یادواره شهدای روحانی ماه مبارک رمضان در سنندج برگزار شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، حجت الاسلام والمسلمین آقاجانپور روز پنجشنبه در یادواره شهدای روحانی کردستان سنندج اظهار داشت: نام و یاد شهدا باید زنده و جاویدان بماند زیرا .

وی افزود: اگر مجاهدت های شهدا و ایثارگران نبود، انقلاب اسلامی پیروز نمی شد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاجانپور گفت: ایمان و ایمان به خدا کشور ما را از چنگال مستکبران نجات داد و در این مسیر روحانیت به عنوان پیشوایان جامعه نقش بسزایی داشتند.

وی افزود: با رهنمودهای امام راحل و روحانیت کشورمان شاهد بودیم مردمی که به صحنه آمدند و رژیم طاغوتی را از بین بردند و اسلام ناب اسلامی بر کشور حاکم شد.

این مقام عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در ادامه سخنان خود گفت: ملت ایران با رهبری علما و روحانیت توانستند دست بیگانگان را از منابع کشور کوتاه کنند و این امر هر چهار دهه در هر توطئه ای باعث دشمنان شد. و سعی کنیم در مقابل جمهوری اسلامی ایران بایستیم.»

حجت الاسلام والمسلمین آقاجانپور گفت: روحانیت کردستان 54 شهید تقدیم انقلاب کرده است و تنها جرم آنها روشنگری عمومی بوده است.

وی افزود: جرم روحانیت این است که همانند پیامبران الهی ایفای نقش می کند و مردم را در مقابل توطئه های دشمنان روشن می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهابی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این مراسم گفت: روحانیت نقش بشارتی و هدایتگری در جامعه دارد.

وی افزود: هیچ چیز جایگزین نقش مبلغان دینی نمی شود و همه روحانیون کرد زندگی بسیار ساده ای دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: درس دینداری و آموزش معارف دینی به مردم از دیگر وظایف روحانیت است.

استاندار کردستان نیز در این مراسم گفت: دشمنان سعی کردند با نفاق و طغیان با مردم مقابله کنند اما روشنگری علمای بزرگ منطقه مانند شهید شیخ الاسلام و شهید عالی مانع بزرگی در مقابل آنها بود. .

اسماعیل زارعی کوشا افزود: امروز به جاودانگی و حقانیت شهدای روحانیت اهل سنت و شیعه افتخار می کنیم.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود بیان کرد: حامیان گروه های تکفیری تاکنون حتی یک حکم علیه رژیم صهیونیستی صادر نکرده اند، بلکه آن را با هرگونه نقشه ای علیه جان و مال مسلمانان همراهی کرده اند.

فجر کوشا افزود: امیدوارم بتوانیم در جهت کاهش دغدغه معیشتی مردم به ویژه روحانیون روستایی گام های موثری برداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید