یادداشت میلیونی برای تهرانی های پرخرج

کامبیز نظریان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در روزهای گرم سال قرار داریم و با افزایش مصرف مواجه هستیم، گفت: پیک شهر تهران 4300 مگاوات بوده که نسبت به سال گذشته 3.5 درصد افزایش داشته است. سال قبل . در حال حاضر شبکه برق تهران کاملا پایدار است و با توجه به اقدامات انجام شده و هماهنگی های انجام شده مشکل خاصی در شهر تهران برای تامین برق وجود ندارد.

وی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص افزایش دما تاکید کرد: استفاده از وسایل سرمایشی باعث افزایش مصرف برق می شود به گونه ای که این تجهیزات تا 2000 مگاوات به مصرف برق کشور می افزاید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران بزرگ با بیان اینکه به ازای هر درجه افزایش دما تا 200 مگاوات به شبکه شهر تهران اضافه می شود گفت: مدیریت مصرف در تیر و مرداد به ویژه در ساعات اوج مصرف ضروری است.

ناظریان با اشاره به لزوم مدیریت تقاضا برای ایجاد پایداری در شبکه برق گفت: مدیریت و کنترل تقاضا به ویژه در حوزه وسایل سرمایشی ضروری است ضمن اینکه مشترکان در ساعات اوج مصرف از کولرهای آبی استفاده می کنند. ما معتقدیم که با مدیریت مصرف تا 200 مگاوات در سیستم های خنک کننده صرفه جویی می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که ارزیابی از وقوع خاموشی ها در تهران انجام شده است، گفت: بر اساس برنامه ریزی هایی که از سال گذشته انجام شده، مقدمات پایداری شبکه را فراهم کرده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ افزود: این برنامه در دو بخش زیرساخت شبکه و مدیریت و نیازهای مصرفی با توجه به برنامه های تعریف شده در شهر تهران به ویژه در حوزه کنترل مصرف در حوزه اداری است. لازم است مصرف این بخش که حدود 800 مگاوات است کاهش یابد.

اجرای برنامه های 50 درصدی کاهش مصرف در بخش اداری

با توجه به مصوبه هیات وزیران، کلیه دستگاه های اجرایی و دولتی متعهد و موظف به کاهش 30 درصدی مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل از 24 خرداد لغایت 24 شهریور و همچنین کاهش 60 درصدی مصرف هستند. در زمان غیر کاری در مقایسه با زمان کار

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد از طرح هایی که در حوزه اداری در نظر گرفته شده بود اجرایی شده است، گفت: این یعنی شاهد کاهش مصرف برق در بخش اداری هستیم که به این معناست که در این طرح 100 مگاوات صرفه جویی شده است. .، که برابر با تامین برق 100000 مشترک خانگی است.

40 درصد از مشترکین واجد شرایط دریافت پاداش پس انداز بودند

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در حوزه خانوار در حوزه کنترل مصرف در قالب طرح های تشویقی، امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم به تابستان به عنوان 1401 با کمک مشترکین.

نظریان با اشاره به طرح ارتقای مشترکان کم مصرف در حوزه خانوار گفت: این طرح از ابتدای خردادماه اجرا شد و بر اساس برآوردها 40 درصد از مشترکان خانگی شهر تهران مشمول دریافت پاداش پرمصرف شدند.

وی بیان کرد: یعنی 40 درصد از مشترکان نسبت به سال گذشته مصرف خود را کاهش داده اند که امیدواریم با همکاری مشترکان شاهد کاهش مصرف در حوزه خانوار باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه در سال گذشته شاهد کاهش 10 درصدی مصرف برق در حوزه خانوار بودیم، اظهار داشت: با برنامه ریزی هایی که در حوزه زیرساخت و در بحث مدیریت مصرف انجام شده است. امیدواریم بتوانید تابستان را بدون محدودیت سپری کنید.

نظریان با اشاره به حساب های مشترکان خانگی تهرانی گفت: 40 درصد از حساب های صادر شده تا 24 خرداد مشمول پاداش پس انداز است که در خصوص پاداش نیز سیاست های خوبی اعمال شده و نسبت به سال قبل بهبود یافته است.

به گفته وی، طرح پاداش مشترکان پرمصرف امسال دارای دو ویژگی است، این طرح برای همه مشترکان در نظر گرفته شده است و مبلغ پاداش به چهار برابر افزایش یافته است، بنابراین پاداش صرفه جویی 20 برابر قیمت تعرفه برق در بازار است. منطقه مصرف مشترکان کم مصرف

80 درصد تهرانی ها مصرف متعادلی دارند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران بزرگ با بیان اینکه پیش بینی می شود مشترکان بیشتری در این طرح شرکت کنند، اظهار داشت: بیش از 80 درصد مشترکان شهر تهران یا زیر مدل یا در محدوده مصرف هستند، اما چهار درصد مشترکان در این طرح قرار دارند. در رده مصرف بالای مدل.

ناظریان با بیان اینکه چهار درصد مشترکان بیش از دو برابر الگوی مصرف برق مصرف می کنند و تاکید ما بر این است که این مشترکان مصرف خود را کاهش دهند، گفت: این امر یک تکلیف قانونی است و از نظر قبض این دسته از مشترکان مشمول قبوض می شوند. چند میلیون تومان چون این حساب ها بدون یارانه هستند و 3.5 برابر قیمت تمام شده محاسبه می شوند.

به گفته وی، بهتر است مصرف را کاهش دهیم تا مشمول جرایم سنگین مشترکان بدمصرف قرار نگیرند، در حال حاضر با توجه به اینکه هر 45 روز یک بار قبض برق صادر می شود، امکان دقیق وجود ندارد. اطلاعات در مورد قبوض

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه مشخص است 40 درصد از مشترکان پاداش دریافت کرده اند که رقم قابل توجهی است به این معنا که در دوره بعد می توانیم مشخص کنیم چه تعداد از مشترکان دارای حساب رایگان خواهند بود، گفت: مشترکین. که مصرف را رعایت نمی کنند و بیشتر آنها دو برابر الگوی مصرف برق به ده ها میلیون قبض برق دارند.

به گفته ناظران، مشترکانی داریم که می توانند بیش از هزاران کیلووات برق در ماه مصرف کنند که در موارد محدود شاهد آن هستیم. این دسته از مشترکین عمدتا دارای ویلاهای بسیار بزرگ هستند یا در برج های بزرگ زندگی می کنند که در صورت عدم رعایت جریمه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید