وعده های محقق نشده ساخت پل «گلرد ساری» به متصرفانی که دست بردار نیستند!/ اجرای طرح آزادسازی بستر رودخانه لنگ


ساعت: 21:59
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911225

زمستان دیگری در راه است اما در ساخت پل جدید هیچ اتفاقی نیفتاده و ترافیک خطرناکی روی این پل ناایمن برای اهالی روستاهای بالادست در حال توسعه است. حادثه پل بیخ گولورد رسوایی است و پروژه لنگ رضایت ساکنان را ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; پل گلورد یکی از پل های ارتباطی منطقه کلیجان رستاق ساری است که در نوروز سال 1377 بر اثر سیلاب و طغیان رودخانه تجن تخریب شد.

پس از تخریب کلی پل گلرد در اثر سیل، پل 55 متری آبنما با هزینه 5 میلیارد ریال جایگزین پل قدیمی شد که در 31 خرداد ماه همان سال با حضور محمدجواد آذریاهرمی به بهره برداری رسید. ، وزیر ارتباطات.

درخواست ها و شکایات مردم از رسانه ها مبنی بر عدم رعایت استانداردهای لازم و همچنین مغایرت شکل، ساختار، اندازه و کارایی پل جدید در جایگزینی پل قدیمی از همان ابتدای افتتاح وجود داشت. تا اینکه در ساعت 21:23 شب 16 بهمن 1400 این پل موقت به فاجعه تبدیل شد و عبور یک دستگاه خودروی پراید در روزی که سطح آب رودخانه بالاتر از پل آب بود جان دو نفر از سرنشینان آن را گرفت. ماشین.

پس از این حادثه تلخ، مسئولان استانی و شهرستانی با ابراز تاسف از این حادثه بسیار غم انگیز، پس از مصاحبه های خبری متعدد با رسانه ها، خواستار احداث فوری پل جدید در این مرحله شدند و بر تحقق این ضرورت ضروری تاکید کردند.

زمستان دیگری در راه است اما در حوزه ساخت پل جدید اتفاقی نیفتاده است و عبور اهالی روستاهای رودخانه بالا از این پل خطرناک ادامه دارد. حادثه در کمین است و حاکمان می خوابند!

دستکاری هایی که می تواند در زمستان امسال دوباره فاجعه ایجاد کند و این بار هیچ کس هیچ پاسخی را نمی پذیرد یا باور نمی کند.

پیگیری های خبرنگار بلاغ از سوی چند تن از مسئولان شهری سرانجام به شرکت زیرساخت و توسعه رسید. در این مجله گفتگوی ما با مدیر این مجموعه درباره آخرین وضعیت ساخت و ساز پل گلورد را می خوانید:

سید مرتضی حسینی مدیر پروژه های ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور در مازندران در گفت و گو با خبرنگار بلاغ گفت: واقعیت این است که پل گلرود ساری بر روی بستر رودخانه تاجن و بستر رودخانه قرار دارد. اشغال شده و از اهالی روستاهای منطقه می باشد.

وی افزود: در واقع اهالی در این بستر مستقر شدند و در آن به کشت و کار پرداختند.

مدیر حوزه پروژه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مازندران خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه طبق قانون بستر رودخانه در حوزه آب منطقه ای مازندران است، استعلام برای تعیین تکلیف آب منطقه ای مازندران داشتیم و می گوییم. اعلام کرد اگر این بستر را می توانید برای شروع پروژه به ما بسپارید یا باید راه دیگری را دنبال کنیم آب منطقه ای پاسخ داد که می دانید.

این مسئول ادامه داد: آب منطقه که از طرف دولت در اختیار آنهاست وارد این موضوع نشد و این منطقه به ما واگذار نشد و از طرفی اعلام کرد که طبق قانون ، شما نمی توانید بابت پرداخت زمین های واقع در این تخت به ساکنین وجهی بپردازید.

حسینی تصریح کرد: دستگاه های نظارتی هم اکنون در حال رسیدگی به این موضوع هستند و هماهنگی های لازم را نیز با دستگاه قضایی استان انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون راه حل قانونی برای پرداخت به افرادی که در این بستر کشت می کنند پیدا نکرده ایم، گفت: وی اعلام کرد: از تیرماه امسال تلاش کردیم تا با کمک استاندار و مسئولان محلی این مشکل را در منطقه رایزنی و رفع کنیم اما در نهایت نتیجه ای در بر نداشت.

رئیس پروژه ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور در مازندران تصریح کرد: پس از این چند ماه و زمانی که دیدیم به نتیجه ای نمی رسیم و ساکنان نیز مالکانه رفتار می کنند؛ در حالی که این موضوع در حال انجام است. بنابراین از پاییز امسال به این نتیجه رسیدیم که بیاییم و ماده 9 را اجرا کنیم که نیاز به ساخت پل در این منطقه قطعی شده و این پروژه به دلیل رها نشدن بستر رودخانه متوقف شده است. شغل ساکنین

این مسئول گفت: ادامه پیگیری این موضوع به دلیل تنش اخیر بوده و اعلام شده فعلا بنا به مصلحت شرایط دست به دست هم داده اید و به همین دلیل کار به حالت تعلیق در می آید. این نکته از پیگیری

حسینی اذعان داشت: پیش بینی می شود در آینده نزدیک با این درخواست موافقت شود و به محض اعلام موافقت، با دستگاه قضایی هماهنگ شده و پس از راه اندازی سکو، پیمانکار پروژه بلافاصله کار اجرایی را آغاز خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام از سال بتن ریزی بلامانع تا 4 درجه زیر صفر انجام می شود و فرصت اجرا وجود دارد و بلافاصله پس از رهاسازی آماده شروع اجرا می باشد. لذا حداکثر هدف ما این است که حداکثر ظرف مدت یک ماه برای شروع کار پاسخ و تاییدیه را از دفتر وزیر دریافت کنیم.

مدیر حوزه پروژه شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور در مازندران تاکید کرد: این پروژه از صفر تا صد کار از نظر زمانی بین 18 تا 24 ماه ادامه خواهد داشت و خوشبختانه اعتبار آن همچنین به عنوان بخشی از آن حتی تأمین مالی می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر اهالی اجازه شروع پروژه را نمی دهند و با پرداخت پول در حین و بعد از اجرای پروژه موافقت نمی کنند.

حسینی با اشاره به لزوم ورود آب منطقه ای و قضایی استان به این موضوع یادآور شد: لزوم اجرای این طرح کاملاً مشخص است و مسئولان باید برای تسهیل و تسریع در کار کمک کنند.

نزدیک به 4 سال از خراب شدن پل گلورد می گذرد، زمستان در راه است، باران می بارد و آب رودخانه بالا می آید و پل اصلا سالم نیست. دو قربانی پارسال بس است… نگذارید امروز و فردا فاجعه دیگری رقم بزند…

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید