یحیی گل محمدی تاجگذاری کرده است؟ | روز جدید

یحیی گل محمدی تاجگذاری کرده است؟  |  روز جدید

پرسپولیس در این هفته یکی از سخت ترین بازی های این فصل لیگ برتر را انجام داد و در همان سناریوی بازی با گل از روی پنالتی مقابل مس رفسنجان در خانه پیش رفت. البته تقریبا تمام اتفاقات این دیدار تحت تاثیر پنالتی جنجالی رامتین سلیمان زاده در دقایق ابتدایی بود و در نهایت پرسپولیس با یک گل گئورگی گلسیانی به پیروزی رسید.

اما نکته مهمی که شاید در بحبوحه اتفاقات جنجالی و جنجالی این دیدار مغفول مانده بود، عملکرد درخشان شاگردان محمد ربیعی در طول 90 دقیقه مقابل یکی از مدعیان اصلی عنوان قهرمانی و نمایشی ثابت و حتی در چند دقیقه بعد از بازی خوب پرسپولیس در این دیدار. مس رفسنجان اگرچه در بیشتر دقایق این دیدار 10 نفره از حریفان عقب بود اما مقابل شاگردان یحیی گل محمدی اصلا کم نداشت و حتی توانست در این دیدار سخت امتیاز کسب کند.

مس رفسنجان در همان دقایق ابتدایی از بالا به شدت فشار آورد و قصد داشت بازی مدافعان میانی پرسپولیس را متوقف کند. در ادامه حضور مدافعان یارگیر مقابل جناحین پرسپولیس، یحیی گل محمدی را مجبور کرد تا بازی را به مرکز زمین منتقل کند و از سبک همیشگی خود فاصله بگیرد.

البته به نظر می رسید سرمربی باتجربه پرسپولیس قبل از شروع بازی از سبک بازی محمد ربیعی آگاه بود و به همین دلیل هفته ها بعد از یک هافبک مرکزی متخصص به نام سروش رفیعی در ترکیب خود استفاده کرد. در تنها لحظه بازی که مس خطا کرد، انتقال سریع توپ توسط قرمزها باعث شد تا مهدی عبدی پس از تعاملات جنجالی به گل برسد.

اما در وقت اضافه و با وجود ۱۰ نفره شدن مس رفسنجان، این تیم به جز دقایقی از نیمه دوم، تمام ۹۰ دقیقه با حریف بازی کرد و تا آخرین دقیقه فرصت گل تساوی را داشت. . شاگردان محمد ربیعی در تهران و مقابل استقلال به هیچ وجه تیم ضعیفی نبودند و توانستند با یک امتیاز (منهای قضاوت داوری) پایتخت را برای رفسنجان ترک کنند. در بازی رفت مقابل سپاهان هم همین اتفاق افتاد و در این بازی سخت هم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

بدون شک یکی از امیدهای اصلی یحیی گل محمدی در ادامه فصل لیگ برتر، تقابل مس رفسنجان با استقلال و سپاهان در هفته های باقی مانده خواهد بود. پرسپولیس در دو بازی سخت و دو پنالتی موفق شد 6 امتیاز از این تیم بگیرد و در صورت حذف در بازی تکراری، سرخ پوشان همچنان در این شش هفته پایانی شانس قهرمانی خواهند داشت.

محمد ربیعی همیشه با یحیی گل محمدی رابطه خوبی داشته و حتی پس از اعلام لیست نامزدهای سرمربیگری تیم ملی احساس می کرد جایش در بین نامزدهای اعلام شده خالی است. ربیعی پس از این دیدار پر سر و صدا به تمجید از یحیی پرداخت و از او به عنوان یکی از بهترین مربیان فصل یاد کرد. حالا به نظر می رسد جدی ترین امید سرمربی پرسپولیس برای عقب افتادن از دو تیم بالای جدول، محمد ربیعی و مس رفسنجان هستند، کار بسیار سختی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید