۲۸ کیلومتر از مسیر رودخانه‌های استان اردبیل لایروبی شد

مجری طرح های مهندسی و آب رودخانه شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: بیش از 28 کیلومتر از رودخانه ها و مسیل های این استان از ابتدای امسال لایروبی و بازگشایی شده است.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

حمید خاتمی بیان کرد: رودخانه های کاراسو، کوریچای، هاروچای، سوخا، شاهرودچای و بالیخلو از جمله رودخانه های مهم استان هستند که امسال با تخصیص اعتبارات مرکزی و استانی لایروبی و بازگشایی شدند.

وی افزود: لایروبی و بازگشایی بیش از 20 کیلومتر از بستر رودخانه های این استان در ماه های آینده در اولویت برنامه های این شرکت است.

خاتمی همچنین به لایروبی رودخانه گیوی در شهرستان کوثر اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری های انجام شده بیش از 2.1 از طول رودخانه گیوی به عرض 10 متر و اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال لایروبی و بازگشایی شد. امسال.

مجری طرح مهندسی رودخانه و تاسیسات آب شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز برای لایروبی و بازگشایی رودخانه ها و مسیل ها تامین شده است، افزود: با لایروبی مستمر رودخانه ها و مناطق بحرانی خطر و خسارات احتمالی سیلاب کاهش می یابد.

خاتمی با اشاره به هزینه های سنگین لایروبی و بازگشایی رودخانه ها از شهروندان خواست ضمن حفظ حریم خصوصی و بستر رودخانه و منابع آب از ریختن زباله و نخاله های ساختمانی به رودخانه ها خودداری کنند.



آیا این خبر مفید بود؟