گل زدن بمب نقل و انتقالات برای استقلالی ها دردسرساز شده است!

گل زدن بمب نقل و انتقالات برای استقلالی ها دردسرساز شده است!

استقلالی از ابتدای نقل و انتقالات تابستانی علاوه بر حفظ شاکله در فصل گذشته و تقویت تیم، به طور ویژه برای جذب بازیکن در پست جناحی برنامه ریزی کرد و دو بازیکن سرشناس فوتبال ایران را زیر ذره بین داشت. سعید صادقی ستاره بی چون و چرای لیگ بیست و یکم که موثرترین بازیکن فصل گذشته بود و توانست رکورد بیشترین پاس گل در یک فصل را بشکند، انتخاب اول آبی ها بود.صادقی در نهایت بین استقلال و پرسپولیس تصمیم گرفت قرمزپوش شود. و به تیم یحیی گل محمدی پیوست.

محمد محبی پدیده از باشگاه سپاهان که فصل گذشته لژیونر شد و راهی لیگ پرتغال شد، گزینه دوم استقلال برای نقل و انتقالات بود. پیشنهاد خارجی برای جذب امیرحسین حسین زاده باعث شد آبی ها با کمبود بازیکن در پست وینگر مواجه شوند و همین مشکل مدیران استقلال را ترغیب به جذب محبی های بیشتری کرد.

مذاکرات یک ماهه و چالش تغییر مدیریت

محبی که با باشگاه سانتا کلارا قرارداد بسته بود در قراردادش بند فسخ 3 میلیون یورویی داشت تا استقلال فقط می توانست او را به صورت قرضی بیاورد و مذاکرات مدیران باشگاه ها از حدود یک ماه پیش برای دستیابی به توافق نهایی برای انتقال محبی آغاز شد. از سانتا کلارا تا استقلال. مدیران استقلال در تلاش بودند تا بند خرید دائمی را در تفاهم نامه خود با این باشگاه پرتغالی لحاظ کنند که به یکباره ساختار مدیریتی باشگاه پرتغالی تغییر کرد و با انتصاب مدیران جدید، مذاکرات به نقطه اول بازگشت و آبی ها بار دیگر پای مذاکره نشستند. جدول برای جذب محبی. بازیکنی که ریکاردو سا پینتو، سرمربی استقلال علاقه خاصی به جذب او داشت و از مدیران باشگاه خواست شرایط حضور او در این تیم را فراهم کنند.

گل محیبی برای استقلالی ها دردسرساز شد!

وینگر ایرانی سانتا کلارا که بعداً توسط هم تیمی هایش به اردوی پیش فصل تیمش اضافه شد، روز گذشته همانند ماریو سیلوا سرمربی سانتا کلارا که می خواست بال ایرانی خود را آزمایش کند، در ترکیب سانتا کلارا برای بازی دوستانه مقابل ریو آوه قرار گرفت. محبی موفق شد با یک گل پاسخ دهد. به سیلوا اعتماد کرد و تمرینات فنی و درخشش وینگر ایرانی نظر سرمربی سانتا کلارا را تغییر داد و از مدیران باشگاه خواست تا با جدایی محبی مخالفت کنند.

سیلوا در شرایطی خواستار حفظ محمد محبی بود که مدیران استقلال امیدوار بودند فصل آینده از وینگر جوان سانتا کلارا در تیم خود استفاده کنند اما حالا مقاومت سرمربی آن باشگاه باعث شده تا مذاکرات با محمد محبی به بن بست برسد. محبی برای ادامه حضور در لیگ پرتغال فصل آینده باید تلاش کند و تلاش می کند از فصل گذشته فرصت بیشتری برای حضور در ترکیب خود بگیرد و به اردوهای تیم ملی فراخوانده شود.

خرید بال خارجی یا تکیه بر محصول داخلی؟

استقلالی ها هنوز از سهمیه خود برای خرید بازیکنان خارجی استفاده نکرده اند. رافائل سیلوا، عزیزبک آمانوف و کوین یاماگا سه بازیکن خارجی استقلال برای فصل جدید هستند و آبی پوشان می توانند یک بازیکن خارجی دیگر را به لیست خود اضافه کنند. سرمربی استقلال برای جذب یک وینگر خارجی می رود.

امیرعلی صادقی وینگر جوان استقلال روز گذشته نمایشی غیرمنتظره داشت و در دیداری دوستانه موفق شد نقش اصلی را در پیروزی تیمش مقابل شاگردان پیرلو ایفا کند و با دو گل خود استقلال مقابل فاتح کاراگومروک ترکیه ای به برتری رسید. یعنی که نگاه ها به او به عنوان بازیکن تعویضی معطوف شد و احتمالا حسین زاده در ترکیب استقلال قرار خواهد گرفت.

صادقی که یکی از مهره های کلیدی تیم امید ایران محسوب می شود، فصل گذشته با نظر فرهاد مجیدی بازیکن سایپا به استقلال آمد اما شانس زیادی برای بازی پیدا نکرد اما حالا شاید رد قرارداد محیبی و جدایی او حسین زاده می تواند به ستاره جوان استقلالی فرصت بیشتری برای بازی بدهد. سجاد شهبازاده، پیمان بابایی و کوین یاماگا دیگر گزینه های موجود سا پینتو برای بازی در پست وینگر در فصل جدید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید