قوه قضاییه یکی از دستگاه هایی است که ساخت و ساز در بستر رودخانه هالوس را آغاز کرد

ساعت: 16:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801684

رئیس قوه قضائیه گفت: دستگاه های متولی موظف و موظف باشند در مقوله مهم مبارزه با تصرفات غیرقانونی اراضی و تغییر اهداف غیرقانونی آنها اصل پیشگیری را در اولویت قرار دهند ضمن اینکه اجازه ساخت و ساز ساختمان در برخی مناطق را می دهند. منع قانونی، خیر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، پس از دستورات مهم روز گذشته (دوشنبه) حجت الاسلام والمسلمین گلام حسین محسنی اجایی رئیس قوه قضائیه برای مخالفت همه جانبه، بدون غفلت و هرگونه خط قرمزی. با تلاش متجاوزان و متخلفان به اراضی ملی و منابع طبیعی و سوداگران برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی و همچنین تخریب بی رویه و قلع و قمع ساختمان ها و نوآوری های ساخته شده توسط مردم عادی و برخی ارگان های دولتی در رودخانه ها، امروز سه شنبه جلسه ای برگزار شد. جلسه شورای عالی حمایت از بیت المال رئیس قوه قضائیه.

محسنی اژه در این جلسه با اشاره به اهمیت حفاظت از بیت المال و رفع مصادره منابع طبیعی و اراضی ملی که از اولویت های قوه قضائیه در اجرای بند دوم اصل 156 قانون اساسی درباره احیای حقوق عامه است، گفت: …: نقش دو عنصر خاک در تداوم بقای انسان بسیار مهم است. بنابراین مدیریت منابع آب و زمین و بهبود بهره برداری از این منابع از مهمترین مسائلی است که بی توجهی و بی توجهی خسارت های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی صیانت از حقوق بیت المال به هشت کاستی که در حوزه آمایش سرزمینی در کشور وجود دارد و به دلیل همین کاستی ها اراضی ملی و منابع طبیعی در معرض دید قرار گرفته است، اشاره کرد. به جدی .

محسنی اجایی در این جلسه با برشمردن مشکلات ناشی از تملک اراضی و تغییر هدف و آلودگی منابع آبی برای کشور و مردم، گفت: روستاها و شهرها، عدم تکمیل طرح حریم‌گذاری، وجود راهکارهای فراوان. – احداث مراکز و صدور پروانه ساختمانی، استقراض زمین از دستگاه های دولتی و تعاونی های مرتبط با این دستگاه ها، عدم دقت در وظایف و عدم نظارت به روز و عدم نظارت صددرصد هوشمند، اختلاف دستگاه ها مشکلات مختلف از جمله. مانند ساماندهی زمان و منابع طبیعی در حوزه اراضی، خلأهای ایجاد شده در حین جابجایی دولت ها و مسئولان به سوء استفاده کنندگان و تجار از جمله مسائل و مشکلاتی است که برای حفاظت از بیت المال در حوزه اراضی باید برطرف شود. اقدامات و تدابیر.با فوریت انجام شود.

رئیس قوه قضائیه دستور کار قوه مجریه و خلاصه جلسه شورای عالی حمایت از حقوق بیت المال را برای تصویب اعضا قرائت کرد و گفت: از امروز با جدیت بیشتری نسبت به گذشته در راستای حفظ بیت المال و تشکیل کارگروهی برای کشف تخلفات یا جرایم در این زمینه.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: دستگاه های ذیربط به ویژه دستگاه های دولتی در تکمیل طرح کاداستر به قوه قضائیه کمک کنند و اگر مشکل بودجه ای در پیشبرد این موضوع دارند، موضوع را واگذار کنند تا موضوع به همان اندازه حل شود. هر چه زودتر

محسنی اجایی با اشاره به وجود برخی آرای قطعی دادگاه مبنی بر ابطال اراضی که در سال های اخیر به دلیل تبعات اجتماعی قابل اجرا نبوده است، گفت: در خصوص اجرای آرای قطعی دادگاه در خصوص مصادره زمین، وزارت کشور و شوراهای امنیت استان ها باید پاسخگو باشند و دادستان های سراسر کشور باید مطابق با وزارت کشور و شوراهای تامین استان ها عمل کنند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اختلافاتی که بعضاً بین دستگاه های دولتی در تعیین مرزها و پیشبرد پروژه های مربوط به اراضی وجود دارد، گفت: دادستانی با توقف پروژه مواجه است؛ در حالی که این طرح در حال انجام است. در این راستا لازم است دستگاه های مختلف اجرایی در وهله اول اختلافات خود را حل و فصل کرده و در صورتی که به دلایلی امکان حل اختلاف وجود نداشت، موضوع را به قوه قضائیه ارجاع دهند تا قوه قضائیه اقدامات مقتضی را انجام دهد. برای حل اختلاف این اختلافات.

وی گفت: دبیرخانه شورای عالی حمایت از حقوق بیت المال باید پرونده ها و کارگروه های تخصصی را متناسب با موضوعات مربوط به منابع آب و اراضی تشکیل دهد تا در جلسه آینده مواردی که نیاز به قانون یا اجرایی دارد بررسی شود. قدرت. مکانیسم ها قابل تایید است.

تهدید سلامت مردم و خسارات جبران ناپذیر محیط زیست و سایر آسیب های جامعه توسط سازندگان در بستر رودخانه از جمله مواردی بود که محسنی اجایی در جلسه شورای عالی حمایت از بیت المال به آن اشاره کرد.

