اردوهای محلی رشتخوار باید تقویت شود/ طرح ارائه تسهیلات اشتغال زایی در خواف و رشتخوار


ساعت: 09:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889012

حوزه اشتغال در روستاها در انتظار حمایت مسئولان است.

یکی از حوزه های فعال مشاغل خانگی در رشتخوار، توجه و تقویت کارگاه های مختلف صنایع دستی از جمله فرش دستباف ابریشم است، ضرورتی که توجه مسئولان این حوزه را می طلبد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; رشته صنایع دستی و صنایع دستی از دیرباز در شهرستان رشتخوار رونق داشته و اکنون این رشته در حال رنگ باختن و فراموشی است، رشته و عرصه ای که علاوه بر درآمدزایی برای روستاییان و زنان سرپرست خانوار می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. مشکلات بیکاری در شهرهای کوچک و جوامع روستایی



محمد نعمتی یکی از اساتید فعال بین المللی در زمینه فرش ابریشم روستای احمد آباد آستانه رشتوار در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: اکنون فعالیت بافت فرش ابریشم در سطح روستا را از جذب نیرو دنبال می کنم. کار زنان خانوار، اما به دلیل موقعیت نامناسب کارگاه و همچنین موقعیت مکانی امکانات این بخش از نظر حمایتی پایین است.

یکی از بانوان فعال در این کارگاه با درخواست حمایت بیشتر مسئولان از زنان سرپرست خانوار و فعالان روستای دغدغه مند گفت: در حال حاضر برای 8 ساعت فعالیت روزانه فقط 40 هزار تومان دریافت می کنیم که جوابگوی هزینه و زمان است. این خواسته ما نیست، درخواست ما از مسئولان حمایت و ارائه تسهیلات برای خرید فرش با اعتبار و تسهیلات ویژه مشاغل خانگی است.

673a5f15 a99a 4217 a2dc 0f0fb13486e6 خبر خاکستری

حجت الاسلام احمدپور نماینده مردم خواف و رشتخوار در شورای اسلامی شهر در بازدید ده روزه شب گذشته از اهالی احمدآباد شهرستان رشتخوار پس از بیان آرزوی اهالی این روستا گفت: : بحث کارگاه های آموزشی در روستای احمدآباد را در راستای طرح های حمایتی پیگیری خواهیم کرد. اعتبارات ویژه ای برای این امر در نظر گرفته شود، هم کارگاه ها گسترش یابد و هم به فعالان این حوزه وام داده شود.

وی در خصوص مشکلات مدارس و کمبود فضای آموزشی در این روستا نیز اظهار داشت: در خصوص مدرسه روستا با توجه به کمبود فضای آموزشی و همچنین افزایش جمعیت، پیگیری ها توسط این روستا انجام می شود. مجتمع آموزشی و آموزشی تا رفع نیاز دانش آموزان این بخش

وی همچنین درخشش دانش آموزان این روستا در کنکور سراسری امسال را برجسته کرد و اذعان داشت: آینده روشن در این ساختمان با تلاش معلمان و دانش آموزان عزیز محقق خواهد شد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در ادامه بر ارزش کاری انجام شده در رابطه با بحث آسفالت و ساخت و ساز تاکید کرد. این است که سزاوار این تلاش است.

حجت الاسلام احمدپور با اشاره به پیگیری مشکلات آب شرب و موضوع مهم اظهار داشت: یکی از مشکلات منطقه مشکل آب شرب بود که با کارهای انجام شده و جلسه ای که با دکتر کلیباف داشتیم، نتیجه این شد که تمامی روستاهای دچار تنش آبی، ترسناک و طمع‌آمیز محسوب و برای بررسی و بررسی در اختیار قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) قرار گرفتند. امیدواریم با فرا رسیدن قرارگاه امام حسن مطبی (علیه السلام) تمامی مشکلات آب شرب منطقه مرتفع شود و با اجرای این طرح آرزوی چندین ساله مردم عزیزمان برآورده شود.

وی همچنین درباره موضوعات مطرح شده در ورودی روستای احمدآباد خاطرنشان کرد: در بحث ورودی روستا باید برنامه ریزی های لازم توسط مسئولان روستا انجام شود و مناسب ترین طرح توسط مسئولان ذیربط انتخاب و پیگیری شود.

حجت الاسلام احمدپور همچنین در خصوص مطالبات مردمی در خصوص استقرار اورژانس و آتش نشانی گفت: پیگیری های لازم در این زمینه مجددا انجام می شود اما برای اطلاع رسانی به مردم که قبلا موضوع پیگیری شده است برخی مسئولان استان با توجه به اینکه فاصله روستا تا تقاطع کم است و طبق قوانین مشکلاتی برای این فاصله کوتاه بین دو روستا ایجاد شده است، از این ارتباط رضایت ندارند، اما بررسی های لازم مجددا انجام خواهد شد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در خصوص مشکلات کلینیک و فعالیت 24 ساعته درمانگاه گفت: به پزشک عمومی و دندانپزشک نیازمندیم. با دقت بررسی کنید.

وی همچنین در خصوص موضوع بیکاری جوانان منطقه و این روستا اظهار داشت: بیکاری یکی از معضلات شهرستان است، شعار ما از ابتدا این بود که معادن خواف هم متعلق به رشتخوار است، خواف مستقل نداریم، داریم. خواف و رشتخوار، امکانات موجود در منطقه را خواف و رشتخوار می نامند. باز هم باید در این منطقه تلاش بیشتری برای جذب افراد بیشتر صورت گیرد.

وی افزود: فولاد رشتخوار در منطقه اشتغال انحصاری شهرستان است و انشالله فولاد شکفت با وام هایی که در نظر گرفته شده به زودی شروع به کار خواهد کرد تا از بار بیکاری در شهرستان کاسته شود.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در ادامه تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با کمک صندوق کارآفرینی امید مبلغی را از فولاد مبارکه بگیریم و اعتباری را که خود صندوق بعد از سپرده گذاری فولاد مبارکه قول داده دو برابر کنیم و این در اختیار جوانان و اشتغال قرار می گیرد زی در منطقه اسکان داده می شود و جوانان با استعداد و صاحب ایده در زمینه اشتغال و بیکاری کارهای خوب و ماندگار انجام می دهند.

این نماینده مجلس در پایان به مردم قول پیگیری در خصوص چاه های کشاورزی احمدآباد آستانه را داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید