آغاز لایروبی بستر رودخانه فصلی روستای «دمشهر» + فیلم

ساعت: 08:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802325

پورفرهنگ از لایروبی و جاری شدن سیلاب در بستر رودخانه فصلی روستای دامشهر میناب خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سلمان پورفرهنگ فرمانده گردان 419 امام حسین (ع) میناب در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز گفت: وی به ویژه وارد روستاهای مختلف از جمله دامشهر و کش گلمان شد.

پورفرهنگ ادامه داد: بر اثر این حادثه مجموعه ای از ماشین آلات مهندسی قرارگاه امام سجاد(ع) تیپ مردمی استان هرمزگان در روستاهای کش گلامان، مزاق بالا، تمبک و دامشهر که در دشت های سیلابی قرار دارند و انحراف، به کشاورزی و روستاها آسیب دیدند، سدهای پر آب را در این منطقه مستقر کرده و در حال ساخت هستیم.

2a5a2283 fb32 40ac 855a 0011c0d458de خبر خاکستری

وی در ادامه با بیان اینکه با احداث این سد روستاها از خطرات بعدی در امان خواهند بود، افزود: پس از بارندگی بیشتر منازل میناب و روستاها دچار آبگرفتگی شدند، بنابراین بسیجی ها بلافاصله پس از بارندگی، در روستاها و محلات قرار گرفتند. گل و لای خانه ها

فرمانده گردان امام حسین (ع) میناب نیز گفت: فرش و قالیچه های مردم سیل زده برای شست و شوی فرش در روستاهای تمبک و مازاق علاوه بر لایروبی گل از منازل به دلیل باز شدن دروازه میناب فرستاده شد. سد، خطرات جانی آنان را با همکاری بسیجیان و خودروهای تیپ امام حسین(ع) و گردان شهرستان میناب برای تخلیه این دو روستا تهدید می کرد.

پورفرهنگ همچنین از لایروبی رودخانه فصلی روستای دامشهر خبر داد و گفت: این رودخانه به طول 6 کیلومتر ظرف یک هفته لایروبی و سد پرآب آن ساخته می شود.

جمعیتی بالغ بر 2100 نفر از این اقدام بهره مند خواهند شد

aa17007b 2e76 48e7 96a5 b88b2216ccd9 خبر خاکستری

ابراهیم عباسی عضو شورای اسلامی روستای دامشهر شهرستان میناب در گفت و گو با خبرنگار هرمز اظهار داشت: روستای دامشهر دارای 650 خانوار در مرکز میناب و جمعیتی بالغ بر 2100 نفر است که از لایروبی و ساخت سدهای آبگرفته بهره مند هستند.

وی افزود: این روستا بین دو رودخانه فصلی قرار دارد که با توجه به بارندگی های اخیر درخواست ما از سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان و گردان امام حسین(ع) میناب جهت لایروبی رودخانه و حدود پنج کیلومتر رودخانه فصلی روستا را حک می کنند.

در پایان عضو شورای اسلامی شهر دمشهر میناب از سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، تیپ امام سجاد(ع) و فرمانده گردان امام حسین(ع) قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید