بودجه اجرای سه طرح شیلاتی در پایتخت انرژی تخصیص یافت/ اولین وعده رئیس جمهور برای اشتغال در جنوب کشور محقق شد.

ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799351

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: 147 میلیارد ریال اعتبار به سه طرح شیلات مصوب رئیس جمهور در سفر به استان اختصاص یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر. استان بوشهر از نظر استراتژی و موقعیت جغرافیایی دارای شاخص های بسیار بالایی است که امروزه پایتخت انرژی ایران و مهمترین مسیر اقتصادی و بندر کشور است.

e8126fc5 ecae 4924 8ebc 3619ce8a1f84 خبر خاکستری

۱۱۱ طرح و موافقتنامه ارائه شده از سوی دولت سیزدهم برای توسعه استان بوشهر

سرپرست معاونت رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: در سفر ششم استانی رئیس جمهور و هیئت دولت سیزدهم در بوشهر، 94 طرح برای نقاط مختلف استان تصویب شد که 17 تفاهم نامه با دستگاه های مختلف منعقد شد. قوه مجریه منعقد شده است.

سید صولت مرتضوی در جلسه هیات اداری استان بوشهر با حضور رئیس جمهور و اعضای دولت سیزدهم افزود: از برنامه های کلی هیئت دولت در بوشهر، سهم زیرساخت ها 25، صنعت و معدن 9، بهداشت و درمان است. 6، فرهنگ و آموزش 12، مددکاری اجتماعی 13، نفت و انرژی 9، آب، خاک و کشاورزی 10 و اشتغال چهار طرح است.

a5a525e8 ad87 4983 8d47 d6cde403f6b4 خبر خاکستری

وی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تصمیمات مناسبی برای تکمیل بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی نیمه تمام استان بوشهر اتخاذ کرده است.

آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور هر بار در سفر به استان بوشهر، مهمترین موضوعی که در رأس پیگیری‌ها و مصوبات خود مطرح کرد، موضوع دریا، صیادی و لایروبی بود که تا کنون بسیاری از آن‌ها محقق شده است.

آیت الله رییسی در مدت تصدی ریاست قوه قضائیه در ادامه سفر خود به استان بوشهر با حضور در اسکله صیادی جفره و حضور در جمع صیادان و ملوانان در این جمع صیادان و ملوانان دیدار صمیمانه ای با آنان داشت. .

2467257 752 خبر خاکستری

در این دیدار صیادان و ملوانان از مشکلات مختلف از جمله سوخت، قطعی سیستم، عدم اجرای کافی مدیریت بندر الکترونیکی، عدم امتیاز کارهای سنگین، امتیاز آب و نبود بیمه گلایه کردند.

1500 هکتار به مزارع پرورش میگو اختصاص یافت

آیت الله رئیسی در ادامه به تصمیمات اتخاذ شده برای اشتغال و مسکن جوانان استان اشاره کرد و گفت: یکی از نیازهای مهم مسکن، بحث زمین است. در این راستا تمامی اراضی مورد نیاز استان که در اختیار دولت است شناسایی و ساخت و سازهای مورد نیاز مسکن آغاز می شود.

140007162316144023771574 خبر خاکستری

رئیس جمهور گفت: در حوزه اشتغال مقرر شد 1500 هکتار زمین دریاچه های تولید میگو به جوانان استان واگذار شود که به اقبال جوانان قابل افزایش است.

بخش شیلات می تواند برای کشور ثروت تولید کند


وزیر جهاد کشاورزی در سفر به بوشهر گفت: توسعه شیلات و صنایع وابسته از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم است.

سید جواد ساداتی نژاد روز جمعه در بازدید از یکی از واحدهای فرآوری و بسته بندی میگو در استان بوشهر افزود: این استان 10 برابر ظرفیت توسعه در زمینه پرورش میگو دارد.

