آیا زمان خرید خانه فرا رسیده است؟

آیا زمان خرید خانه فرا رسیده است؟

روز جدید : رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: بازار مسکن با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به سمت رکود غیرتورمی پیش رفته و اکنون بهترین فرصت برای خرید مسکن است.

کاهش قیمت مسکن و اجرای برنامه های حمایتی دولتی در حوزه مسکن می تواند زمینه ساز ثبات این بازار باشد. بسیاری از خریداران مسکن در سال گذشته اقدام به خرید نکردند و منتظر سیگنال های مثبت در بازار بودند اما اکنون ارائه آمار بانک مرکزی با افزایش 6 درصدی قیمت مسکن نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

بسیاری از مقامات دولتی از جمله وزیر راه و شهرسازی و همچنین وزارت مسکن و ساختمان متعهد به تثبیت قیمت مسکن شده اند.

بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی که مربوط به اسفند 93 است، میانگین قیمت خرید و فروش هر مترمربع واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران به حدود 35 میلیون و 100 هزار تن رسیده است که افزایشی را نشان می دهد. 6.2 درصد نسبت به ماه قبل.

این رقم نسبت به ماه مشابه سال قبل 16 درصد افزایش یافته است، اما در مقایسه با رشد نقطه به نقطه اسفند 95 (معادل 93.7 درصد) بسیار کمتر بوده و نشان از کندی مسکن در سال 1400 دارد و می تواند سیگنالی باشد. مثبت برای بازار

شاخص اجاره بها تهران در اسفند ماه 1400 معادل 45.8 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش داشته است.

بازار مسکن در رکود غیر تورمی است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: آمار بانک مرکزی از افزایش قیمت مسکن تنها مربوط به استان تهران و فقط برخی از مناطق استان است.

مصطفی گلی خسروی توضیح داد: در حال حاضر بازار مسکن با اجرای طرح ملی مسکن به سمت ثبات قیمت پیش می رود و ارائه آمار افزایش قیمت مسکن، خرده فروشان را مجبور به ورود به این بازار می کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: بازار مسکن با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به سمت رکود غیرتورمی پیش رفته و اکنون بهترین فرصت برای خرید مسکن است.

پیش از این محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفته بود: تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی بر افزایش عرضه و تولید مسکن است و این برنامه ها به صورت مستمر رصد می شود.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر مسکن، یکی از مهمترین برنامه های دولت در سال جدید برای تثبیت قیمت مسکن، تکمیل پروژه های نیمه تمام است که با پرداخت تسهیلات مالکی به سازندگان بخش خصوصی، رونق بیشتری خواهد داشت.

وی گفت: بیش از 90 هزار مالک مسکن در مالی درخواست تسهیلات خود را داده اند و با طرح اجاره حرفه ای و ساخت 300 هزار واحد مسکونی از دستگاه های مختلف در بازار اجاره مسکن رونق گرفته است.

گزارش های میدانی نیز حاکی از آن است که بازار مسکن در سال جدید به سمت رونق پیش می رود و با ورود مسکن های نهضت ملی مسکن و تکمیل واحدهای مسکن مهر، این بازار به سمت ثبات قیمت پیش می رود.

برخی از مشاوران املاک کشور می گویند با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داریم بسیاری از خریداران و فروشندگان مسکن دست به دست هم داده اند و همین امر باعث شده تا بازار مسکن به سمت رکود پیش برود که فرصت خوبی برای خریداران فراهم شده است. .

ایجاد تعادل در بازار مسکن یکی از اولویت های دولت سیزدهم است و دولت همواره گفته است که با طرح ساخت 4 میلیون مسکن در قالب طرح ملی مسکن، می تواند بازار را به رونق برساند.

دیدگاهتان را بنویسید