یک ناو فرانسوی در دریای سرخ مورد حمله پهپادهای یمنی قرار گرفته است

فرانسه مدعی شد؛

ارتش فرانسه می گوید دو پهپاد را که از سواحل یمن به سمت کشتی این کشور در دریای سرخ در حال پرواز بودند، رهگیری و منهدم کرده است.

به گزارش خبرگزاری موج


به نقل از روسیه الیوم، ستاد کل نیروهای مسلح فرانسه یک ناوچه فرانسوی دو را اعلام کرد پهپاد که از سواحل یمن به سوی او پرتاب شد دریای سرخ پایین کشیده شده است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فرانسه روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: ناوچه لانگدوک که در دریای سرخ فعالیت می کرد این دو تهدید را رهگیری و منهدم کرد.

به گفته ارتش فرانسه، این دو پهپاد شنبه شب در ساعت 20:30 و 22:30 به وقت گرینویچ در 110 کیلومتری سواحل یمن در نزدیکی شهر حدیده رهگیری و منهدم شدند.

در مقابل رسانه ها اسرائيل آنها همچنین اعلام کردند که گزارش های اولیه حاکی از آن است که یک ناوچه نیروی دریایی فرانسه دو پهپاد را که ظاهراً از یمن به سمت اسرائیل شلیک شده بودند، رهگیری کرده است.

تاکنون مقامات رسمی یمن به این ادعای ارتش فرانسه واکنشی نشان نداده اند اما دیروز یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد در صورت عدم تامین نیازهای غذایی و پزشکی نوار غزه این نیروها جلوگیری از حرکت هر کشتی از هر نوع ملیت به قلمرو. از اشغال جلوگیری خواهد کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: هر کشتی که به سمت رژیم صهیونیستی حرکت کند، هدف مشروع نیروهای مسلح یمن خواهد بود. ما به همه کشتی ها و شرکت ها هشدار می دهیم که با بنادر اسرائیل تجارت نکنند.

ساری ادامه داد: پس از اعلام این بیانیه، قطعنامه ممنوعیت عبور هر گونه کشتی به رژیم صهیونیستی را اجرا خواهیم کرد. تصمیم برای ممنوعیت ورود کشتی های خارجی به رژیم اشغالگر به دنبال موفقیت ما در ممنوعیت ورود کشتی های اسرائیلی به دریای سرخ و دریای عرب است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: بر تداوم تجارت بین المللی و حرکت همه کشتی ها در دریا به جز کشتی هایی که به اسرائیل متصل هستند یا کالا به بنادر اسرائیل حمل می کنند، تاکید داریم.



آیا این خبر مفید بود؟