اجرای طرح های اشتغال زایی مهمترین اولویت برای تخصیص اعتبارات و تسهیلات خواهد بود


ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819337

دوستی از برشمردن مهم ترین طرح های رانندگان استان در قالب طرح پیمان خبر داد و گفت: در توزیع اعتبارات به دنبال چانه زنی سیاسی نیستیم. تامین زیرساخت های اولیه و اجرای طرح های اشتغال زایی در اولویت اول وام و تسهیلات خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان عصر یکشنبه در جلسه کارگروه ویژه طرح های عمرانی استان گفت: در استان هرمزگان حدود 3600 پروژه فعال و نیمه تمام هرمزگان وجود دارد. .

وی افزود: معتقدم رشد، اشتغال، صادرات استان هرمزگان در توسعه کشاورزی، صنعت، شیلات و آبخیزداری و فراهم شدن زیرساخت های لازم در حوزه برق و آب است. اگر به این موارد توجه شود، می توان به پیشرفت و رشد اقتصادی امیدوار بود.»

استاندار هرمزگان گفت: دستگاه های اجرایی تولیدکننده رشد استان باید پروژه های مرتبط را برای توسعه و رشد کلی آن استان شناسایی و به استاندار اعلام کنند تا در شورای برنامه ریزی استان جایگزین پروژه های بی فایده شویم.

وی افزود: ما دو بخش منابع داریم بخشی به صورت وام و بخشی به صورت تسهیلات که هر کدام از این منابع می توانند برای توسعه زیرساخت های لازم استان و جذب سرمایه گذار استفاده کنند، بنابراین نیازمند تغییر هستیم. مدل «دستگاه های تولیدی را در طرح های تسهیلات و طرح های اعتباری خود تعریف و اجرا کنید.

دوستی گفت: برخی از پروژه های بزرگ استان در طرح پیمان گنجانده شده است. در این طرح پروژه‌هایی برای موتورهای توسعه در نظر گرفته شده است و پروژه‌های اصلی باید در همین قالب توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط اجرا شود.»

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی تولید کننده رشد و توسعه استان باید در صورت نیاز و نیاز به اعتبار و یا تسهیلات پروژه های اجرا شده در سال جاری را به سرعت ارائه و در گام بعدی پروژه های اصلی موتورهای توسعه خود را اعلام کنند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه در توزیع اعتبار و تسهیلات به دنبال تجارت سیاسی و مردمی سازی نیستیم، بلکه دغدغه اصلی تامین زیرساخت های اساسی توسعه و اجرای پروژه های کلیدی برای افزایش اشتغال و رشد در استان است، گفت: خوب است. وام و تسهیلات برای توسعه استان اکنون جذاب است که از این وام ها و تسهیلات برای کاهش بیکاری و توسعه کلی استان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید