آیا زمان خداحافظی با وزارت 11 ساله فرا رسیده است؟

آیا زمان خداحافظی با وزارت 11 ساله فرا رسیده است؟

11 سال پس از تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت، احیای وزارت بازرگانی و بازگشت به ساختار قبلی در دستور کار قرار گرفته است. به گزارش خبرآنلاین، در حالی که دولت دوازدهم تلاش زیادی برای احیای وزارت بازرگانی و جداسازی این وزارتخانه از وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام داد، مخالفان دولت روحانی این دولت را به تلاش برای ایجاد وزارت واردات متهم کردند و در نهایت به دلیل مخالفت شدید مجلس با این طرح، انتزاع وزارت بازرگانی و راه اندازی مجدد این وزارتخانه به تاخیر افتاد.

دولت در حال حاضر دو فوریت لایحه احیای وزارت بازرگانی را در شورای اسلامی طرح کرده است که پیش از این در تیرماه سال گذشته وعده داده بود اقداماتی را برای تشکیل این وزارتخانه در دستور کار قرار دهد. حالا همان افرادی که در دولت دوازدهم مخالف تشکیل وزارت بازرگانی بودند این روزها به عنوان حامی در صحنه سیاسی ایران حضور دارند.

شورای اسلامی در این فصل چالش عجیبی در پیش دارد. اینکه با لایحه دولت دوازدهم مخالفت کرد و حالا با همان لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در دولت سیزدهم مواجه است و موافقت با این لایحه شرایط عجیبی را پیش روی مجلس قرار می دهد.

از سوی دیگر میراث عجیب احمدی نژاد به زودی با سیاست ایران خداحافظی خواهد کرد که ادغام این وزارتخانه ها یعنی وزارت صنعت و معدن و تجارت مورد مناقشه بسیاری از کارشناسان قرار گرفته است. حتی رهبر انقلاب هم به این اقدام انتقادات جدی داشتند. مرتضوی، رئیس اتاق صنعت، معدن و تجارت استان تهران در سال ۱۳۹۵ اعلام کرد که ادغام وزارت صنایع و معادن و وزارت بازرگانی در دولت احمدی نژاد بدون ضوابط انجام شده است. از سوی دیگر، سعید اشتیاقی، فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی سال گذشته به خبرآنلاین اعلام کرد: ادغام این وزارتخانه ها به یکباره و بدون ممانعت کارشناسان و بدون نظر پژوهشگاه مجلس در مجلس تصویب شد. مرکز. حال در این فضا مجلس باید با بررسی لایحه احیای وزارت بازرگانی تکلیف میراث احمدی نژاد را روشن کند.

دیدگاهتان را بنویسید