وضعیت کرمانشاه از نظر شیوع تاجگذاری خوب نیست/ آیا اوج ششم فرا رسیده است؟

ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782232

علیرغم هشدارهای مسئولان، عدم رعایت پروتکل های کرمانشاه منجر به تعداد قابل توجهی از مبتلایان و فوتی های کرونا در استان شده است و گمانه زنی ها درباره آغاز ششمین پیک تاج در استان را دامن می زند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، با شروع فصل سرد سال، ترس از شیوع تاج افزایش یافته است، هرچند تعداد آنها به نسبت تعداد واکسیناسیون ها افزایش چشمگیری داشته است، اما در برخی نقاط کشور از جمله کرمانشاه اوضاع خیلی خوب نیست. .

در شرایط کنونی شاهد روند بسیار کندی به سمت کاهش بیماری‌های عروق کرونر قلب و بستری شدن در بیمارستان‌های استان کرمانشاه هستیم که گمانه‌زنی‌ها در مورد ارتباط امواج تاج پنجم و ششم را تشدید کرده است.

e16d9a74 f678 471a b28f cf5fd08e6a4b خبر خاکستری

قله ششم به احتمال زیاد به پنجمین قله تاج در کرمانشاه می پیوندد

باخمن روشنی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز گفت: با توجه به اینکه کرمانشاه دیرتر وارد قله پنجم تاج شد، دیرتر از این قله خارج شد، بنابراین اکنون طبق آمار میزان بستری شدن در بیمارستان با سرعت بسیار پایینی رو به کاهش است.

وی افزود: برآورد می شود روزانه حدود 40 تا 50 نفر به دلیل ابتلا به بیماری های عروق کرونر قلب کاهش پیدا کنند، در حالی که هم اکنون حدود چهار تا پنج نفر در روز به این تعداد کاهش می یابند.

معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در شرایط کنونی یکی از شهرستان های استان از قرمز به نارنجی و شهر دیگر از زرد به نارنجی تغییر کرده است، بنابراین احتمال می رود که ششمین پیک به رنگ نارنجی تغییر کند. به قله پنجم متصل شود. .

وی گفت: البته شهرهای اهواز و خوزستان که از نظر شیوع کرونا شرایط نامناسبی داشتند و جزو شهرهایی بودند که میزان ابتلا و مرگ و میر بسیار بالایی داشتند، چند روزی است که نمرده اند، بنابراین با توجه به این آمار برای واکسیناسیون تعداد قابل توجهی تعداد بیماران نیز کاهش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاخ گفت: بنابراین اگر بتوانیم واکسیناسیون را سریعتر انجام دهیم و مردم واکسن را تزریق کنند، احتمالاً با همین روند ملایم وارد اوج ششم خواهیم شد، اما قطعا وارد ششم خواهیم شد. اوج.”

fbb6bf90 b1aa 4cb0 8dee c4d18ab6802d خبر خاکستری

روشنی خاطرنشان کرد: در صورت تزریق واکسن توسط مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی پیش بینی می شود از نظر اپیدمی تاج اوج خفیفی داشته باشیم.

وی افزود: در بین بیمارستان های دانشگاهی هم اکنون بیماران عروق کرونر در بیمارستان های فارابی، گلستان و امام رضا(ع) بستری هستند و بیماران عروق کرونر در بیمارستان های غیر دانشگاهی بستری می شوند.

روشنی گفت: پیک چهارم تاج 1500 تخت بیمارستانی را معاینه کرد که بستری با 1244 نفر ثبت شد. همچنین در پیک پنجم 1800 تخت پیش بینی شده است که از این تعداد 1550 تخت بستری هستند.

وی گفت: در حال حاضر یک هزار و 800 تخت در نظر گرفته شده که حدود 586 نفر بستری هستند اما در صورت نیاز تعداد تخت ها افزایش می یابد، البته تجهیز تخت های بخش مراقبت های ویژه نیازمند امکانات است.

2ce27fa3 67dd 4b10 8b64 dba0c0f4dc92 خبر خاکستری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان‌شاخ گفت: همه افراد باید واکسن تاج را بزنند، نوع واکسن مهم نیست، اما واکسن موجود باید تزریق شود زیرا همه واکسن‌های فعلی مجوز دارند و البته این واکسن از مرحله حاد بیماری جلوگیری می کند.»

تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب در کرمانشاه بسیار کند در حال کاهش است

سارا شاه آبادی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز گفت: تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب در استان کرمانشاه بسیار کند در حال کاهش است.

وی افزود: متاسفانه همچنان در استان کرمانشاه مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر قلب وجود دارد و همین امر باعث شده به شرایط پایداری برسیم.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: تزریق به موقع واکسن و افزایش دامنه واکسیناسیون توصیه می شود، زیرا در این صورت می توان امیدوار بود که وارد پیک ششم نشویم، بنابراین علاوه بر واکسیناسیون رعایت اصول بهداشتی ضروری است. و ایمنی به خصوص استفاده از ماسک.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید