یک دختر 14 ساله در تیراندازی به پلیس در لس آنجلس کشته شد

ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794555

یک نوجوان در فروشگاهی در لس آنجلس کالیفرنیا به ضرب گلوله پلیس آمریکا کشته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک نوجوان در حین شلیک برای دستگیری مظنون یک فروشگاه بزرگ توسط یک افسر پلیس لس آنجلس به ضرب گلوله کشته شد.

پیش از این رسانه های آمریکایی از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن یک نفر دیگر در تیراندازی در یک فروشگاه برلینگتون در لس آنجلس خبر داده بودند، اما مشخص نیست که آیا یکی از دو قربانی به ضرب گلوله پلیس کشته شده است یا خیر.

پلیس لس آنجلس اعلام کرد، یک دختر 14 ساله که نامش فاش نشده است، صبح پنجشنبه پس از تیراندازی یک افسر پلیس به مردی که گفته می‌شود به مشتری حمله کرده بود، به‌طور تصادفی توسط یک افسر پلیس در رختکن فروشگاه کشته شد.

به گفته مقامات آتش نشانی لس آنجلس، مظنون نیز پس از اصابت گلوله در محل جان باخت. این زن که هدف حمله ادعایی قرار گرفته بود نیز به دلیل جراحات متوسط ​​تا شدید برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.

اداره پلیس لس آنجلس در بیانیه ای اعلام کرد: زمانی که ماموران با مظنون تماس گرفتند و [تیراندازی] یکی از گلوله های پلیس به دیوار پشت مظنون روبروی رختکن اصابت کرد. افسران در رختکن [بازرسی] و قربانی یک زن 14 ساله را پیدا کرد که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.

به گزارش شبکه راشا تودی، هنوز مشخص نیست که دقیقا چه چیزی باعث تیراندازی شده است. دومینیک چوی، دستیار اداره پلیس لس آنجلس، تایید کرد که مظنون سلاح گرم حمل نمی کرد، اما گفت که ظاهرا از “قفل کابل فولادی یا فلزی” به عنوان سلاح استفاده کرده است.

میشل مور، رئیس پلیس، که در زمان تیراندازی در خارج از شهر بود، این حادثه را برای لس آنجلس تایمز “ویرانگر و غم انگیز” توصیف کرد و گفت: “هیچ افسر پلیسی در ایالات متحده وجود ندارد که چنین چیزی را بخواهد. شرایط پیش می آید.

وی افزود: به منظور شفافیت کامل، فیلم‌های یونیفورم افسران در صحنه و همچنین فیلم‌های ارتباطات رادیویی امنیتی و پلیس جمع‌آوری و در روز دوشنبه برای عموم منتشر می‌شود.

یک کمیسیون مدنی که وظیفه بررسی تیراندازی های پلیس و تعیین موجه بودن آنها را دارد نیز تحقیقات کاملی را در مورد این پرونده انجام خواهد داد. وزارت دادگستری کالیفرنیا اختیار انجام چنین تحقیقاتی را دارد، اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا پرونده به سازمان های دولتی ارجاع شده است یا خیر.

ایالات متحده برای حمل اسلحه به صورت روزانه آزاد است که منجر به خشونت های تیراندازی در سراسر کشور می شود و برخی در این حوادث کشته یا مجروح شده اند. آنها تاکنون از تصویب قوانین محدود کننده حمل سلاح در کشور خودداری کرده اند.

مقایسه آمار خشونت با اسلحه بین ایالات متحده و سایر کشورهای جهان نشان می دهد که میزان تیراندازی های خشونت آمیز در آن کشور بیش از هر کشور دیگری در جهان است. اگرچه ایالات متحده حدود 5 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد، اما نزدیک به 31 درصد از کسانی که مرتکب قتل عام می شوند مسلح هستند.

علاوه بر این، آمار سرویس تحقیقات کنگره نشان می دهد که آمریکایی ها حدود نیمی (48 درصد) از 650 میلیون سلاح غیرنظامی جهان را در اختیار دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید