گواهی تخلف از 90 درصد مجوزها حذف می شود / کانون اصلاح و تربیت حفظ می شود


ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: 02/03/1401
کد خبر: 1833889

روزه مانند امتحان الهی برای تقویت توانایی های انسان است;

وزیر اقتصاد گفت: بیش از 90 درصد مجوزها به دلیل صلاحیت ضعیف حذف شده است و بسیاری از افرادی که مرتکب جرم شده اند می توانند از این فرصت برای اخذ مجوز استفاده کرده و پس از حبس مشغول به کار شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت اقتصاد و دارایی، سید احسان خاندوزی شب گذشته (جمعه) همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) از کانون اصلاح و تربیت استان تهران بازدید و با مددجویان خود گفتگو کرد.

وزیر اقتصاد در این بازدید که حیات اللهی مدیرکل زندان های استان تهران را همراهی می کرد، در جمع مددجویان کانون اصلاح و تربیت کودکان زیر سن قانونی را در خصوص کمک های مالی وزارت اقتصاد به افرادی که برای اولین بار به کانون مراجعه می کنند و میزان آن را مورد خطاب قرار داد. از جنایات آنها وی گفت: نماینده ای از وزارت اقتصاد برای ارتباط ویژه این وزارتخانه با مرکز تعیین می کنم تا در اسرع وقت اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.

وزیر اقتصاد با قول مساعد مساعدت در تامین بخشی از هزینه های مورد نیاز برای تامین نیازهای کانون اصلاح و تربیت گفت: در این راستا تا عید سعید فطر مژده هایی خواهید شنید.

وی خطاب به مددجویان کانون اصلاح و تربیت با بیان اینکه نباید قبول کنند که کار برای آنها تمام شده است و در همین نقطه متوقف شوند، افزود: حضور در کانون نباید باعث شود فکر کنید که باید در همان سطح توقف کنید. و باید از فرصت هایی که خداوند در آینده به شما می دهد نهایت استفاده را ببرید و انسان های مفیدی باشید که جامعه به آنها افتخار کند.

سید احسان خاندوزی گفت: مشکل درازمدتی که باید در ذهن خود برطرف کنید این است که از این گردهمایی به جایی رسیده اید که جامعه و اطرافیانتان به شما افتخار می کنند، گویی نمونه های زیادی از حذف افراد داریم. آنها اشتباهاتی مرتکب شدند، اما با درک پتانسیل خود، به دستاوردهای درخشانی دست یافتند.

وی همچنین مددجویان کانون تربیت اصلاح و تربیت را به کسب مهارت ها و حرفه های مورد نیاز جامعه توصیه کرد و گفت: این امر در جذب هر چه سریعتر و موفقیت آمیز آنها برای بازگشت به جامعه بسیار موثر است.

وزیر اقتصاد همچنین به مصوبه شورای مقررات زدایی و تسهیل پروانه کسب از سال گذشته اشاره کرد و گفت: شرط بد بودن گواهینامه از بالای 90 درصد پروانه کسب و بسیاری از افرادی که مرتکب جرم شده اند و بعد از آن مرتکب جرم شده اند، حذف شده است. با بازگشت شرایط زندان به جامعه می توانند از این فرصت برای اخذ مجوز و کار استفاده کنند.

هندوزی با تعبیر روزه به آزمون الهی برای تقویت توانایی انسان در کنترل و کنترل هوا و هوس گفت: درسی که می توان از روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان در روزهای پس از خروج از مرکز گرفت این است که اگر در برابر هوس ها مقاومت کنید. از دل خود، مطمئناً به رستگاری و موفقیت دست خواهید یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید