مشکلات آب شرب خواف پایان یافت/ اجرای طرح آبرسانی به روستاهای خواف ظرف 8 ماه


ساعت: 10:03
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1889861

رسیدگی به مطالبات دیرینه مردم با همت قرارگاه شهید دشتی سپاه؛

حل مشکل آب شرب برخی از روستاهای خواف یکی از خواسته های دیرینه اهالی این روستاها است و اکنون با راه اندازی قرارگاه شهید دشتی سپاه، مشکلات گذشته آب شرب هر روستای این شهرستان در حال رفع شدن است. حل کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; رفع مشکل آب شرب برخی از روستاهای کف یکی از خواسته های دیرینه اهالی این روستاها از رسیدگی مسئولان است، درخواستی که اکنون با راه اندازی قرارگاه شهید دشتی آب شرب گذشته است. مشکلات در هر روستای این شهر حل می شود او از روستای دیگر برمی دارد.

احمد شمشیری از اهالی روستای سیاوند از توابع شهرداری کاف در رابطه با رفع مشکلات همیشگی آب شرب روستای سیجاوند اظهار داشت: با ورود و اقدامات بعدی مسئولین و شهید اردوگاه دشتی اهالی روستای الحمدلله در زمینه آب شرب و طرح آب مشکلی ندارند تحویل و ورود به مدار چاه جدید مجتمع آبرسانی شهید شهری به اتمام رسیده است. .

e65862dc cc3e 4144 9d17 153ff53e7dbe خبر خاکستری

خاتم پور یکی از اهالی روستای سیاوند با اشاره به اینکه مردم به مدت یک هفته تا 10 روز در این روستا از آب آشامیدنی پایدار بهره مند شده اند افزود: امروز مردم از زحمات مسئولان برای رفع مشکل آب شرب قدردانی می کنند. افت فشار آب در روستای سیچاوند قرار دارند.

علیرضا شهرکی یکی دیگر از اهالی روستای سیاوند کافی با تاکید بر اینکه بیش از یک سال است که مشکل فشار آب این روستا حل شده است، یادآور شد: خوشبختانه به همت مسئولان عزیز و شهید دشتی در قرارگاه سپاه در حف مشکل کم فشاری حدود یک هفته است که برطرف شده و برشی که در تابستان بسیار مشهود بود برطرف شده است.

کاظم نجاتی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با حمایت دولت قرارداد دو ساله تامین پایدار آب شرب در شهرستان کف با اعتباری بالغ بر 320 میلیارد ریال منعقد شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید دشتی شهرستان حف افزود: آبرسانی به روستاها و شهرها یکی از ماموریت های محور عملیاتی شهید دشتی است که به دقت رصد می شود.

نجاتی تاکید کرد: تاکنون عملیات پروژه آبرسانی به روستاهای «سیاوند و برآباد» در این پروژه از چند ماه گذشته انجام شده و در گام بعدی حفر چاه برای تامین آب شرب در شهرهای نیشتیفان و قاسم آباد نیز راه اندازی می شود، اما مهمتر از آبرسانی، ترویج فرهنگ مدیریت آب است که باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

7d58346f 0266 4e81 9c47 f5f87ece1eef خبر خاکستری

وی گفت: مرکز عملیاتی شهید دشتی نیروی زمینی سپاه شهرستان کف نیز علاوه بر تلاش برای محرومیت زدایی، ماموریت حفظ امنیت پایدار در استان خراسان را نیز بر عهده دارد.

فرمانده محور عملیاتی قرارگاه شهید دشتی گفت: این پروژه آبرسانی که با قراردادی 2 ساله به سپاه واگذار شده بود از سه ماه پیش در شهرک خواف آغاز شد و تمامی پروژه ها در کمتر از 5 ماه به اتمام می رسد، البته ماموریت اصلی ماست. برقراری امنیت در شهر کاف است، اما علاوه بر این، سپاه برای حل تامین آب و مسائل دیگر به کمک دولت آمده است.

مرکز شهر 160 هزار نفری حف در 267 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد و 123 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید