یک میلیارد تومان خودروی کیا در راه ایران وارد کرد

یک میلیارد تومان خودروی کیا در راه ایران وارد کرد

پارسا سپهری: وزیر صمت روز گذشته در مجلس مورد سوال و توبیخ قرار گرفت و کارت زرد گرفت. به نظر می رسد سیاست های وزارت حراست در راستای رونق بورس است اما قیمت کالاهایی که تاکنون وارد بورس شده اند افزایش یافته است. بنابراین وقتی طلا، سکه، خانه، ماشین و غیره. عرضه عمومی شود، قیمت آنها به جای اینکه کاهش یابد و با قیمت بالاتر به دست مردم برسد، بالا می رود. در این شرایط وزیر صمت اعلام کرد که هفته آینده اولین خودروی خارجی با برند «کیا» با قیمتی حدود یک میلیارد تومان وارد بازار ایران می شود. این در حالی است که وی وعده واردات خودروهای «ایمن»، «کیفیت» و «استاندارد» با قیمت مناسب برای اقشار متوسط، لغو قرعه کشی خودرو و افزایش کیفیت خودروهای داخلی را می دهد، اما این وعده ها محقق نشده است. مشاهدات میدانی نشان می دهد در روزهای اخیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی به دلیل افزایش قیمت دلار و طلا افزایش نجومی داشته است. جزئیات بیشتر را در زیر بخوانید.

قرعه کشی ماشین

به گزارش جماران؛ به گزارش سایت رسمی مجلس، رشیدی کوچی نماینده مجلس گفت: در 25 مهر 1400 در حاشیه جلسه اتاق بازرگانی آقای فاطمی امین با بیان اینکه برنامه داریم به زودی قرعه کشی خودرو را حذف کنیم، قرعه کشی خودرو را داریم. حذف شد، امروز ما در پایان سال 1401 هستیم اما هنوز یک قرعه کشی ماشین داریم.

جلال رشیدی کوچی در جلسه علنی مجلس به تشریح سوال خود از وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زمانی که آقای فاطمی امین تصدی وزارت حراست را برعهده گرفت به وضوح در برنامه های مختلف دو وعده را تکرار کردند که شامل آن می شد. لغو لاتاری خودرو و ثبات قیمت. حرف ما حرف مردم است. آقای رئیس جمهور نیز وعده های وزیر در مورد سکوت را تکرار کرد.

وعده های خالی

این نماینده مجلس در مجلس یازدهم ادامه داد: قرعه کشی یعنی ثبت نام در جایی که چندین بار پول می دهیم و خودرو می گیریم. امروز مردم از چه چیزی ناراحت هستند؟ از این وعده های پوچ وقتی پشت تریبون صحبت می کنیم و عمل نمی کنیم، مردم ناراضی می شوند.

جهش قیمت خودرو

وی ادامه داد: پژو پارس 20 مرداد 1400 260 میلیون تومان شد که امروز 400 میلیون تومان است، پژو 206 تیپ 2 240 میلیون تومان شد، اکنون 395 میلیون تومان شده است. قیمت ماشین وی افزود: خودروهای بنز و بی ام و سال 2013 و 2014 در کشور جنگ زده عراق معامله می شود، چرا باید خودرو را در بورس معامله کنیم و وقتی سوال می کنیم می گویند قیمت آن را متوجه می شویم و خودروی فیدلیتی است. با قیمت 400 میلیون تومان به فروش می رسد.

لزوم تولید خودروهای هیبریدی

و افزود: این مردم نیستند که بنزین خرج می کنند، بلکه خودروهایی که شما تولید می کنید بنزین مصرف می کنند، چرا خودروی هیبریدی که در هر 100 کیلومتر 2 لیتر مصرف می کند، خودرویی تولید می شود که در هر 100 کیلومتر 15 لیتر بنزین مصرف می کند؟ رشیدی کوچی گفت: سمند ال ایکس ساد که متداول ترین خودروی تولید شده در ایران بعد از پراید است در 29 مرداد 1400 232 میلیون تومان بوده و امروز 375 میلیون تومان است.

قیمت ترمز پراید

روند افزایشی قیمت خودروهای پراید، پژو، ساینا، رانا و دنا ادامه یافت.
به گزارش خبرآنلاین، بررسی نوسانات قیمت در بازار خودرو حکایت از جهش قابل توجه قیمت ها در این بازار دارد به طوری که در بین خودروهای پراید موجود در بازار، مدل 111 یک شبه 4 میلیون تومان افزایش قیمت داشته و ارزش دارد. 222 میلیون تومان. مدل 131 آن نیز از 206 میلیون تومان در روز دوشنبه به 208 میلیون تومان در روز گذشته افزایش یافت. پراید 151 مدل 1400 نیز از 192 میلیون تومان به 195 میلیون تومان افزایش یافت. مدل 2019 آن نیز در یک روز 3 میلیون تومان افزایش قیمت داشت و 185 میلیون تومان قیمت دارد. مدل 1401 این خودرو نیز از 202 میلیون تومان به 207 میلیون تومان افزایش یافت.

افزایش قیمت خودروهای خارجی

افزایش قیمت خودروهای داخلی دیروز از 5 میلیون به 15 میلیون و جهش قیمت خودروهای چینی تا 35 میلیون تومان بود. به گفته کارشناسان، پس از مواضع اخیر چین در قبال جزایر ایرانی تنب برگ، تنبیه و ابوموسی و حمایت این کشور از ادعای امارات در مورد این سه جزیره و ممنوعیت واردات خودروهای فرانسوی، گمانه زنی ها بر این است که قیمت … خودروهای چینی افزایش خواهند یافت. گزارش ها حاکی از آن است که خودروهای چینی روز گذشته با افزایش 10 تا 36 میلیون تومانی در بازار مواجه شدند. بررسی ها نشان می دهد خودروی هاچ بک ام وی ام 315 پلاس مدل 1400 در روز گذشته 35 میلیون تومان افزایش قیمت داشته و با قیمت 530 میلیون تومان به فروش می رسد. مدل 2019 این خودرو نیز 25 میلیون تومان افزایش قیمت و 500 میلیون تومان قیمت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید