آیا زمان خرید ملک فرا رسیده است یا خیر؟

آیا زمان خرید ملک فرا رسیده است یا خیر؟

قیمت مسکن موجود در تهران از حدود دو ماه قبل کاهش یافته است. فروشندگانی که فروش خود را متوقف کرده اند آماده ارسال هستند. البته حجم عرضه آنقدر نیست که باعث افت شدید قیمت شود و می توان گفت اکثر مردم پول لازم برای آپارتمان را با تخفیف ارائه می دهند.

یک کارشناس بازار مسکن گفت: در شرایط فعلی بازارهای موازی شامل مسکن، خودرو، ارز و طلا به ثبات رسیده است. دولت سیاست های محدودسازی نقدینگی را در پیش گرفته و از زمان روی کار آمدن وزیر جدید راه و شهرسازی نظارت جدی تری بر ساخت و سازها صورت گرفته است. به طور کلی انتظارات برای کاهش در نظر گرفته شده است، اما به مصرف کنندگان بالقوه توصیه می شود از رکود فعلی برای خرید خانه استفاده کنند.

مهدی روانشادنیا اظهار داشت: اگر عرضه مسکن مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته با تقاضا برابری کند و بتوانیم مسکن را به کالای مصرفی تبدیل کنیم، قطعا این بازار به ثبات و آرامش خواهد رسید. زیرا در گذشته شاهد کاهش ارزش بازار مسکن و کاهش قیمت ها بوده ایم. البته این کاهش ها ناشی از رکود اقتصادی است تا افزایش عرضه.

وی افزود: اگر از نرخ فعلی ارز به عنوان معیار استفاده کنیم، می بینیم که بازار مسکن با قبل از سال 1395 و شروع جهش قیمت تفاوت چندانی ندارد. در سال‌های اخیر میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در تهران عموماً بین 1000 تا 1700 دلار بوده و در حال حاضر از این محدوده فراتر نرفته است. بنابراین نمی توان امید واهی به کاهش شدید قیمت مسکن داشت.

دیدگاهتان را بنویسید