یارانه نقدی دی ماه + مبلغ و جزئیات پرداخت شد

یارانه نقدی دی ماه + مبلغ و جزئیات پرداخت شد

روز جدید: یکصد و سی و یکمین مرحله یارانه نقدی آذرماه گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

ساعت 24 روز دوشنبه 20 دی ماه یارانه نقدی 45500 تن به ازای هر نفر پرداخت شد. تعداد افرادی که یارانه می گیرند حدود ۷۸ میلیون نفر است.

همچنین در بهار 1399، 21 میلیون خانوار مرحله اول وام میلیون تومانی دریافت کردند. نوزدهمین قسط وام دی ماه از یارانه خانوار کسر شد.

در حالی که تنها دو ماه تا پایان سال باقی مانده است، دولت در نظر دارد در لایحه بودجه سال آینده سه دهم یارانه های نقدی را حذف کند.

بر اساس لایحه بودجه، دولت سه ماه به وزارت کار فرصت داد تا سه دهم یارانه بگیران را تعیین کند. یارانه نقدی احتمالا فقط به کسانی می رسد که یارانه بنزین دریافت می کنند.

در 10 ژانویه یارانه بنزین روزانه پرداخت شد. میزان این یارانه برای هر خانوار بین 55 تا 205 هزار تن است که میزان آن متناسب با تعداد اعضای خانوار است.

از سرنوشت یارانه های نقدی اطلاعی در دست نیست

همچنین یارانه جدید دولتی باید با یارانه معیشتی بنزین در 19 دی ماه پرداخت می شد و همان 60 میلیون نفر یارانه دریافت می کنند.

اگرچه دولت پرداخت این یارانه را به ماه آینده موکول کرده است، اما به نظر نمی رسد تا زمانی که مجلس برای لغو دلار 4200 دلاری تصمیم بگیرد، پرداخت یارانه جدید در دستور کار قرار نگیرد.

مجلس نیز به صراحت اعلام کرد که نمی تواند بلافاصله لغو ارز 4200 تنی را بررسی کند زیرا موضوع مهمی است.

تصمیم دولت حذف دلار 4200 دلاری و پرداخت یارانه نقدی به جای 99 هزار تا 126 هزار تن است، بنابراین چهار دهک اول یارانه 126 هزار تن و سه دهک پنجم، ششم و هفتم 99 هزار تن یارانه نقدی جدید است. . .

دیدگاهتان را بنویسید