وی در این خصوص گفت: در استان البرز گاهی در حاشیه رودخانه هایی که منبع تامین آب شرب شهروندان تهرانی هستند، ساختمان ها و ابداعاتی مانند مراکز تفریحی، ویلا و رستوران توسط مردم عادی و ارگان های دولتی ساخته می شود؛ اما در حال حاضر در استان البرز نیز از این طریق می توان به ساخت و سازها پرداخت. این امر از جنبه های مختلف به ویژه در خصوص محیط زیست و سلامت شهروندان آسیب و آسیب جدی به همراه دارد و لازم است سازمان محیط زیست نظر کارشناسی خود را در این زمینه اعلام کند.

محسنی اجایی رئیس قوه قضائیه و رئیس شورای عالی حمایت از بیت المال در ادامه از دستگاه های ساخته شده بر روی رودخانه چالوس به عنوان یکی از منابع تامین آب شرب شهروندان تهرانی انتقاد کرد. وی گفت: از رودخانه هالوز کار جدی و همه جانبه را شروع کنند، دولت، ارگان های دولتی و مردم عادی در بستر رودخانه ساخته اند نه در خاک آن، در این زمینه باید اقدام منسجم و هماهنگ انجام شود، قوه قضاییه یکی است. از ارگان ها در بستر رودخانه «رودخانه چالوس شروع به ساخت کرده است؛ ساختمان قوه قضائیه با وجود اینکه ساختمان کوچک و قدیمی است، باید در وهله اول در این زمان تخریب شود؛ ساختمان هم وزارت نیرو است که مسئولیت این کار را بر عهده دارد. منطقه؛ به سایر دستگاه ها نیز باید تذکر داده شود و مجدداً تذکر داده شود تا قانون نوآوری های خود را در حاشیه رودخانه چالوس اعمال کنند و این بناها و نوآوری هایی که در داخل بستر رودخانه هستند، قطعاً به اشتباه ساخته شده اند.

وی در جلسه شورای عالی صیانت از حقوق بیت المال بر لزوم اصلاح شیوه های حکمرانی در حوزه منابع آب و اراضی تاکید کرد و گفت: در غیر این صورت در آینده نزدیک کشور آسیب های متعددی را متحمل خواهد شد که نمونه آن است. که غرق شدن در خشکی و مناطق خالی از سکنه است.

رئیس قوه قضائیه بابیان اینکه برای اصلاح روش ها و رویکردهای مدیریتی در حوزه منابع آب و اراضی زمان از دست داده ایم و همچنین با توجه به نیازهای توسعه ای و صنعتی کشور، به نظر می رسد در زمینه منابع آب و مدیریت در زمین ما با عقب ماندگی مواجه هستیم که باید هر چه زودتر جبران کنیم.

محسنی اژه ای در جلسه شورای عالی حفاظت از بیت المال موضوع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی را از موضوعات چالش برانگیز برای کشور و جامعه دانست و در این خصوص گفت: دستگاه ها متعارف هستند. و گفت: پس از تصرف اراضی یا تغییر هدف و یا در حاشیه رودخانه ها با هزینه زیاد و مصالح ساختمانی گران قیمت، ساختمانی مجلل یا مکانی برای تفریح ​​از قبیل ویلا، هتل و رستوران. و سپس دستگاه های مناسب برای تخریب و تخریب ساختمان، رویکردی بسیار غیرمنطقی و پرهزینه است که نیاز به تغییر دارد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه موضوع تعجب برانگیز و تعجب برانگیز در خصوص مقوله فوق این است که این سازه ها و نوآوری ها در مقابل دستگاه های مسئول و ناظر در حال ساخت است و این دستگاه ها به تعهد خود در جلوگیری و جلوگیری از ساخت و ساز عمل نمی کنند. از ساختمان های غیرمجاز

رئیس قاضی در این خصوص به احداث ساختمانی در وسط تپه ای در شهر گرگان که از راه دور در این شهر امکان پذیر است اشاره کرد و سپس از دستگاه های مسئول در منطقه پرسید که چگونه به فردی اجازه داده اند. یا دستگاه وارد فضای عمومی شود.

وی با تاکید بر اهمیت اصل پیشگیری در مبارزه با تجاوزات به اراضی ملی و منابع طبیعی، گفت: دستگاه های متولی اعم از شهرداری، منابع طبیعی و وزارت نیرو باید موظف به برخورد با تصرفات غیرقانونی و تغییر اراضی باشند. کاربری ها باید اصل پیشگیری را در اولویت برنامه ها و اقدامات خود قرار دهند و در درجه اول اجازه ساخت و ساز ساختمان را در مناطقی که قانوناً این کار ممنوع است، ندهند.

در این دیدار که حدود 2 ساعت و 30 دقیقه به طول انجامید، حجت الاسلام سید اسماعیل حاطب وزیر اطلاعات، احمد واحدی وزیر کشور، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، سید جواد ساداتی نژاد وزیر کشاورزی. جهاد، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خامو رئیس بنیاد، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مسعود منصور رئیس جنگلداری، مراتع و آبخیزداری، محسن. منصوری استاندار تهران، معاونان اطلاعات سپاه، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران و هوشندی، معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران حق شخصی، حضور داشتند.

انتهای پیام/
منبع: خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید