زمان اعلام نظر کمیسیون نیروی انتظامی مجلس در مورد رتبه بندی معلمان فرا رسیده است

زمان اعلام نظر کمیسیون نیروی انتظامی مجلس در مورد رتبه بندی معلمان فرا رسیده است

هفته گذشته قانون رتبه بندی به مجلس و کمیسیون آیین نامه رفت. این شورا ده روز فرصت دارد تا نظر خود را اجرا کند.

رئیس شورای اسلامی در این خصوص گفت: بررسی و نتیجه آن در مهلت قانونی اعلام می شود. اگر خلاف قانون باشد مواردی اعلام می شود.

اکنون پس از گذشت 10 سال از ارائه این طرح و حضور 6 وزیر در کابینه وزارت آموزش و پرورش، سرانجام اجرای قانون ارزشیابی معلمان به پایان رسیده است.

وزارت آموزش و پرورش موظف به اجرای این طرح است و استانداران این وزارتخانه طبق قانون موظفند از 10 شهریور 1400 ضمن تهیه آیین نامه اجرایی این قانون، این طرح را اجرا کنند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش چندی پیش گفت: روند اجرای ارزشیابی معلمان از ابتدای هفته جاری آغاز می شود.

سید محمد مولوی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی گفت: متأسفانه با تدوین قانون ارزشیابی معلمان کل قانون زیر سوال رفت.

سید محمد مولوی با اشاره به موضوع ارزشیابی معلمان و نگارش آیین نامه مربوط به این قانون گفت: اصلاحات طرح ارزشیابی معلمان به درستی مورد توجه شورای اسلامی قرار گرفت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: متأسفانه آنچه در این قانون مدنظر ما بود – قانون ارزشیابی معلمان – محقق نشد زیرا این طرح علاوه بر مشکلات معیشتی به رسیدگی به وضعیت معلمان نیز کمک کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در حال حاضر کارکنان مشغول تدوین آیین‌نامه‌های مربوط به این قانون هستند و گاهاً شاهد برداشت‌های غلط کارکنان از برخی سخنان نادرست هستند. این آیین نامه باید بر اساس قانون فوق تنظیم شود.

دیدگاهتان را بنویسید