یک طلبکار توسط یکی از مدیران ایمیدرو مورد ضرب و شتم قرار گرفت

یک طلبکار توسط یکی از مدیران ایمیدرو مورد ضرب و شتم قرار گرفت

خبرنگار رویداد۲۴ اطلاعاتی دریافت کرد که نشان می دهد مردی به سازمان ایمیدرو بدهکار بوده و حکم قضایی دریافت کرده است که برای گرفتن حق خود به سازمان مراجعه کرده اما مورد ضرب و شتم قرار گرفته است!

ایمیدرو

رویداد۲۴ در همان روزی که گزارش شد محافظ سیدحسن خمینی با مشت به خبرنگاری زده است، بار دیگر از ضربه مشت به گوش یک «بدهکار» خبر دادند. این بار در مجموعه وزارت صمت! یکی از پیمانکاران معدن به رویداد۲۴ گفت که در حین اجرای پروژه ای به سازمان ایمیدرو بدهکار بوده و برای گرفتن حق خود به سازمان مراجعه کرده اما مورد ضرب و شتم قرار گرفته است!

او می گوید با وجود اینکه برای گرفتن حقم از ایمیدرو شکایت کرده بودم، اما هر بار خواستم مشکل را با گفت و گو حل کنم و جلسات متعددی برای خاتمه دادن به پرونده برگزار شد، اما هر بار زیر قولشان زدند و به تعهدات خود عمل نکردند. با توجه به تغییر مدیرعامل ایمیدرو از مدیر جدید درخواست رفع مشکل کردم و جلسه ای تشکیل شد. در پایان جلسه ناگهان یکی از مدیران ارشد ایمیدرو به من حمله کرد و با مشت به صورتم کوبید و به من فحش داد.

این فعال معدنی در تشریح این حادثه گفت: ماجرا مربوط به پرونده ای است که از سال 1395 ادامه دارد، مدیران وقت ده روز مانده به پایان قرارداد من را فسخ کردند و پروژه را به بستگان خود دادند و پیمانکار جدید تمام شده را تحویل گرفت. پروژه با تمام زیرساخت های تکمیل شده از ایمیدرو با مبلغ قرارداد من! باورم نمی شد که با من همچین کاری کنند، فقط برای اینکه مردم خودشان را بیاورند. از آن زمان آنها تمام ماشین های من را مصادره کردند و تمام حساب های من مسدود شد و تمام طلبکارانم کشته شدند. فکر می کنید اگر 8 سال تمام ماشین آلات و تجهیزات یک نفر را مصادره کنید، چه بلایی سرش می آید؟ فشار روی من به حدی بود که سکته کردم. مدتی در اورژانس و در بخش بیمارستان بودم و بعد از سکته حتی نمی توانستم راه بروم. برای پرداخت مطالبات دست اندرکاران پروژه و کارگران تمام دارایی خود را فروختم و با تصمیم مدیران ایمیدرو تمام زندگی ام از بین رفت. پولی که دادگاه داده حتی یک دهم اموالی که فروختم نیست، اما برای گرفتن همان پول باید کتک بخورم.

وی می گوید: برای گرفتن حقم باید شکایت می کردم و در سال 1395 شکایت خود را در دستگاه قضایی ثبت کردم. وقتی «دادگاه اصلی» به نفع من رای داد، دوباره گفتم آشتی کنم، اما انگار دشمنی شخصی داشتند و کمکی نکردند. در دادگاه استیناف رای به نفع من بود و باز هم گفتم حاضرم بخشی از دادخواهی و سازش خود را ببخشم تا هر چه زودتر از این پرونده خلاص شوم. دولت آقای رایضی در این دوره کار کرد. خود مدیران جدید به من گفتند ما می دانیم با شما چه کردند و مشکل را برطرف می کنیم. هر وقت می گفتند تاریخ می گفتند چشم. اما هر بار به من صدمه می زنند. من فقط می خواستم حقم را بگیرم چون سکته کردم و واقعاً به من اتاق تنفس دادند اما در این دولت فقط اذیتم کردند.

این فعال معدنی می گوید: زمانی که آقای هرمیشاد به سمت مدیرعاملی ایمیدرو منصوب شد، پیام دادم و از ایشان خواستم که خودش مشکل را حل کند. تصمیم گرفتیم جلسه ای داشته باشیم که من در آن شرکت کنم. البته نتیجه جلسه هیچ تفاوتی با جلسات قبلی نداشت و نتیجه ای نگرفتم و با خودم گفتم جلسه را تمام می کنم و مثل دادگاه به کارم می روم. در پایان جلسه مشاور مدیر عامل شروع به سرزنش کرد و حرف هایی زد که باورم نمی شد. در مقابل مدیرعامل به من تعرض و سیلی زد که برخی از مدیران حاضر در جلسه او را گرفتار کردند. نمی دونم چیکار کرد که اینقدر به خودش حق داد که منو بزنه. چیزی که من از آن مطمئن هستم این است که او نه صنعت معدن را می شناسد و نه یک روز در آن کار کرده است و مدیرعامل قبلی او را در سمت مشاور قرار داده است و اکنون خود را قبل از هر چیز تصمیم گیرنده می بیند و مورد توجه است. صاحب همه چیز برای شأن مدیر عامل و شأن جلسه رفتاری خارج از عرف داشته باشد و آدم را کتک بزند.

می گوید: خود مدیران سازمان هم می دانند که حق با من است. خودشان بارها به من گفته اند که می دانیم حق با شماست و می دانیم که تصمیمات ایمیدرو شما را به این وضعیت رسانده است اما نمی دانم چرا اینقدر اذیتم می کنند. من عمرم را در حوزه معدن گذرانده ام و یکی دو روز است که در این زمینه فعالیتی نداشته ام اما کسانی که این گونه عمل می کنند اصلا در این زمینه نبوده اند و معلوم است که نتیجه این مشکل این است. که چنین اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

این فعال صنعت می گوید: از فردی که مرا مورد ضرب و شتم قرار داد شکایت کردم و پرونده به دادگاه کشیده شد. او باید بیاید و جواب بدهد. فکر می کنند چون ریش می گذارند و خود را حاجی می خوانند، هر کاری می خواهند بکنند. کوتاه نمی آیم و داستان را تا آخر دنبال می کنم. از دادگاه خواستیم فیلم دوربین مداربسته ایمیدرو و صحنه ضرب و شتم من را ببیند. دادگاه هم به آنها دستور داد که بیایند و توضیح دهند که چرا طلبکار باید توسط مشاور مدیرعامل کتک بخورد.

این فرد صوت جلسه را در اختیار رویداد۲۴ قرار داد که در پایان یکی از مدیران فحش داد. همچنین صدای دیگری در اختیار رویداد 24 قرار گرفت که در آن یکی از حاضران در جلسه تایید کرد که این فرد در جلسه ایمیدرو مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. در این فایل صوتی این فرد می گوید من در جلسه بودم دیدم آقای «م» این هنرمند را کتک زد. رویداد۲۴ این فایل صوتی را منتشر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید