۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در مرحله اجرا و انعقاد

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر خبر داد؛

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر گفت: با امضای این طرح ها ظرفیت بنادر به بیش از 285 میلیون تن افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج


جلیل اسلامی در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی دریا و بندر گفت: بندر اصلی ترین مسیر جابجایی کالا است و با ظرفیت سازی خوبی که در کشور اتفاق افتاد و عملکرد مطلوب بندر 13 دولت در بخش دریایی و بندری شاهد رشد فعالیت ها در این اداره هستیم.

وی افزود: در دو سال گذشته 500 میلیون تن از طریق بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده که عدد قابل قبولی است و در حوزه محموله، کانتینر و کالاهای عمده شاهد رشد 8 درصدی عملکرد بوده ایم. و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. ادامه رشد.

معاون بندری و اقتصادی رئیس جمهور سازمان بنادر و دریانوردی وی با بیان اینکه تاکنون 275 میلیون تن ظرفیت در بنادر کشور ایجاد شده است، اعلام کرد: با پروژه هایی که امروز امضا می شود، ظرفیت بنادر به بالای 285 میلیون تن می رسد که کاملا مطابق با ظرفیت های کشور است. ظرفیت بازرگانی و با رفع محدودیت ها، شاهد مشکلی در حوزه حمل و نقل دریایی و بندری نخواهیم بود.

اسلامی با اشاره به اینکه تا پایان سال حدود 100 هزار میلیارد تومان از این پروژه به مرحله اجرا و قرارداد می رسد، گفت: بنادر کوچک که ماهیتی پرطرفدار دارند مورد توجه ویژه دولت هستند و سازمان بنادر وظایف متعددی دارد. اعم از تجهیز و تکمیل این پورت ها خوشبختانه در تمامی بنادر به این مشکل رسیدگی شده و کار به خوبی پیش می رود.

وی افزود: در زمینه زیرساخت‌ها و تجهیزات نیز ظرفیت‌سازی خوبی انجام شده و در حوزه کالایی شاهد تغییر رویکرد هستیم. ظرفیت سازی خوبی در بخش سیلو نیز در نظر گرفته شده و تخلیه و بارگیری سالم غذا برای مردم به عنوان یک ماموریت با مشارکت بخش خصوصی دنبال می شود و سیلوهای با ظرفیت بزرگ در حال ساخت است.

معاون بنادر و امور اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از طراحی و استقرار سامانه جامع بندری خبر داد و گفت: علاوه بر این اقدامات خوبی در زمینه تجهیزات بندری انجام شده و در جهت نوسازی و بهبود بندر گام برمی داریم. تجهیزات و مشارکت خارجی در قراردادهای توسعه و بنادر نیز در حال تجهیز هستند.



آیا این خبر مفید بود؟