1b90be8e 7f6d 4243 930a 00a3d98ed268 خبر خاکستری

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه شیلات می تواند برای کشور ثروت آفرینی کند، بانک کشاورزی باید بدون سقف و با سود 15 درصدی برای این بخش هزینه تجهیزات را پرداخت کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: پرورش ماهی در قفس از دیگر ظرفیت های بالقوه استان بوشهر در حوزه آبزی پروری است.

وی در خصوص برخی از مشکلات فعالان آبزی پروری گفت: سازمان دامپزشکی در تلاش است تا دستورالعمل های بهداشتی را در فرآیند پایش سلامت رعایت کند.

اولین وعده رئیس جمهور در حوزه شیلات برای مردم بوشهر محقق شد

علی بازدار مدیرکل شیلات استان بوشهر در خصوص تصویب سفر رئیس جمهور به استان بوشهر گفت: این وام برای تکمیل و بهبود بنادر صیادی استفاده می شود.

وی گفت: از 147 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته، 50 میلیارد ریال برای لایروبی بندر صیادی نهل تگی، 65 میلیارد ریال برای تکمیل بندر صیادی خورهان و 32 میلیارد ریال برای بهسازی بندر ساحلی دو منظوره لاور اختصاص می یابد.

aff03c35 2297 4e56 a06a cea9ab4651db خبر خاکستری

بازدار کل وام اعطایی این سفر برای توسعه زیرساخت های صیادی را 2128 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این وام در سال های 1400 و 1401 اعطا می شود. امسال سهم به تدریج تا پایان سال پرداخت می شود.

وی تامین تجهیزات مورد نیاز برای اجرای طرح های آبزی پروری به ارزش 3000 میلیارد ریال را از دیگر مصوبات این سفر عنوان کرد و گفت: عمده این اعتبار برای اجرای طرح های پرورش ماهی در دریا خواهد بود تا ظرفیت تولید آن در استان به 10 برسد. حجم هزاران در حال افزایش است.


شهرک صنعتی بزرگ میگو در استان بوشهر راه اندازی می شود

آیت الله گلمعلی صفایی بوشهری در دیدار جمعی از کارکنان بنیاد تعاون بسیج و دست اندرکاران جشنواره ملی میگو در بوشهر به ظرفیت های این استان اشاره کرد و گفت: استان بوشهر یکی از جامع ترین ظرفیت های برنامه ریزی جغرافیایی در کشور است. کشور.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تاریخ مقاومت بوشهر در ایران بی نظیر است، افزود: استان بوشهر از نظر گردشگری جغرافیایی و تاریخی از وضعیت بسیار خوبی در بین استان های کشور برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به ظرفیت های اقتصادی این استان گفت: در حوزه آبزی پروری میگو به دلیل ارزش غذایی و بازار خوب بین المللی کالایی استراتژیک است.

صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به توسعه صنایع تبدیلی آبزیان گفت: خام فروشی و نبود صنایع پایین دستی در استان بوشهر زنجیره ارزش آبزی پروری به ویژه میگو را مختل کرده است.

52885824 daa2 47ad bb2c 253f9b174f6a خبر خاکستری

وی توسعه صنایع تبدیلی آبزیان را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: اگر بنیاد تعاون بسیج بتواند در صنعت پایین دستی میگو سرمایه گذاری کند بسیار مفید بوده و می تواند منجر به ایجاد اشتغال و درآمدزایی شود. مساحت پرورش میگو در استان بوشهر به 2600 هکتار افزایش می یابد. از 10 هزار زوج مولد در بوشهر، 2.4 میلیارد بچه میگو تولید می شود.

امام جمعه بوشهر بر ایجاد شهر بزرگ صنعتی میگو تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بالای تولید میگوی پرورشی در بوشهر، ایجاد شهر بزرگ صنعتی میگو در این استان با امکانات استاندارد و سطح بین المللی باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به برگزاری جشنواره ملی میگو در بوشهر گفت: جشنواره ها می توانند تحولی ایجاد کنند که علاوه بر بینش و شناخت سطحی، به عمق شناخت یک محصول نیز دست یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید