۴۸۶ میلیون تردد بین‌استانی در راه‌های کشور ثبت شد

طی هفت ماهه سال جاری؛

از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان مهرماه بیش از ۴۸۶ میلیون تردد در جاده‌های بین‌شهری کشور توسط دوربین‌های ترددشمار مرکز مدیریت راه‌ها ثبت شد.


به گزارش

خبرگزاری موج


، منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان گفت: در مدت زمان یادشده، تردد وسایل نقلیه سبک چهار درصد و وسایل نقلیه سنگین ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی در خصوص عملکرد دوربین‌های ثبت تخلف عبور و مرور بیان کرد: در هفت ماهه امسال بیش از ۳۴ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۸۳۰ تخلف توسط ۲۲۴۲ دوربین‌ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور ثبت شده است، تخلفات ثبت شده برای تائید و صدور جریمه به پلیس ارسال می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به این که بیش از ۱۰۰۰ دوربین نظارت تصویری در جاده‌های کشور نصب شده است، خاطرنشان کرد: شناسایی رویدادها، وضعیت آب و هوا و ترافیک‌محور، نمایش تصاویر دوربین‌ها برای عموم مردم در سایت ۱۴۱، ارائه خدمات و تصاویر به سایر نهادهای کشور توسط این دوربین‌ها ثبت می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان افزود: تاکنون ۷۵ دستگاه دوربین ثابت جهت ارسال عکس در محور هراز و محورهای استان اصفهان نصب و راه‌اندازی شده است.

فخاران بیان کرد: ۲۰۷ تابلوی پیام متغیر دروازه‌ای نیز در جاده‌های کشور نصب شده است که شرایط جوی، ترافیکی، انسداد و یا محدودیت تردد در محور را اطلاع‌رسانی می‌کند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان به کاربران جاده‌ای توصیه کرد جهت مدیریت سفر قبل از آغاز سفر از طریق سامانه‌های جامع ۱۴۱ نظیر سایت www.141.ir، سامانه تلفن گویای ۱۴۱، سامانه پیامکی ۱۴۱ و اپلیکیشن ۱۴۱ از آخرین وضعیت و شرایط راهها مطلع شوند.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید