگی کاهش یافته، نرخ تورم نیز کاهش یافته و با اقدامات خوبی که در زیرساخت های صنعت و کشاورزی انجام شده، امروز به ثبات قابل اعتمادی در حجم استراتژیک دست یافته ایم. ذخایر مواد غذایی برای مردمی که وضعیت وخیم سال گذشته داشتند.

استاندار قزوین در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان درباره گشت ارشاد گفت: باید بپذیریم که تصویر درستی از چرایی و چگونگی انجام وظایف آنچه که گشت ارشاد نامیده می شود به مردم ارائه نشده است. آنچه مورد قبول جامعه ماست حیا و حیا است و رعایت حریم اسلام در پوشش و روابط است که این امر نیازمند ضمانت اجرایی است و سؤال این است که با فردی که عمداً برای حیا تلاش می کند و به دنبال آن است چه روشی باید به کار برد. برای تشویق برهنگی و هرزگی در جامعه، قطعاً در روش‌ها و روش‌های کاربرد به تفکر مشترک نیاز داریم و پیشنهاد می‌کنم دانشجویان به‌ویژه در رشته‌های مرتبط با جامعه‌شناسی در ارائه راه‌حل‌های جدید برای این مشکل پیش قدم شوند.

دکتر کاظمی در خصوص سوال یکی دیگر از دانشجویان در خصوص حوادث زندان اوین و تاخیر در روشنگری گفت: آنچه در اوین اتفاق افتاد نیاز به بررسی فنی داشت و ابعاد مختلف موضوع نیاز به بررسی داشت، اما نظام اسلامی نشان داد که منتشر می کند. اسناد صادقانه برای تنویر افکار عمومی. باید پذیرفت که عصر امروز عصر ارتباطات و رسانه است. ما محکوم به تولید روایت های دست اول خلاقانه در این فضا هستیم وگرنه دشمنان ما روایت های خودشان را که عمدتاً روایت های دروغین و هدفمند هستند تبلیغ می کنند. جامعه منتشر خواهد کرد، قبول داریم که در برخی رویدادها داریم روایت اول را هم در ساختار و هم از نظر محتوا از دست می دهیم و این باعث می شود دشمن از مشکل خاصی استفاده کند، همه جامعه به ویژه دانش آموزان باید به سمت تقویت سواد رسانه ای و ایجاد یک فضای جذاب و خلاقانه بروند. برای داستان اول محتوایی داشته باشید و به موقع به شک ها و داستان های جعلی واکنش نشان دهید.

این مسئول درباره اتفاقات مربوط به خوابگاه دخترانه این دانشگاه نیز گفت: به کارکنان نهادهای مختلف خارج از دانشگاه تاکید کردیم تا بر اساس این سیاست تمام اقدامات لازم را از طریق کمیته امنیتی و انضباطی دانشگاه برای حفظ حرمت پیگیری کنند. ، راهنمای داخلی دانشگاه را بهترین مکان برای رسیدگی به مسائل دانشجویی می دانیم.

استاندار قزوین در پایان با تشکر از برگزارکنندگان این نشست و همچنین قدردانی از دانشجویانی که به صورت صریح و صریح سوالات خود را مطرح کردند، ابراز امیدواری کرد که مطابق با سیاست دولت سیزدهم، در حوزه دانشگاه های مختلف کشور استان شاهد برگزاری هر چه بیشتر جلسات با حضور مسئولان مختلف خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید