یارانه شهریور ماه چقدر است و چه زمانی پرداخت می شود؟

یارانه شهریور ماه چقدر است و چه زمانی پرداخت می شود؟

روز جدید : یارانه مردادماه طبق روال معمول در روز بیستم به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما برای شهریور ماه ابهامات زیادی در خصوص یارانه نقدی خانوارها وجود دارد. در گام اول برخی رسانه ها مدعی شدند که برای هر نفر فرصت افزایش یارانه وجود دارد.

به نقل از فرارو; این رسانه ها به صحبت های اخیر مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص احتمال افزایش یارانه ها اشاره می کنند. وی گفت: در صورت عدم بازنگری قیمت ها بر اساس شهریور ماه سال گذشته، میزان یارانه نقدی را بر اساس قیمت جدید تعدیل می کنند.

میرکاظمی همچنین گفت: لایحه اصلاح یارانه را به مجلس ارائه کنند. اما وی نگفته است که در صورت عدم تعدیل قیمت ها بر اساس شهریور 1400 یارانه چقدر خواهد بود.

اما به نظر می رسد در حال حاضر بحث افزایش یارانه نقدی و در صورت اجرای این موضوع در دستور کار نیست. ابتدا لایحه باید توسط دولت ارسال و پس از بررسی در کمیته تخصصی به مجلس ارائه شود. سپس در صورت کسب اکثریت آرا، مصوبه برای بررسی به شورای نگهبان می رود. بنابراین به نظر می رسد افزایش یارانه نقدی چندین ماه طول بکشد.
زمان واریز یارانه در شهریور چه زمانی است؟

در حال حاضر دولت وظیفه اجرای طرح جایگزینی کالابرگ با یارانه نقدی را تعیین نکرده است. اما احتمالاً این جایگزین حداقل تا سپتامبر نخواهد رسید. از این رو باید منتظر پرداخت یارانه فاز 139 در 20 شهریور باشیم.

در چنین شرایطی افراد دهک اول تا سوم 400 هزار تومان و دهک های چهارم تا نهم 300 هزار تومان دریافت می کنند.

منبع: فرارو

دیدگاهتان را بنویسید